Oei oei wilde ik m`n password van mijn acount verwijderen is er waarschijnlijk toch iets fout gegaan. nu kan ik niet inloggen op de pc. ik heb nog veilige modes en dan admin geprobeert maar hij blijft om een wachtwoord vragen. help straks ben ik al m`n bestanden kwijt als m`n vader de pc gaat formateren
Hoi, welkom op got 
Wanneer je geen users meer hebt in windows XP moet je tweemaal op control alt delete drukken tijdens het opstarten. Dan vul je als username in: administrator, en laat je het password vakje leeg. Een kwijtgeraakt password krijg je niet zomaar meer terug vrees ik.
Wanneer je geen users meer hebt in windows XP moet je tweemaal op control alt delete drukken tijdens het opstarten. Dan vul je als username in: administrator, en laat je het password vakje leeg. Een kwijtgeraakt password krijg je niet zomaar meer terug vrees ik.
hehe.... ik zou eens proberen de hdd in een andere pc te plaatsen en dan niet als bootdisk te gebruiken... dan boot ie gewoon het os dat op die pc staat en kan je gewoon de hdd benaderen. dan kan je iig ff je bestanden kopieren en zelfs even een nieuwe gebruiker aanmaken (of iig een manier aanbrengen om dit te doen). Door de logon.scr te vervangen door cmd.exe (cmd.exe renamen naar logon.scr) en dan de harde schijf weer terug in je eigen pc te stopppen en hem gewoon ff fijn 5 minuten in het login scherm laten staan. Je hebt dan een commandprompt met admin rechten, dan doe je de commands:
net user schaap blaat /add
net localgroup schaap administrators /add
en klaar, je hebt een admin user schaap met wachtwoord blaat!
inloggen en klaar is kees
----------
je moet het admin pass invullen in de setup... dus ik ben bang dat je dan toch echt de sjaak bent als je beetje slim bent geweest tijdens setup
net user schaap blaat /add
net localgroup schaap administrators /add
en klaar, je hebt een admin user schaap met wachtwoord blaat!
inloggen en klaar is kees
----------
je moet het admin pass invullen in de setup... dus ik ben bang dat je dan toch echt de sjaak bent als je beetje slim bent geweest tijdens setup
[ Voor 10% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 02-06-2004 20:42 ]
root is the money off all evil
noelle - welkom op GoT 
Wij hebben op GoT wat spelregels opgesteld waar een topic aan moet voldoen (die heb je gelezen toen je je registreerde op GoT - zie ook de Registratievoorwaarden en faq), samengevat zijn dit de drie belangrijkste puntjes:
Wij hebben op GoT wat spelregels opgesteld waar een topic aan moet voldoen (die heb je gelezen toen je je registreerde op GoT - zie ook de Registratievoorwaarden en faq), samengevat zijn dit de drie belangrijkste puntjes:
- Kies een goede topic titel die je probleem/vraag omschrijft. Let op dat in Windows Operating Systems we ook het OS tussen vierkante haakjes willen zien.
- Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zoveel mogelijk relevante informatie. Wat heb je precies gedaan om dit probleem te veroorzaken? Welke meldingen krijg je precies, en dergelijke
- Vertel wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Heb je al eens gezocht naar een utility om je password te resetten?
http://forums.bizhat.com/viewtopic.php?p=1513
hier word een heleboel programma's beschreven oa die elevator noemde: ntpasswd
als het niet wil lukken kun je altijd via knoppix je files nog backuppen
Succes
hier word een heleboel programma's beschreven oa die elevator noemde: ntpasswd
als het niet wil lukken kun je altijd via knoppix je files nog backuppen
Succes
[ Voor 24% gewijzigd door Yemoke op 02-06-2004 20:51 ]
Pagina: 1