Toon posts:

WL-122: kansloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het grote Sitecom WL-122 verhaal

Ik heb sinds een week een Sitecom WL-122 100g+ router.

Leuk, zo lijkt het... maar:

1. De reset : allereerst bij deze situatiebeschrijving gaan we uit van een complete hard-reset van de router, basis instellingen dus terug! nog niets beveiligd en nog geen andere instellingen gedaan qua beveiliging en geavanceerde configuratie.

2. de WLAN-connectie : met een WL-120 netwerkkaartje, ook van Sitecom, de verbinding tot stand gebracht. Dit kaartje was al netjes geinstalleerd en kan overige WLAN netwerken in de omgeving ook "zien". Als de router (nog niet geconfigged) zijn bootprocedure heeft doorlopen, gaat op de router het wireless-ledje branden, en jawel, WLAN verbinding.
Op de pc met het netwerkkaartje te testen door ping 192.168.1.254 -t > nette response, dus werkt, ook de http://ipadres werkt om in de router instellingen te komen.

3. de internet verbinding : hier ligt een kabelverbinding. Met de dynamische IP-optie en kabelaar-computernaam komen we hier een heel eind. Netjes invullen, 1 of 2 minuutjes wachten, en tadaa, internet! ping 192.168.1.254 -t loopt ondertussen vrolijk door, en ook ping dnsserver-ip -t loopt vrolijk verder. Ohja, "Signaalsterkte: Excellent" Niets aan het handje dus, totdat...

4. de GEEN verbinding :( : niets veranderd, pc vrolijk aan laten staan, het is nog geen 2 uur later, en internet doet het OPEENS niet meer. Check bij de beschikbare draadloze netwerken, en jawel, mijn router (als AP) is NIET meer beschikbaar! Niet te vinden, niet te tracen, niks....

5. de Check : Een PocketPC met WLAN erbij gepakt, check alle draadloze netwerken, alles in de omgeving (wat de pc met draadloos kaartje overigens óók ziet) is zichtbaar, de router heeft signaalsterkte 0 en komt bij zoeken niet eens in de lijst voor. Offline dus!

6. de Reboot : router stekker eruit, router stekker er minuutje later weer in. GEEN internet, geen AP bij de beschikbare netwerken.

7. De tests deel 1 : alle zendkanalen (1 tm 13) van de router geprobeerd, niets werkt, Sitecom WL-122 blijft onzichtbaar. Stekker eruit, stekker erin, steeds ne pas de router.

8. De hardware reset (zie 1). Na een hardware reset, gebeurt er soms wel, soms niet iets. Maar, na enkele keren hard resetten, VERBINDING!! zie 2/3 :) alles werkt weer zoals het hoort

9. De tests deel 2 : alle kanalen nogmaals gechecked, met reboots van de router en stekker eruit/erin acties tussendoor, verbinding blijft bestaan, lijkt okee, net als bij punt 2/3, nog gechecked met toegang op basis van MAC-adres, en alleen de MAC-adressen in de tabel hebben nog toegang, overige apparaten niet.... MAc-adressen zijn in het netwerk uniek, evenals computernamen en IP-adressen.

10. Het probleem weer : zoals ook in voorgaande situatie een uurtje later, GEEN verbinding meer ! Router compleet uit de lucht!

11. De tests deel 3 : Nogmaals een hard-reset, nogmaals alles geconfigged, nogmaals dezelfde problemen als eerst, maar ook eens een wired netwerk geprobeerd, dat werkt wel! En, blijft ook werken. WLAN gaat dus na goed en wel een uurtje in bedrijf zijn uit de lucht, en blijft uit de lucht, tot iemand weer een hard-reset uitvoert, en opnieuw begint met configureren.

12. de vragen :
a. Router kapot?
b. Is het iets anders?
c. Waarom verdwijnt een router uit de lucht?
d. Moet ik mijn router het raam uitgooien
e. Moet ik een nieuwe Sitecom router meenemen op hoop van zegen en hopen dat de nieuwe router niet offline gaat tijdens bedrijf?
f. Of zal ik mijn geld terugvragen en een ander merk router aanschaffen.

