waar--->fabricageland cpu te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb een 2.8c p4 en ik wil zien in welk land hij is gemaakt zonder mijn heatsink eraf te halen. (shuttle XPC no way :+)

Ik heb namelijk op http://www.cpudatabase.com/CPUdb/Showdata.cfm gezien dat mijn SL6WJ code in 3 landen wordt gemaakt met verschillende overclock resultaten.

Ik vroeg me dus af hoe zij aan het fabricageland zijn gekomen en kon nergens op internet met google vinden waar je dit kon zien behalve op de cpu zelf.

Op de verpakking kan ik niets vinden over waar hij gemaakt is dus daarom graag wat hulp om erachter te komen waar ik dit kan vinden(denk zelf alleen op de cpu |:( maargoed ),

Alex

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Waarom wil je dat weten :?

• Solovine
ik doe nu slechts 230mhz fsb waarschijnlijk door een brakke voeding in mijn shuttle en ik ga wat casemodden zodat er een antec 430---550 Watt voeding in kan en een wc met miss chilled water dmv een peltier.
ik vroeg het me dus af wat voor resultaten ik kan verwachten(niets is zeker ik weet het) met goede koeling en deze code.

*mijn shuttle mobo kan 290 mhz fsb aan volgens meeste reviews en ik heb mijn corsair xms4000 pro (voor de ledjes :9~ ) al hier liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Solovine op 02-06-2004 18:50 ]

• Roamor
  • Niet online
Je bent bang om je heatsink eraf te halen, maar je wil wel aan de gang met peltiers enzo? :X

Ik wens je veel succes _/-\o_

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Zien in welk land je cpu is gemaakt is niet te doen zonder je heatsink te verwijderen, maar volgens mij maakt intel alleen cpu's in malaysia en costa rica.

• Solovine
RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 19:26:
Je bent bang om je heatsink eraf te halen, maar je wil wel aan de gang met peltiers enzo? :X

bang pfff :?
in mijn post staat toch dat ik een shuttle XPC heb ik heb echt geen zin om heel die tyfus heatpipe+heatsink uit dat kastje te moeten halen tenzij het echt nodig is ivm nieuwe koeling.
Ik heb trouwens geen thermal prut meer hier liggen en als je hem eraf haalt moet je eigelijk nieuwe erop doen zodat je nog steeds goed kontact hebt.

aan dit soort postt heb ik natuurlijk niets :r

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

Exigence

dnkroz

Je wilt een standaard ATX voeding en een zware WC-set met peltier in een Shuttle XPC stoppen? :X
Ik zou me er maar even in gaan verdiepen als ik jou was. Extra voeding voor pelt+enorm zware rad krijg je nooit van z'n levensdagen in een Shuttle barebone. Normale WC lukt misschien nét.

• Solovine
pyro83 schreef op 02 juni 2004 @ 19:31:
Zien in welk land je cpu is gemaakt is niet te doen zonder je heatsink te verwijderen, maar volgens mij maakt intel alleen cpu's in malaysia en costa rica.
En in canada ja maar er moet toch een nummer of extra code ergens op de verpakking staan met daarin de code van het land ofzo :?

En als je kijkt zie je juist dat er een behoorlijk verschil is tussen de maleisie en Costa Rica versie daarom wou ik dus weten of ik dat nergens op de verpakking kan vinden in bv een apparte code

• Roamor
  • Niet online
Je gaat toch niet je wil om te overklokken laten afhangen van de code op de cpu?

Dus je moet de standaardkoeling er zowiezo afhalen, als je wilt wat je hierboven beschrijft.

Als je denkt dat nieuwe koelpasta teveel geld kost, waarom begin je dan überhaupt aan (relatief dure) peltierkoeling?

Ik wilde trouwens niet lullig doen hoor, oprecht veel succes om het allemaal in de shuttle te krijgen. ;) Ga je er een CiP van maken? ben wel benieuwd.

