Toon posts:

Geluid van laptop naar speakers van auto

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?

Ik wil de laptop aansluiten op de speakers van mijn auto.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Heb weleens gezien dat iemand een kassettebandje had, waar een sterokabeltje uit kwam...Je deed de kassette in het deck van de speler en de plug gewoon in de speaker out van je laptop.

Weet iemand hoe je zoiets kan maken of kopen?
Of zijn er nog andere suggesties, alvast bedankt.

:P

Verwijderd

Ja kan je gewoon kopen bij de lokale elctro zaak of iets dergelijks

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 09:02

xdc

draadloos fm transmittertje ? oa te koop bij halffords

slimmehotspot.nl

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xdc schreef op 02 juni 2004 @ 19:51:
Zo'n FM zendertje is wel illegaal in België...

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xdc schreef op 02 juni 2004 @ 19:51:
Niets van te vinden op halfords.nl gezocht op fm en transmitter

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo'n cassettebandje is inderdaad een idee... Maar misschien is het handig als je aangeeft wat voor radio je hebt? Een met cassettespeler neem ik daan dan?
Is het er eentje met cdwisselaarbediening? Zo ja; de meeste 'echte' merken hebben dan wel een kastje voorhanden waarmee je van je cd-wisselaar-ingang een line-in maakt. Een fm-modulator is ook een idee, die maakt van een line-in signaal een fm-signaal, en dat werkt in principe op elke radio...

ik werk bij halfords, en mij is niks bekend over een draadloze fm-transmitter...

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 02-06-2004 19:56 ]

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06
amour021 schreef op 02 juni 2004 @ 19:53:
[...]

Zo'n FM zendertje is wel illegaal in België...
Hier in NL ook...

Mgoe, je kunt het op diverse manieren aanpakken.
Optie 1 is de line-in van je radio gebruiken. Sommige (zelfs Budget-) autoradio's hebben dat er op zitten. (verloopkabeltje, ca. €8,-)

Optie 2 is inderdaad met zo'n bandje, koop je o.a. bij Halfords. (ca. €10,- tot €20,-)

Optie 3 is alsnog met zo'n (weliswaar illegaal) fm-zendertje klooien. Werkt best aardig als je hem in stereo hebt, je moet alleen ff zoeken waar je er aan kunt komen. Je kunt bijvoorbeeld van Velleman een mini-fm-kitje bestellen en die gebruiken, reikwijdte is ongeveer 400m, geluid is mono. Hiervoor kun je een stereocoder aanschaffen, die ervoor schakelen. Je geluid klinkt dan niet alleen in stereo, maar vaak ook een stuk helderder dan van n mono zender. Deze optie kost ongeveer €20,- (mono) tot €50,- - 60,- (stereo)

Optie 4 is de optie die /me Basje2001 gebruikt voor zijn toekomstige Car-PC project; dat is zelf n line-in op je radio bakken. Kosten natuurlijk afhankelijk van wat je om moet bouwen. In mijn geval waren het een paar tulp-stekkers... :7

Optie 5 is een autoradio met line-in aanschaffen, maar dan kan je net zo goed een autoradio met MP3 of net wat je dan wil afspelen aanschaffen... :)

Flickr

Verwijderd

Of de IMO eenvoudigste oplossing (en ook nog eens legaal).
Je sluit een FM modulator aan (kost zo'n 30-40 euri), hierop sluit je de antenne aan en een kabel vanaf de headphones uit van een willekeurige (IPOD, walkman, MP3stick, laptop) geluidsbron. Vervolgens kun je je autoradio gewoon gebruiken en op een ingestelde frequentie (meestal voorgeprogammeerd) vind je je geluidsbron als was het een radiozender. geen kwaliteitsverlies (zoals bij een cassette), wel legaal (itt fm transmitter) en supersimpel te installeren (als je je dash weer goed in elkaar kunt zetten na het slopen....).

Halfords heeft oa van die modulatoren

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:04:
Of de IMO eenvoudigste oplossing (en ook nog eens legaal).
(knip)
Halfords heeft oa van die modulatoren
Waarschijnlijk heeft TS zijn probleem een half jaar geleden ook al opgelost!
Misschien even op de datum letten?

Liep je nou rond met het idee 'goh, ik moet iets vertellen over modulatoren, laat ik eens zoeken'?
Dit staat toch echt niet in je active topics of zo...

[ Voor 39% gewijzigd door dreamscape op 17-11-2004 09:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1