PC boot niet normaal

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Me pc heeft altijd goed gewerkt. Alleen ineens tijdens wat internetten en muziek luisteren springt me monitor op standby en wil niet meer aan. Muziek etc gaan gewoon door. Dus ik pleeg harde reboot maar nee hoor, nog voor het windows wachtwoord invullen (XP) springt me monitor weer op standby. Ik kan echter wel in veilige modus bootten en daar zit ik dus nu in. Wat me opviel is het volgende in het fouten logboek. Let vooral op de scrollbalk hiervan. (Raar eigenlijk want ik heb me computer vorige week nog geheel geformateerd. Wel partities gemaakt met Partition Magic maar die werken perfect en heb daar ook geen problemen mee gehad.)

Screenshot van fouten logboek: http://members.lycos.nl/mickentommy/probpc/fouten.JPG

Enigste wat ik eigenlijk aan me computer heb verander is al zon 3 of meer weken terug geweest. Namelijk me videokaart overclockt naar de volgende speeds: Core: 412 en Mem: 440. Temperaturen lijken me in orde. Kaart wordt niet echt super heet. Heb er een netwerkkaart onder gestopt met daarop een koelblok + 80 mm fan die onder tegen de kaart blaast en geheugen sinks op gemonteerd. Heb hierna in de weken tot nu toe (ongeveer 3 of 4) maar ongeveer 3 keer een reboot gehad dat ie spontaan rebootte. Nog niet eens tijdens games. CPU is ook overclockt met standaard cooler maar dit heb ik al 2 of 3 maanden. 2.6 HT @ 3.2 HT met idle: 30 graden (bios) en stressed niet boven de 45/50 graden (ook bios).

Ik weet echt niet wat ik moet doen nu. Verdenk steeds me videokaart maar hoezo kan ik dan wel in veilige modus opstarten met beeld en krijg ik standby als ik normale modus doe?

Asus P4P800 Deluxe. Idle @ 28. Stressed @ 35.
P4 2.6 @ 3.1 met boxed cooler. Idle @ 30 en stressed @ 40/45.
2x Corsair 256 DDR MB Ram 400 Mhz Dual Channel.
Sapphire ATI Radeon 9800 Non Pro @ 412 core speed en 440 mem speed.
ToPower 350 Watt voeding. V lijnen zijn perfect. 12 v is 12.4, 5 is 5.3 (uit me hoofd) en ze zijn ook erg stabiel. Behalve de 12 v de laatste tijd die schommelt tussen de 12.2 en de 12.4 oid maar ik denk niet dat dat het is.

Rest is niet belangrijk lijkt me he?

In de kast is het ongeveer 20/25 graden. Heb 2 fans intake. 1 in mijn window en 1 voor de hdd's. En 1 outtake. Of je wilt de voeding meetellen dan is het 3 outtake. ToPower 350 watt met temp geregelde fans. (Window fan blaast op geheugen. Dit geheugen wordt niet heet. Gewoon hand warm.)

Iemand die me helpt? Heb geen 2e monitor, geen 2e vga, geen 2e voeding, geen 2e geheugen modules, geen 2e moederbord. Eigenlijk helemaal niks. En ik wordt knettergek van dit veilige modus en ik zou kapot gaan als het iets met me videokaart oid te maken heeft. Hoop dat julie me helpen.

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Mischien is het niet een hardwarematig probleem maar een softwarematig probleem. Omdat je zegt dat hij al 3 week stabiel draait. Dus mischien moet je eens gaan scannen op virus of adware of iets dergelijks. Tis maar een ideetje van me. Maar dan blijft het wel raar dat hij in veilige modus wel werkt.

Verwijderd

ik denk, dat je je videokaart moet terug clocken. Waarschijnlijk, gaat je videokaart naar de hel, heel langzaam maar zekeR! (sorry, dus clock hem snel terug, en probeer weer eens normaal te draaien!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:59

Thandor

SilverStreak

nog een format ?

B.T.W. een mooi verhaal :)...Daar kunnen vele Tweakers nog van leren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 02-06-2004 21:43 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit nu ook in veilige modus, maar ik heb ook als ik in normale modus zit dat alles vaststaat, en ik opeens een melding krijg dat windows een apparaatstoring heeft ontdekt en heeft opgelost (yeah sure, opgelost, terugspringen naar 640x480 met 4 kleuren, en een beeld vol met artifacts)

Bij mij weet ik dus 99.9%zeker dat het aan mijn videokaart (R9700PRO ligt) vanwege de artifacts. Heb zelf meerderemalen de drivers opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik kreeg wel strepen (geheugen dus) toen ik hem rebootte toen hij in standby (monitor) hing. Echter heb ik er nu geen last van in veilige modus.

Nog iets, Mijn videokaart is nergens te bekennen in app beheer:

Pic 1: http://members.lycos.nl/mickentommy/probpc/1.JPG

Pic 2: http://members.lycos.nl/mickentommy/probpc/2.JPG

Wat ik wou doen: Videokaart & monitor verwijderen uit app. (Monitor al gedaan.) Dan drivers ook verwijderen en rebootten in normale modus maar ja... Geen vga bij app dan schiet ik er niet veel mee op :(

Edit: Pic 3: http://members.lycos.nl/mickentommy/probpc/3.JPG

Edit 2: "ik heb wel primary en secundaire ofzo adapter of beeldscherm adapter weet ik het verwijderd. of was dat de vga dan ook?". Antwoord bleek dus ja te zijn. Sorry hiervoor. Ga nu proberen de drivers te verwijderen

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 02-06-2004 21:48 ]

Verwijderd

Is die laatste pic in de veilige modus genomen, want dan worden de drivers niet geladen en zo ziet het er bij mij ook uit, maar in apparaatbeheer in veilige modus zie ik mn R9700PRO en R9700PRO Secondary staan.

Echt een kutprobleem, ik wil weer UT2004en, :r

Maar mn pc is van dell en ik bel wel voor een monteur na zaterdag (examens op conservatorium voorbij)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Opgelost :)

Verwijderd uit app beheer, reboot in normale modus. Toen laadde hij de Windows drivers en nu werkt het weer. Ook terug @ non pro speeds gezet en overclock progje eraf gegooid. Achja een 9800 Non Pro.... Ben er flink tevreden mee dus ik laat het zo. Bedankt allemaal! Zometeen ff de catalyst 4.5 erop en ik kan er weer tegen aan.

Tnx

Verwijderd

TweakingPro schreef op 02 juni 2004 @ 21:57:
Opgelost :)

Verwijderd uit app beheer, reboot in normale modus. Toen laadde hij de Windows drivers en nu werkt het weer. Ook terug @ non pro speeds gezet en overclock progje eraf gegooid. Achja een 9800 Non Pro.... Ben er flink tevreden mee dus ik laat het zo. Bedankt allemaal! Zometeen ff de catalyst 4.5 erop en ik kan er weer tegen aan.

Tnx
Ik denk dat het nog steeds niet zal werken. In veilige modus laadt hij de windows drivers, en dan werkt hij, dus als je in normale modus de windows drivers laadt zal hij ook werken, maar met de catalyst?

Maar ik ga het zelf ook ff proberen.

Edit, Het werkt bij mij half. Mn pc valt niet meer weg en alles doet het in normale modus, maar iets in 3d zit vol met artifacts, bij test 1 van 3dmark lijkt het meer een bewegend schilderij dan een stel vliegtuigen (een ander probleem dat ik had)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 22:21 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Het werkt met de catalyst :) Perfect zelfs

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 02-06-2004 22:22 ]

Pagina: 1