• Solovine
Exigence schreef op 02 juni 2004 @ 19:35:
Je wilt een standaard ATX voeding en een zware WC-set met peltier in een Shuttle XPC stoppen? :X
Ik zou me er maar even in gaan verdiepen als ik jou was. Extra voeding voor pelt+enorm zware rad krijg je nooit van z'n levensdagen in een Shuttle barebone. Normale WC lukt misschien nét.
Ik ga hem aan de onderkant uitbouwen en daar komen de voeding, eventuele peltier, hd's en miss een radiator als ik niet voor een peltier ga.
Mijn mobo ga ik rechtop zetten (past net) en dan komt er nog een casewindow in.
>:)
Ik haat mijn shuttle zoals hij nu is, ik kan met mijn 200 watt voeding en 9800 pro nu geen tweede geheugenmodule gebruiken ivm onstabiliteit. :r door voeding.

ik heb ook geen zin om zo'n klote 250 watt silentX voeding tekopen voor in XPC's want dan zit ik nog steeds met 250 Watt

• Solovine
RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 19:42:
Je gaat toch niet je wil om te overklokken laten afhangen van de code op de cpu?

Dus je moet de standaardkoeling er zowiezo afhalen, als je wilt wat je hierboven beschrijft.

Als je denkt dat nieuwe koelpasta teveel geld kost, waarom begin je dan überhaupt aan (relatief dure) peltierkoeling?

Ik wilde trouwens niet lullig doen hoor, oprecht veel succes om het allemaal in de shuttle te krijgen. ;) Ga je er een CiP van maken? ben wel benieuwd.
koelpasta is NIET te duur maar ik heb geen zin om dat eventjes speciaal te moeten halen om ff een code te kunne lezen omdat ik in een code wil lezen

Ik vroeg me dus alleen af of het mogelijk is, ik ga er nog niet aan beginnen want ik heb ff niet genoeg geld (nog) maar vroeg het me dus gewoon af of ik zonder helemaal moeilijk te gaan doen het land kon vinden. that's all :)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

miss is een chieftec hale een goedkopere optie en zo praktisch ook...

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 19:26:

Exigence schreef op 02 juni 2004 @ 19:35:
RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 19:42:

Daar gaan we weer met de lame posts hoor...

Als jullie daar nou gewoon es een keer ermee kappen ofzo? Altijd wat die afzeikere posts hier in DOC.. Die gozer heeft 3 woorden gepost en dan word er gezegd: "ik zou me er maar eens in verdiepen" of "dat wil ik wel eens zien". Hij stelt gewoon een vraag in normaal nederlands, geef dan gewoon antwoord.

Niet iedereen moet 20 sites lezen om het te snappen. En Exigence, ik weet nog dat jij n00b was en ik heb een kop als een zeef, dus chill ok? :(

• Solovine
lammmetak schreef op 02 juni 2004 @ 19:49:
miss is een chieftec hale een goedkopere optie en zo praktisch ook...
jij klinkt niet echt als een case-modder het is juist de kunts om het in een zo klein mogelijke eficiente ruimte te bouwen.(vind ik)
Ik persoonlijk vind een goed gemodde XPC mooier dan een Chieftec midi of big-tower die goed gemodt is.

Smaken verschillen denk ik en ik heb toendertijd ook genoeg geld uitgegen aan deze mobo+kast en vind het ook een prima ding behalve de koelingmogelijkheden en de voeding.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:50:
[...]
Niet iedereen moet 20 sites lezen om het te snappen. En Exigence, ik weet nog dat jij n00b was en ik heb een kop als een zeef, dus chill ok? :(
Hoho, rustig, dat weet ik zelf ook nog maar al te goed :+

Ik bedoelde het helemaal niet zeikerig ofzo, ook niet om hem af te kraken. Maar het antwoord op z'n vraag was gezegd. Dus if filosofeer wat door op het idee omdat dat in een shuttle te krijgen en ik probeerde hem alleen maar duidelijk te maken dat het erg moeilijk gaat worden. Het moet meer als tip opgevat worden.

