[Pinnacle] Hoe kan ik langer opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
Mocht de topic verkeerd staan graag moven, ik wist niet precies waar ik deze neer moest gooien, via #huiskamer kreeg ik door dat hij hier kon staan.

Ik heb gister een Pinnacle MovieBox AV9 gekocht om onze oude videobandjes te redden van slijtage en verlies van beeld. Echter alles loopt voorspoedig, ik kan gewoon opnemen en ook bewerken. Echter er is 1 probleem. Als ik opneem van de videorecorder dan stopt het programma [Pinnacle Studio 9] na 17:55 [4gb] met het opnemen van de videoband. Ik kan wel MPEG2 selecteren, dan doet hij alles netjes maar dan stopt hij na 87 minuten.

Mijn vraag is hoe kan ik omzijlen dat ik op DV Kwaliteit langer dan 17:55 kan opnemen. Want aan de HDD space ligt het niet. Hier onder de specs van het systeem wat ik er voor gebruik:

P4 2.4 - 533
512 DDR
80 GB HDD 7200Rpm + 8MB Cache

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Je draait waarschijnlijk Fat32 als filesysteem. Die kan maximaal files aan van 4 gb. Stap over op NTFS dan werkt het waarschijnlijk wel.

Zie: OM FAQ / Beleid

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
ik draai inderdaad FAT32 als FileSystem. Maakt dit dan net het verschil tussen die 4gb die ik kan renderen en de banden die groter zijn als 4gb :? Maar er is geen mogelijkheid dat ik zonder het aanpassen van mijn partitie tabel gewoon wel de renders af kan maken en dan later de verschillende delen aan elkaar plak

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal echt over moeten naar NTFS. Het makkelijkst zou zijn om daar een 2e harddisk voor te nemen. Ik heb zelf een 120GB disk met 1 grote NTFS partitie. Deze gebruik ik voor alle capture en edit werk. Sommige captures zijn soms 35GB groot.
FAT32 kan gewoon geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB, dus als je echt meer dan 17 minuten op DV kwaliteit wilt capturen, weet je wat je te doen staat ;)

Update: je zou ook Scenalyzer kunnen gebruiken om te capturen. Deze splitst bij elke scene overgang zelf het capture bestand en maakt een nieuw bestand aan. Zo krijg je kleine bestandjes. Maar.... als je e.e.a. weer gaat bewerken in Studio en gaat renderen, heb je toch weer meer dan 4GB nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 02-06-2004 20:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.