Toon posts:

[WinXP] ICS server gaat erg raar doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb sinds een paar dagen een thuisnetwerkje draaien dat het internet op gaat via een ICS pc. Nou daar gaat ie...

M'n netwerkje ziet er als volgt uit:

2 Windows 98 SE pc's (192.168.0.2 en 192.168.0.3 ->
100Mbit Switch ->
1 Windows XP Home pc (192.168.0.1) ->
Alcatel Speedtouch ADSL USB modem (USB) ->
Internet

Nou het probleem; het is allemaal erg vaag maar ik zal proberen om het zo goed mogelijk te beschrijven, de Windows XP home bak hangt aan het internet via het USB ADSL modem, via een NIC die naar de switch gaat worden de 2 andere pc's ook van internet voorzien. Maar als de pc uitgaat, worden opeens alle instellingen bij ICS door elkaar heen gegooid, ik kan instellen wat ik wil maar het werkt helemaal niet meer. Ik heb dan nog wel internet op de Windows XP bak, maar internet op de 2 win98 pc's werkt niet meer. Ik heb nog wel toegang tot de shares van de XP bak op de 98 pc's, dus intern gaat het allemaal goed. Ik heb alle IP's handmatig geconfigureerd, dus er kan niks mis gaan met DHCP. Nog wat vreemds, elke keer als ik de xp bak reboot krijg ik het volgende als ik naar het tabblad Geavanceerd ga bij de Alcatel Speedtouch USB ADSL modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.fearworks.net/romaniak/x/raar.jpg

Als ik ongeveer 20 seconden wacht en dan weer op vernieuwen klik, werkt alles weer goed en krijg ik weer de oorspronkelijke inhoud van het tabblad te zien. De eerste keer dat ik dit probleem had schakelde ik Internet Delen uit en daarna weer in, toen werkte alles perfect, maar nu niet meer. Nog wat vreemds: Ik heb laatst meerdere keren de IP van de netwerkkaart handmatig ingesteld, omdat er toen bij de samenvatting van info rechts in windows stond dat de kaart een ip had in de range 169.x.x.x. Dit deed zich tot nu toe 2x voor. Nu staat deze weer op 192.168.0.1. Ik heb de standaard firewall van Windows XP home aanstaan, maar na laatst een port scan te doen ontdekte ik dat deze uitstaat, terwijl ik deze duidelijk heb aangevinkt. Normaal zijn al mijn poorten stealth en nu dus niet. Ik heb geprobeerd om de firewall meerdere keren in en uit te schakelen maar het helpt ook niet. De firewall staat met zijn instellingen op dezelfde tab als die van de ICS instellingen, ik denk dan ook dat hier een connectie tussen de problemen ligt, dat er is mis is met het tabje advanced, zoals de afbeelding al zegt. Er word aangeraden om een backup terug te zetten maar ik heb systemhestel uitgezet omdat het erg veel HDD space inneemt. Ik heb van alles geprobeerd, alle ip's handmatig ingesteld en meerdere keren bevestigd, vele malen gereboot en uitgezet, ik heb GoT search gebruikt, daar zijn mensen die problemen hebben met dezelfde symptonen als deze, maar er rolt nooit een duidelijke oplossing uit of zij hebben het over een ouder OS dat ICS ondersteunt, in ieder geval kon ik niks bruikbaars vinden, herkent iemand deze vreemde symptonen, of weet in ieder geval hier wat tegen te doen? Het netwerk heef een paar dagen goed gedraaid, tot 2 dagen geleden.. :(

Edit: Nog vergeten om te zeggen; als ik ICS uitschakel dan word meteen het hele netwerk verbroken, ik kan dan ook niet meer de shares bereiken of de XP bak pingen.

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 02-06-2004 19:00 ]

Verwijderd

hmmzz,

hebbie modem ook al opnieuw geinstalleerD? ICS erafgemikt en eropgezet (herinstallatie)

anders ben ik bang toch dat je ene windows moet herinstallen.

offtopic:
btw, ik denk dat het misschien handiger is als je de layout van je tekst wat aanpast met alinea's enzow, er zullen veel mensen zjin die het onoverzichtelijk vinden en de moeite dus niet willen nemen om het door te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik heb de modem meerdere malen gedeinstalleerd en de drivers daarna weer eropgezet, heeft ook geen effect... ICS ook meerdere malen uit en aangezet, werkte eerst heel ff, maar dat doet 't 'm nu ook niet meer... Ik zit er inderdaad aan te denken om de windows xp bak overnieuw te installeren.. maar dat probeer ik te vermijden, want ik heb erg veel en grote bestanden op de hdd staan, die erg belangrijk voor me zijn. Heeft iemand nog andere suggesties? _/-\o_

Edit: ik zag dat je ICS HELEMAAL weggooien en er opnieuw installeren schreef.. daar had ik al naar zitten kijken.. maar hij staat niet als een selecteerbaar component bij de Modem properties.... zou je me kunnen vertellen waar dit dan te doen is?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 17:20 ]

Verwijderd

add/remove programs in control panel onder windows components