• Solovine
Exigence schreef op 02 juni 2004 @ 19:56:
[...]

Hoho, rustig, dat weet ik zelf ook nog maar al te goed :+

Ik bedoelde het helemaal niet zeikerig ofzo, ook niet om hem af te kraken. Maar het antwoord op z'n vraag was gezegd. Dus if filosofeer wat door op het idee omdat dat in een shuttle te krijgen en ik probeerde hem alleen maar duidelijk te maken dat het erg moeilijk gaat worden. Het moet meer als tip opgevat worden.
Dat doe je dus niet, het gaat dan vooral om die ene zin:
"Ik zou je er maar eens in gaan verdiepen."

Ik vind het al dom om te denken dat ik niet weet dat een shuttle klein is, ik heb dat ding toch zelf gekocht man |:(
Na enkele maanden op diverse fora ben je echt geen n00b meer.

weet a.u.b tegen wie je praat, zelfs als ik nog niet lang reregistreerd ben op GoT wil dat nog niet zeggen dat ik nooit op TZ, bit-tech, anandtech, tomshardware, sharkyextreme, overclockers.com, overclockcafe en hardware.info kijkt en praat

Om maar ff wat namen te noemen waar ik oa heb gezoch en uren alleen maar gelezen omdat ik weet wat voor hekel ze hier hebben aan n00bs die niet eens een normale topic-titel en startpost kunnen maken.

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb zelf ook een XPC gehad (SN45G). Ik ergerde me zelf ook aan de koelmogelijkheden, want dit kastje is net een toaster wanneer ie gestressed is. Het is heel goed mogelijk om hier een peltier in te bouwen, want de ruimte rond de socket is meer dan genoeg, omdat daar normaal een grote heatpipe koeler zit. Ik wens je in igg veel succes. Trouwens, je kunt niet zo één twee drie zien in welk land de CPU is gemaakt. Haal eens je R9800 pro eruit, doe er ff een cheap PCI kaartje in (als je die hebt liggen) en ga eens kijken hoever je nu kunt overclocken. Zo kun je alvast zien wat de potentie is van je CPU.

Ga je trouwens ook de Northbridge etc. koelen van je Shuttle, want deze wordt aardig heet met de standaard sink erop.

Tipje: Maak ook lekker veel ruimte vrij voor vers lucht voor je GPU, want je R9800pro zal veel lekkerder oc'en met wat goeie koele lucht (bij mij in ieder geval, eerst liep mn R9800 pro met moeite op XT speeds, nou gaat ie een stukkie sneller)

Veel succes, ik hoop dat het lukt :*)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mijn welgemeende excuses over het soms nogal "opdringerig" overkomen van mijn posts. Vat het niet persoonlijk op. Laten we er nu maar over ophouden. Sorry. Ik zal me hier ook verder niet meer mee bemoeien.

[ Voor 18% gewijzigd door Exigence op 02-06-2004 20:24 ]

• Solovine
Swandertj schreef op 02 juni 2004 @ 20:22:
Ik heb zelf ook een XPC gehad (SN45G). Ik ergerde me zelf ook aan de koelmogelijkheden, want dit kastje is net een toaster wanneer ie gestressed is. Het is heel goed mogelijk om hier een peltier in te bouwen, want de ruimte rond de socket is meer dan genoeg, omdat daar normaal een grote heatpipe koeler zit. Ik wens je in igg veel succes. Trouwens, je kunt niet zo één twee drie zien in welk land de CPU is gemaakt. Haal eens je R9800 pro eruit, doe er ff een cheap PCI kaartje in (als je die hebt liggen) en ga eens kijken hoever je nu kunt overclocken. Zo kun je alvast zien wat de potentie is van je CPU.

Ga je trouwens ook de Northbridge etc. koelen van je Shuttle, want deze wordt aardig heet met de standaard sink erop.