Graag suggesties en bedenkingen ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat aanvullende info:

Ik heb tot mijn beschikking: een laptop dus met WLAN kaart, en een PocketPC met WLAN aan boord; beide vertonen exact hetzelfde gedrag, namelijk:

Na een reset van de router zijn de beschikbare netwerken (AccessPoints) op zowel laptop als PPC:

a. xxx (de buren)
b. xxx1 (de overburen)
c. sitecom (de mijne)

Echter, na enige tijd verdwijnt de sitecom router uit het lijstje en zijn er nog over:
a. xxx en b. xxx1
de mijne is dus spoorloos en niet meer zichtbaar als accesspoint!

IP-configuratie op beide clients is automatisch. Als de router verdwenen is, geeft de client netjes "media disconnected" aan. Dus geen IP meer, geen zicht op de router, niets (want hij is, duh, uit de lucht tenslotte)
En, met andere netwerken kan ik wel communiceren.

Ja, ik heb de Sitecom FAQ gelezen, en Ja, ik heb de XP tooltjes en aanpassingen zelfs gedaan, maar Nee, dat helpt allemaal niets. Router weg = router weg.

Bevestigen dat de router uit de lucht is, is dus met gebruik van de PocketPC, een apparaatje dat me nog nooit in de steek heeft gelaten :) (laptop overigens ook niet).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zie je enige verandering in de lampjes op je AP?? Lijkt idd wel erg veel op een brak AP als ie echt spontaan van excellent naar foetsie gaat en pas na paar harde resets weer up komt.
Zou eens contact opnemen met je leverancier, ik neem aan dat dit soort gedrag wel genoeg aanleiding is om hem om te mogen ruilen voor en nieuwe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 16:10
Op de site van Sitecom is het volgende te vinden over je device:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Na onderzoek is gebleken dat er uit de eerste productie batch van de Sitecom WL-122 Wireless Network Router 100g+ w/4port switch een aantal onstabiele units zijn uitgeleverd.
Deze units vertonen in sommige gevallen te lage prestaties welke niet binnen onze normen vallen.
Om mogelijke problemen te voorkomen willen wij alle units uit deze eerste productie batch retour nemen.

Wij verzoeken u het serienummer van uw WL-122 te controleren. Uw serienummer staat vermeld op de sticker op de onderzijde van uw product.
Indien het een van de volgende serienummers betreft XG203ANE00001 tot XG203ANE03000 verzoeken wij u contact op te nemen met Sitecom Support

Alle units uit opvolgende producties zijn en worden uitvoerig getest en wij verzekeren u dat deze voldoen aan al onze kwaliteits- en prestatienormen.

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en hopen dat u niet teveel hinder hiervan heeft ondervonden

Als uw router niet aan deze voorwaarden voldoet raden wij u aan deze FAQ te volgen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Zit je dus in deze serie zou ik toch echt voor een andere gaan.

Anders zou ik je adviseren de firmware eens te updaten. Aanwijzingen staan op de site van sitecom.

Succes!

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te vermelden: de firmwareversie is de laatste versie van de sitecom-site (update vorige week uitgevoerd)

serienummer is overigens XG2043NE0xxxxx; dat valt precies buiten de eerste batch.

@orion84, het wireless-connectie-ledje blijft gewoon branden op de router wanneer de verbinding op de aangesloten apparaten "disconnected" aangeeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:37 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

Mijn tante heeft een vergelijkbare router gehad, in de 54 of 11 mbit verbinding. Probleem was vergelijkbaar met jouw, alleen viel het mij op dat ook op mijn laptop met draadverbinding het menu onbereikbaar werd. Zij is teruggegaan met de router, ik weet niet hoe het is afgelopen. Ik zie haar zondag pas weer, als je zaterdag nog geen oplossing hebt mag je een mailtje sturen. Dan zal ik het aan haar vragen.

Verwijderd

Topicstarter
morgen maar eens omruilen voor een andere
ben er nog niet over uit of ik overstap op een belkin

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sitecom heeft een geen gezeur omruilgarantie. Als je naar de winkel teruggaat, en je legt je probleem uit hoor je direct een andere mee te krijgen.
Ik verkoop zelf ook dagelijks van die Sitecom routers, en heb er echter (bijna) nooit problemen mee gehad.
Ik heb dit probleem 1x eerder meegemaakt. Router is toen omgewisseld, en daarna hebben we niets meer van die klant gehoord. We zijn er vanuit gegaan dat het probleem dus opgelost was daarmee.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:54
En mocht je toch voor een andere willen gaan,
ik heb nu pakweg 2 maanden een SMC-54G router.
Nog geen enkel probleem mee gehad....
Werkt zelfs op de 2e verdieping (met 2 betonnen plafonds ertussen)
nog steeds op 50% van de signaalsterkte.
En heeft er nog nooit uitgelegen.

