[ASUS K8V SE Deluxe] Stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Ik heb een heel erg vreemd probleem. Ik had m'n floppy drive naast m'n kast liggen (die het gewoon deed) dus ik zet m'n pc uit, monteer hem in de kast (eerst stroom eraf gehaald) en vervolgens sluit ik alles weer aan, stroom er weer af ... gebeurt niks. Dus ik check of ik soms het ATX power connectortje eruit ligt, maar die zat er goed in. Dat 5x gechecked, maar die is echt goed. Vervolgens andere voeding geprobeert, die deed het wel. Dus ik oude voeding eruit gehaald, nieuwe erin gezet (die het wel deed), aangesloten, aangezet en weer niks. Dus ik pak m'n andere PC, prik het mobo connectortje in het andere mobo en ja hoor hij gaat aan, maar er kwam allemaal rook uit m'n floppy drive :( Conectortje was niet goed aangesloten :( Dat snoertje is nu ook aangebakken. Als ik probeer m'n pc op te starten doet ie niks, maar het groene lampje op m'n mobo brand wel. Als ik het mobo connectortje in de andere PC doet start ie gewoon op, dus de voeding kan ook niet stuk zijn. Ook gaan de schijven van de pc waar de voeding inzit draaien. Ik zal voor het overzichtelijkheid nog wel ff de feiten op een rij zetten zoals het er nu voor staat:

- Computer gaat niet aan, maar groene lampje op mobo brand wel
- Voeding is niet stuk, want in een andere pc doet hij het wel gewoon
- Voeding blijkt ook geen hinder te hebben van het doorgebakken kabeltje
- ATX power knop connectortje op mobo zit goed, dat heb ik 5x gecheck. Als ik de stroom van de voeding afhaal en ik druk op het powerknopje gaat het groene lampje ook uit
- Andere voeding blijkt niet te werken, die het in een andere PC wel doet
- Ik heb alle onderdelen losgehaald van stroom, en alleen het mobo connectortje aangesloten. Ook dan gebeurt er niks.
- Andere processor/mobo kan ik niet proberen, want ik heb maar één Socket 745 mobo/AMD64 processor
- De orginele voeding die erin zat blijkt dood te zijn. Die doet het op geen enkele PC.
- De voeding in kwestie is een AOpen 300 Watt

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee? Het laatste dat ik wil is een nieuw mobo kopen voor m'n PC. Ik hoop echt dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Mijn excuses, het bleek dat het hdd activity led connectortje erin zat ipv het power switch connecortje :X |:( Rood en oranje lijken best veel op elkaar als het niet zo licht is in je kamer |:( |:( |:(

Deze mag dus dicht wat mij betreft :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik zou 'm ook gauw dicht willen hebben als ik jou was :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.