Tipje: Maak ook lekker veel ruimte vrij voor vers lucht voor je GPU, want je R9800pro zal veel lekkerder oc'en met wat goeie koele lucht (bij mij in ieder geval, eerst liep mn R9800 pro met moeite op XT speeds, nou gaat ie een stukkie sneller)

Veel succes, ik hoop dat het lukt :*)
Bedankt voor je tip, ik heb al op onboard-video een 1 mem-module gedraaid om mijn oc-mogelijkheden te testen maar dit maakte niets uit; telkens reboot en fouten in prime95 single en dual.
Ik denk dat het komt omdat de maximale output van mijn +5v lijn 12 A is
en dat maakt dus 5x12=60 Watt als ik het goed heb.
Cpu gebruikt op stocksnelheid 70 Watt en oce "d op 230 mhz 85 Watt dus je snapt het wel denk ik.
Voltage verhogen helpt ook niet en met kast open draaien wordt ie 45 graden stressed(bios+speedfan)
Nb is ook niet te heet (net. iets warmer dan handwarmte) en mobo heeft 290 mhz fsb gedaan in elke review die ik gelezen heb van dit mobo.
Aangezien voltage handmatig tot 1.7v aantoe niets uitmaakte voor de stabiliteit weet ik zeker dat het aan mijn psu ligt maar ik heb hier nu ff geen psu liggen die ik ff extern kan gebruiken om te testen of dit idd waar is.

Ik ga mijn shuttle trouwens onderaan uitbouwen dus die peltier komt niet in het huidige kastje mijn mobo komt ook nog verticaal te staan.

*al mijn voltlijnen droppen trouwens af en toe behoorlijk (meer dan het maximale % wat goed zou zijn en ik heb vaak vervormd beeld bij een koude start doordat 9800 pro in het begin niet genoeg stroom krijgt, dit is op te lossen door zo'n modje maar ik krijg toch een nieuwe voeding).

Verwijderd

Alexio schreef op 02 juni 2004 @ 19:54:
[...]

jij klinkt niet echt als een case-modder het is juist de kunts om het in een zo klein mogelijke eficiente ruimte te bouwen.(vind ik)
Precies, go for it :) Het kan, want ik heb het al eens gezien ;)

Wat de sfeer betreft:

Laten we elkaar wat meer aanmoedigen ipv steeds maar kritiek te geven :) Ik lees iedere dag dingen waarvan ik denk:"oh my god..." Maar je hoeft het niet steeds te posten weet je. Soms moet je het gewoon laten..
Ik zie veel te vaak n00bs andere n00bs afzeiken :? Die weten dan toevallig iets _wel_ en reageren zich dan even af..

Toevallig is tweaken en alles wat ermee samenhangt gewoon een kwestie van lezen. Een uurtje per dag en na een maand weet je gewoon alles. Het heeft helemaal niks met kunde te maken. DryIce en LN2 lijkt bijv heel extreem, maar het blijft gewoon een koperen pijp op je cpu waar je een koud goedje in donderd, dus das niks speciaals. De rest is logisch nadenken als je de stof beheerst.

Autorijden zonder dat je de verkeersregels kent is ook een lastig verhaal..

Zoiets dus.. ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:10

sapphire

Die-hard pruts0r

UGH, the Chief has spoken
(sorry moest eht gewoon even zeggen :+)
Maaruh @ TS wat heeft het voor nu om te weten uit welk land je cpu komt, als bv. Canada procs erg goed zijn en je ziet dat jij een Canada proc hebt dan gaat ie echt niet harder :P
En dat van die pelts, WC ect. in die barebone, daar ben ik wel benieuwd naar. Komt daar een CiP van ?

UGH the n00b has spoken
(ow man, ik word echt heeeel melig van dat leren :| )

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 02-06-2004 23:41 ]

Gabriël AM5

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alexio schreef op 02 juni 2004 @ 19:43:
[...]

