[Software Request]GUI design tool

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik zoek naar een tool waarin ik een Windows GUI kan maken. Deze hoeft niet te werken; hij moet er alleen staan. Dit om te testen of een GUI werkbaar, logisch, is.
In dit topic wordt ook naar zo'n tool gevraagd, en er wordt verwezen naar Visio. Echter...dit is volgens mij niet wat ik bedoel, en de trial downloaden lukt niet echt (ik heb geen ZIP-code....).
Op deze pagina staan allerlei tools maar die zijn of te oud (voor Win 3.11), of de links werken niet, of ze kosten $500,-

Mijn eisen aan het programma:
-Liefst drag&drop (bijv.: je kan een radio button ergens je GUI "opslepen")
-Liefst enige interactiviteit (bijv. na het chekcen van checkbox1 worden checkboxes 2t/m8 grijs zodat je ze niet meer kan aanklikken, werkende tabbladen enz.)
-En liefst gratis :)

Iemand een tool hiervoor?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Niet gratis, maar elke IDE van Borland is hiervoor prima geschilt. Neem bv. Delphi, dan is het toekennen van acties etc. ook niet al te ingewikkeld.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wil je gebruik maken van de standaard Windows knoppen en radiobuttons en dergelijke? Koop dan een softwareontwikkelpakket met GUI ontwerp gedeelte. Bijna elke Java ontwikkelomgeving heeft er 1.

Wil je zelf je hele GUI kunnen ontwerpen, inclusief de graphics en dergelijke, met non standaard knoppen (zoals in Media Player bijvoorbeeld), dan kan je het best Macromedia Director gebruiken.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Wil je gebruik maken van de standaard Windows knoppen en radiobuttons en dergelijke? Koop dan een softwareontwikkelpakket met GUI ontwerp gedeelte. Bijna elke Java ontwikkelomgeving heeft er 1.
Dat wil ik ;)

Maar ik hoopte dat er zoiets was maar dan -ontwerp gedeelte en dat het dan gratis zou zijn...maar dat is er dus niet :'(

Ik heb wel Visual Café ( :r ), maarrrr....die designed nog netjes in Windows 95 graphics enzo....

Heb nu de trial van Director; opzich werkt het maar het is dus niet Windows XP default en de leercurve lijkt me vrij steil. Vooral door dat eerste punt valt het af....

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakaq op 02-06-2004 21:15 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:07

Not Pingu

Dumbass ex machina

leokennis schreef op 02 juni 2004 @ 20:51:
en de trial downloaden lukt niet echt (ik heb geen ZIP-code....).
[knip]
Waarom denk je dat Microsoft deze code er niet bijleverd? Dit is niet de bedoeling op GoT

Moet het wel werken in de zin dat je comboboxes kunt uitklappen? Of kan het ook gewoon statisch beeld zijn? Met de ASP.Net Web Matrix kun je web controls inplakken die je dan in de Preview kunt weergeven. De ASP.Net web controls lijken heel erg op de gewone Windows controls.

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 03-06-2004 10:16 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Bewegend is een pre ja :)

ik zal het eens bekijken.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36

Super_ik

haklust!

er is toch een gratis versie van visual basic op microsoft je downloaden? je kunt er alleen geen exe's mee bakken, maar das nie zo erg volgens mij

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• pkouwer
  • Laatst online: 07-10-2025
VBA heb je meestal al :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Super_ik schreef op 02 juni 2004 @ 21:22:
er is toch een gratis versie van visual basic op microsoft je downloaden? je kunt er alleen geen exe's mee bakken, maar das nie zo erg volgens mij
Euh...waar dan? Ik zie wel allerlei runtime files en service packs, maar niet iets dat echt op een programma lijkt :? Wat moet ik precies hebben?

leoaq.fm // Jeune Loop

• NetForce1
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Het kan idd prima in Excel met VBA hoor, menu extra/tools -> macro -> visual basic editor.
Sun Java Studio (voorheen Forte) kan het volgens mij ook, en er is ook vast wel een trial van JBuilder te downloaden

De control creation edition van visual basic vind je hier

[ Voor 21% gewijzigd door NetForce1 op 03-06-2004 10:13 ]

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• pkouwer
  • Laatst online: 07-10-2025
en anders hebben we nog Access. Als het toch alleen maar om de vormgeving en een globale werking gaat, denk ik dat je daar mee redelijk uit de voeten kan komen. Ik krijg de indruk dat het gaat om een soort van presentatie hoe een eventuele applicatie er uit kan komen te zien, of ben ik mis....

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hier heb je een gratis C# en VB.NET IDE. Hiermee kun je dus ook gewoon GUI's maken, maar als je er wat bij wilt programmeren kan het ook. Ik weet alleen niet of je ook om het .NET framework heenkunt met die progjes, zodat lui die de framework niet hebben hem toch kunnen draaien.

Wel de link erbij zetten natuurlijk |:( :
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door eghie op 03-06-2004 10:51 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
pkouwer schreef op 03 juni 2004 @ 10:31:
en anders hebben we nog Access. Als het toch alleen maar om de vormgeving en een globale werking gaat, denk ik dat je daar mee redelijk uit de voeten kan komen. Ik krijg de indruk dat het gaat om een soort van presentatie hoe een eventuele applicatie er uit kan komen te zien, of ben ik mis....
Die indruk is inderdaad 100% juist :)

Dat SharDevelop ding ziet er btw wel goed uit.

Allemaal tot nu toe al hartstikke bedankt voor de replies!

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1