Norton Ghost 2003 Image op netwerk drive zetten

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 07:45
Ik wil een ghost image van een partitie maken en deze via het netwerk op een andere pc zetten. Nou heeft ghost 2003 daar een hele mooie wizard voor. Je kunt namelijk een diskette maken die een netwerk drive aanmaakt waar je dan je image neer kunt zetten.

Het probleem is dat hij de pc niet kan vinden waar het heen moet. Ik moet op een gegeven moment mijn inlog naam en password invoeren en daarna geeft hij aan: Error 53: The machine id specified in the network patch cannot be located.

Mijn netwerk kaart word wel goed herkent en ik krijg ook via de dhcp server een ip toegewezen. Tevens is het mogelijk om elkaar te pingen.

Ik probeer de image op een Windows XP machine te zetten. Ik heb een apart account aangemaakt om in te kunnen loggen met die ghost boot flop maar dat wil niet werken. Het lukt trouwens ook niet met het administrator account, of me eigen Windows XP account op die machine.

Op school hebben we zo'n zelfde config gemaakt met een project wat zonder problenen ging. Daar draaiden we echer wel Windows 2000 in een domein.

Weet iemand wat ik verkeerd doe, of misschien vergeet ik iets in te stellen ofzo...

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 21:47
Ik heb zelf ook wel eens problemen ondervonden met het mappen van een drive onder Dos naar WindowsXP. Ik ben zelf ook al een half jaar op zoek. Iemand een oplossing voor dit probleem, of is het echt onoplosbaar?

--BLUH--

Verwijderd

Als je anders probeert met Ghost een Drive Mapping Boot Disk. Dat je dus zelf kan invoeren voordat je ghost op start bijv: Net use g:\fileserver\ghost

En als dat niet lukt kun je ook nog het IP proberen van de fileserver dus dan krijg je bijv g:\192.168.0.5\ghost

Ohjah en je moet er ook rekening mee houden als de computer die je probeert te benaderen aangelogt is op een domein, dat je dus het FQDN moet invullen.

Verwijderd

Ik gebruik de backup wizard van Ghost om elke nacht een backup te maken van m'n werkstation, maar heb het nog nooit met een bootflop geprobeerd. Ik heb overigens ook geen domain, de "server" is een NT4 WS station. Werkt verder prima, alleen geeft ie bij het opstarten aan dat de gebruiker niet bij een domain gevalideerd kon worden. De shares werken echter wel.

Is het je wel eens gelukt om de image te maken met behulp van deze wizard (en een virtuele partitie)? Om dit te kunnen doen moet je eerst wel een network share mappen als drive.

Zitten beide machines in het zelfde subnet na het toekennen van de IP adressen? Kan me vaag iets herinneren dat file sharing voor windows daar nog wel eens moeite mee wil hebben.

Mocht het je lukken om een image te maken met behulp van de backup wizard, dan kun je in het log alle instellingen vinden (Ghost Basic, View Log, selecteer de succesvolle log, view log - hier moet je de volledige config.sys, autoexec.bat etc kunnen vinden).