[xp] crashed best hard

Pagina: 1
Acties:

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
hey, ik draai al een poosje windows xp en nu heb ik pas geleden wat nieuwe hardware aangeschaft (xp2800+, 3*512mb pc3200, radeon 9800 pro, paar hard disks) en nu heb ik win xp opnieuw geinstalleerd en nu crashte men bak eerst elke 10 minuten ongeveer en bij alles wat ik wou installeren. Toen heb ik memtest gedraaid en bleek 1 reepie ram corrupt te zijn. Dus nu heb ik er 2 in en krijg ik geen errors meer met memtest. Nogsteeds loopt windows vast, ik heb al de nieuwe drivers voor men mobo (abit nf7-s) erop gegooid (die van Nvidia, voor nForce 2). Drivers voor videokaart geinstalleerd en nog loopt ie telkens vast.... De warmte is het niet, want zo verschrikkelijk heet wordt hij niet en hij is goed gekoeld, ik weet het niet meer, als er iemand nog idëen heeft zeg het alsjeblieft :)

Windows crashed btw echt helemaal, alles stopt muis beweegt niet meer, reageert gewoon niet meer, moet em resetten.

Ik wou nog testen of het aan windows lag met een linux live cdtje, maar het probleem is dat ie soms pas na een paar uur vastloopt, meestal bij het installeren van dingen....

(khoop dat ik em hier goed gepost heb, kon nie echt betere plek vindeh)

----------------------------
EDIT:
waarom kan ik men topictitel nie editen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 02-06-2004 20:57 ]

root is the money off all evil

Verwijderd

Hai,

ik heb het probleem ook ooit gehad bij een 500 Mhz bak (jaja die goede ouwe tjid)

ik kon toen ook niet vinden wat het was, bleek later een slotje te zijn die ik me case had gemod. die maakte kortsluiting bij de harde schijf.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je direct je geheugen zat te testen... het kan namelijk aan je hardeschijf / ide / sata kabels liggen.

Maargoed wat nu?

Ik zou zeggen, probeer andere hdd kabels,
kijk of er geen sluiting in de kast mogelijk is (alles netjes bevestigd? maakt mobo soldeeruiteinden geen contact met de case?!?!)

en probeer anders een harde schijf.

je kunt ook je hd testen op rotte clusters... (hdd regenerator).

Laat maar ff weten...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

Wok

Dakloos...

Je hebt aardig wat harde waren in je PC hangen (XP2800+, Radeon 9800, meerdere hard disks). Ik verdenk je voeding. Wat voor voeding heb je?

Installeer eens Motherboard Monitor (of gelijkwaardig prog) om je voedingslijnen te meten. Post hier dan de resultaten. Als je +5V en +12V lijnen relatief laag staan (resp. minder dan 4,75 en 11,5V) kan je voeding het niet aan.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• wh1t3 sh4d0w
voeding zit goed.... 480W en alle voltages zitten nog lekker bovenn de waarde....

en ik verdenk men geheugen altijd! :)

maar ik zal ff die hdd regenerator draaien dan, thx :)

edit:

Limitations in downloadable version:
The demo version regenerates only the first found bad sector.

hmmmmz, jah..... Maargoed, de hdd waar windows op draait zit er al best lang in en het lijkt me sterk dat die van het een op het andere moment zo corrupt raakt dat windows steeds hangt... maar ik kan het natuurlijk mis hebbne.

Ik zal vanavond of morgen ff alle hardware er een voor een uithalen en weer inzetten, kijken of ik het kan vinden...

[ Voor 57% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 03-06-2004 20:17 ]

• wh1t3 sh4d0w
ff nieuwe post voor een schopje :D

kheb nu al men hdds (behalve de win) men dvd brander + speler eruit gehaald... dus alleen men vidkaart en mem en proc zitten er nog in.... en nog loopt ie vast....

zit nu toch te denken om men win hdd maar es te lowlevel formatten... :(

TENZIJ IEMAND NOG IDEEËN HEEFT! :D

(soz voor de caps :))

edit:

phew, nog ff de fsp van men proc op 100 gegooid en nog geen vastloper meer gehad.... wacht het nog ff af en dan ligt het wat mij betreft aan de proc :)

[ Voor 20% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 03-06-2004 23:29 ]