Toon posts:

[XP] DCOM error id 10002 en 10003**

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb de laatste een vaag probleem waarmee mijn systeem nog wel eens vastloopt. Voornamelijk met dat crappy MSN :9 en als er een andere pc aangemeld wordt op de mijne. (staat er namelijk 1 met directe verbinding).
Ik had het zelfs ook een keer toen ik op de link voor live id-t radio streamlink klikte.
Ik weet alleen zelf eigenlijk niet hoe en of dit opgelost kan worden. Volgens mij moet het ergens ingesteld kunnen worden d.m.v dcomcnfg.exe

Dit zijn de meldingen in de logbestanden:

----------------------------------------
(id10002)
Geen toegang bij een poging DCOM Server te starten. De server is:
{00020906-0000-0000-C000-000000000046}
De gebruiker is ANONIEME LOGON/NT AUTHORITY met SID S-1-5-7.
----------------------------------------
(id10003)
Geen toegang bij een poging DCOM Server te starten met DefaultLaunchPermssion. De server is:
{00020906-0000-0000-C000-000000000046}
De gebruiker is Unavailable/Unavailable met SID Unavailable.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik heb zelf geprobeerd een beetje rond te neuzen in het menu van dcomcnfg.exe maar weet niet precies waar ik het moet zoeken, ook heb ik geprobeerd om iets via microsoft op te zoeken, maar kreeg alleen een oudere oplossing die voor windows XP niet opging.

Hier stond die info, http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q290398 waar ik weinig mee kon.

weet iemand weet hoe dit verholpen zou kunnen worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 22:20 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS heb je het hier over? Dan kan ik dit in je topic titel zetten - ik haal alvast wel al die overbodige ?'s uit je topic titel dat staat zo gek en dat wil ik je niet aandoen ;)

Verder - vertel even wat je zelf al hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 09:06

Hans.Solo

Tank n00bje :P

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;290398 deze klopt gewoon netjes hoor :)
elevator schreef op 02 juni 2004 @ 20:45:
Welk OS heb je het hier over? Dan kan ik dit in je topic titel zetten
Ook voor Windows XP :) :P, je zult alleen ff creatief door die entries moeten heen bladeren omdat ze idd beetje anders heten

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ja, ik heb het al geprobeerd uit te zoeken, maar tot nu toe niet echt succesvol. Grote nadeel van de NL versie :)
Ik probeer wel gewoon wat verder te knutselen. B)

Het enige wat ik opzich nodig heb is de locatie van de desbetreffende Machine Debug Manager entry. Volgens die help pagina van ms kan je die entry ook creëren d.m.v de command: mdm.exe /regserver

Ik krijg dan een foutmelding dat mdm.exe niet bestaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:45 ]