Verwijderd

Topicstarter
sitecom ingeleverd, belkin 100g router nieuw in da house, 4 minuten configgen, en we hebben internet, wep encryptie, mac adres filter... hoppa! helemaal geweldig. sitecom netwerkkaartje in laptop werkt overigens prima, maar de router was helaas rommel.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 16:51
ik heb em hier ook, draait hier wel goed, alleen het instellen van poortjes is zo k*t, je moet ze 1 voor 1 doen, want de DMZ heeft totaal geen nut. had trouwens wel eerst een firmware upgrade moeten doen

Verwijderd

ik had ook paar van deze problemen vooral dat hij opeens de ip niet pakken kan

ik schreef een brief naar site com en kreeg deze terug:

LS,

Waarschijnlijk heeft u een Alcatel Speedtouch Home modem? Het is onlangs aan het
licht gekomen dat de WL-122 problemen kan hebben met dit type verbindingen.
Hiervoor is inmiddels een nieuwe firmware in ontwikkeling, welke binnen enkele
weken beschikbaar moet zijn. Ik raad u dan ook aan hierop te wachten, hierna
zullen uw problemen namelijk voorbij zijn.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Mark van Velzen
Technical Support
Sitecom Europe BV
----------------------------------------------------------

ik weet niet of jij ook de home speech touch hebt...zowel gewoon paar weken wachten...wel paar weken aanklote met router

Verwijderd

Ik heb deze broadband router enkele dagen in huis. Opzich werkt ie prima. Ik kon binnen 15 minuten draadloos het Internet op, met een uitstekende snelheid. Sofar so good...

...Maar, ik krijg het niet voor elkaar om van de pc de laptop te bereiken en anders om. Internet gaat dus prima, maar netwerken niet. Pingen van het ene ip naar het andere geeft no response.

Mijn config is als volgt:
- ADSL Ethernetmodem, KPN / Alcatel Speedtouch 510i. Hangt aan de WLan poort van de WL122. DHCP van modem staat aan.
- PC zit met vaste kabel aan ethernet poort 1 van de WL122.
- Laptop draadloos over WiFi. Dit is beveiligd met WPA en MAC address filter.
- Beide systemen krijgen van Router een IP (DHCP), resp. 192.168.1.100 en 101 en staan in windows ook zo ingesteld.

Heeft iemand een suggestie wat te doen? Ik ben redelijk nieuw in deze materie.
Alvast hartelijke dank voor jullie medewerking.

Inmiddels is het probleem zo te zien opgelost: de software firewall liet het verkeer van het interne netwerk niet door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 16:02 ]

Verwijderd

Hi,

Ik heb sinds een aantal weken ook een WL-122 sitecom draadloos router.

Configuratie:
- Chello Classic
- Sitecom wl-122 router
- 2 pc's bedraad
- Draadloos laptop aangesloten

Alles werkt prima. Ik heb het uitvallen van de router nog niet meegemaakt :). Ben er wel tevreden mee. Het enige waar ik me aan erger is de sterkte van de draadloze internetverbinding. Voor mijn gevoel valt de verbinding best tegen. Router is op de 1e verdieping geplaatst en als ik beneden zit kan ik wel internetten maar traag... Meestal geeft mijn onboard wireless lan kaart een verbinding tussen de 18-4 mb. Dit terwijl er geen betonnen vloer tussenzit.

Ik zit te twijfelen om een andere router te kopen en deze te slijten aan mijn zus >:) Ik heb mijn oog op een Draytekje laten vallen... Daarom mijn laatste vraag indien ik beide routers behoud. Is het dan mogelijk de verschillende routers aan elkaar te koppelen.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

als je de doos hebt kun je bij die winkelier die sitecom verhandeld, zo je geld terug krijgen :)
gewoon zeggen dat er iets mee is, je hebt 10 jaar garantie en de procedure van Sitecom is Crediteren! :D

Verwijderd

[search=router achter router]

Daar hoef je dus niet een topic van een half jaar oud voor te kicken, wat eigenlijk over iets anders gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.