Toon posts:

Kabelset switchbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een handmatige switchbox. Ik wil twee computers bedienen met één toetsenbord, muis en monitor. Ik heb er een gevonden bij Gistron. Deze: http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=20057 Hiermee zou dat lukken
Gistron verkoopt ook een switchbox kabelset: http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=23296 De aansluitingen hiervan moeten volgens mij kloppen, maar volgens de bijgaande omschrijving werkt deze alleen bij een automatische switchbox. Ik heb Gistron gemaild, maar zij kunnen niet garanderen dat dit werkt. Dat lijkt mij raar.. Wat denken jullie er van? Dit zou toch moeten werken? Of waarom niet?
De set is namelijk wel goedkoop, en het is het makkelijkste om alles tegelijk te bestellen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zie dat de vga connectors 2 kleuren hebben ik gok er op dat deze male/female zijn
(ipv male/male)

mischien heb je een gender-changer nodig

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 02-06-2004 20:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nu ik de plaatjes uitvergroot zie ik dat je gelijk hebt. Ik zou een set nodig hebben met twee ps2 kabels male/male en de vga kabel moet ook male/male zijn.
Ik zie nu dat Gistron deze ook los heeft, dus dan kan ik gaan bestellen. Raar dat ze me dat niet via de email verteld hebben.

Verwijderd

Sitecom heeft een kvm miniswitch. Daar zitten kabels bij en hij is niet duur. 35 euro bij Alternate bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:54:
Sitecom heeft een kvm miniswitch. Daar zitten kabels bij en hij is niet duur. 35 euro bij Alternate bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tip, maar helaas ben ik niet op zoek naar een kvm miniswitch. Het moet echt een handmatige switchbox zijn.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor de tip, maar helaas ben ik niet op zoek naar een kvm miniswitch. Het moet echt een handmatige switchbox zijn.
let op he vooral met een ps2 muis op een "handmatige" switch ....
Op een of andere manier kan de muis dan stopppen met communiceren
(probeer maar eens muis lostrekken en terugstoppen en kijk of hij het dan nog doet)

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:15:
[...]

Wat voor toepassing krijgt het ding dan? Ik zie namelijk het voordeel van een handmatige box ten opzichte van een automaat niet. (Eigenlijk alleen maar nadelen. Geen toetsenbord/muis emulatie voor de poorten die even niet in gebruik zijn enzo....)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ben bang dat deze niet gaat werken in een Windows omgeving, muis en toetsenbord kunnen "uitvallen" en dan komt je systeem niet meer uit de screensaver etc. Daarbij heb je de kans dat als je op een hoge resolutie gaat draaien je een misvormt beeld krijgt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach je toetsenbord blijft het vaak wel doen .. je muis meestal niet

Ik heb ok zo'n ding in gebruik maar dan met 3 usb/ps2 converters er en en dan een logitech muis/tb setje schakel ik daar zo zonder problemen mee om

De verlengkabels moeten idd echt goed zijn .. niet van dat el cheapo spul want zodra je een beetje resolutie gaat draaien is het beeld slecht.

De handgechakelde box die ik heeft heeft geen last van beeldverlies btw

Iperf

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Die kabels van Gistron werken op hun switch.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
In een kroeg staat op dit moment een muziekcomputer (van Encore). Deze wordt bediend met een touchscreen en werkt volgens mij niet in een windowsomgeving en gaat al helemaal niet op een screensaver. De computer die er nu bij komt is om via de tv out foto's op plasmaschermen te laten zien. Deze hoeft dus ook geen screensaver te hebben.
Halverwege de avond zal ook echt niet de muis er uit getrokken worden. Ook de schermresolutie zal geen probleem zijn, mag wat mij betreft op 800x600 (wat de Encore computer heeft weet ik niet).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon doen dan :)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn al onderweg...
Maar dus niet met die kabelset die ik eerst noemde! Die gaat inderdaad niet passen. Alle kabels moeten male/male zijn. En de vga kabel uit de set is male/female. Maar ze hadden ze ook los.
Pagina: 1