Toon posts:

[xp] PC restart heletijd opnieuw op bij vele handelingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n groot probleem.

Ik heb een PC hier staan (nieuw) en heb geformat, winxp+sp1 erop, norton 2004, en wat codecs. Geen problemen gehad what so ever. Nu wil ik opeens wat instaleren vanaf een cdtje en dan start me pc opnieuw op. (maakt niet uit wat voor cd, bij sommige andere handelingen doet hij het ook: zoals software verwijderen) Ik heb de IDE kabel al verwisseld van me dvd, aangedrukt omdat hij misschien onduidelijke info kijgt. CPU en video zijn niet te warm. Heb gechecked op sasser virus, ook niet! Ik snap er nix meer van! PLZ HELP ME!

AMD XP 3000+
512 mb intern
Radeon 9200 128 mb
DVD
DVD+brander
Alleen moederbord weet ik niet...

Bij voorbaat dank!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
zouden goed de ide drijvers kunnen zijn.... moet je er wel ff achterkomen wat voor mobo je hebt, staat er wel op als het goed is... op het mobo zelf en ook wel op een stickertje. Dan ff kijken wat voor chipset het is en als de chipset maker geen drivers voor ide levert moet je ze ff van de fabrikant van je mobo halen.

root is the money off all evil

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Heb je automatic reboot on errors uitstaan ??

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik had dit ook toen ik ''bad sectors'' op mijn HD had. Elke keer als ik iets wilde installeren klapte ie eruit. Je moet inderdaad ff automatic reboot uitzetten(als je dat nog niet gedaan hebt), zodat je kan zien wat voor error hij geeft.

- Specs -

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
Zou het misschien aan je voeding kunnen liggen. Als er wat meer stroom gevraagd wordt dat hij dan te weinig krijgt. Maar probeer eerst idd auto reboot uit te zetten. Kan je wellicht een foutmelding zien.

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik niet uitgezet (of aangezet) dus zal ff kijken. Thx!

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Een maand geleden had ik een soorgelijk probleem. Werkelijk alles heb ik uitgeprobeerd:
-Opstarten met minimale hardware
-Andere voeding
-Schone install

Na een tijdje kwam ik er bij toeval achter dat het aan Norton Antivirus lag :S :S. Deze geuninstalled en het probleem was verholpen.

Wil niet zeggen dat dit bij jou ook persee het geval is, maar ik denk dat het het proberen waard is. Is het 'het' niet, dan is NAV ook zo weer geinstalleerd!

Succes :)

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat het door de bad sectors is gekomen want nu reboot hij niet meer na het installen van software of het verwijderen ervan.

Alleen die bad sectors kan ik weg halen door "even" een defragmentatie te doen toch?

Bedankt!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik geloof niet dat je bad sectors kunt weg halen met defragmenteren...

[ Voor 4% gewijzigd door Viper7 op 03-06-2004 17:43 ]

- Specs -

Pagina: 1