Ik ga hem aan de onderkant uitbouwen en daar komen de voeding, eventuele peltier, hd's en miss een radiator als ik niet voor een peltier ga.
Mijn mobo ga ik rechtop zetten (past net) en dan komt er nog een casewindow in.
>:)
Ik haat mijn shuttle zoals hij nu is, ik kan met mijn 200 watt voeding en 9800 pro nu geen tweede geheugenmodule gebruiken ivm onstabiliteit. :r door voeding.

ik heb ook geen zin om zo'n klote 250 watt silentX voeding tekopen voor in XPC's want dan zit ik nog steeds met 250 Watt
Ik zou zowiezo maar voor een radiator gaan. Die Pelt moet je ook koelen, dus je zult toch via een radiator de warmte uit het systeem moeten halen.

En succes met het inbouwen he. Waar een wil is, is een weg. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Vincentio op 02-06-2004 23:56 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
fewture has sp0ken :+

Maar na al die shit die de topic nu al heeft verpest is het echte antwoord van alexio is nog steeds niet gegeven... :/

Alexio: Als je nog de doos hebt hoeft je niet je koeler eraf te halen om te kijken wat je land is.

Een code ziet er bv zo uit: L314A607
L= Costa rica
3= jaar 2003
14= week 14
A607 = geen interessante info.

Aangezien je een XPC heb zul je toch de heatsink eraf moeten halen, maar doe het maar niet.

Eigenlijk is het land niet belangrijk. waarom zul je denken? nou omdat de landcode zegt in welke FAB die geproduceerd is.

Meeste zeggen dat bv MALAY of COSTA RICA goed Océd, dat is gewoon puur geluk. Intel produceert heeel veel cpu's, de yields zijn over algemeen goed verdeeld.
Dus waar je naar kankijken is de Stepping. Weeknummer/jaar, hoe nieuwer resulteert Meestal op een betere yield. (betere OC)

De batch code geeft aan welke positie de core uit de wafer is "gesneden". Ik weet niet of dit ook bij Intel is, wel bij de Athlon 64.

Eigenlijk moet je gewoon kopen en testen, het draait allemaal om geluk. Heb je toevallig een CPU met betere kwaliteit componenten, dan gaat die net wat harder dan andere.
Wat kan ik verwachten?
gewoon runnen en kijken hoever je komt. Wij kunnen niet met een magische toverstok je PC overklokken.
Kon dat maar 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Kakaroto op 03-06-2004 00:27 ]

• Solovine
Kakaroto schreef op 03 juni 2004 @ 00:14:
fewture has sp0ken :+

Maar na al die shit die de topic nu al heeft verpest is het echte antwoord van alexio is nog steeds niet gegeven... :/

Alexio: Als je nog de doos hebt hoeft je niet je koeler eraf te halen om te kijken wat je land is.

Een code ziet er bv zo uit: L314A607
L= Costa rica
3= jaar 2003
14= week 14
A607 = geen interessante info.

Aangezien je een XPC heb zul je toch de heatsink eraf moeten halen, maar doe het maar niet.

Eigenlijk is het land niet belangrijk. waarom zul je denken? nou omdat de landcode zegt in welke FAB die geproduceerd is.

Meeste zeggen dat bv MALAY of COSTA RICA goed Océd, dat is gewoon puur geluk. Intel produceert heeel veel cpu's, de yields zijn over algemeen goed verdeeld.
Dus waar je naar kankijken is de Stepping. Weeknummer/jaar, hoe nieuwer resulteert Meestal op een betere yield. (betere OC)

De batch code geeft aan welke positie de core uit de wafer is "gesneden". Ik weet niet of dit ook bij Intel is, wel bij de Athlon 64.

Eigenlijk moet je gewoon kopen en testen, het draait allemaal om geluk. Heb je toevallig een CPU met betere kwaliteit componenten, dan gaat die net wat harder dan andere.

[...]

gewoon runnen en kijken hoever je komt. Wij kunnen niet met een magische toverstok je PC overklokken.
Kon dat maar 8)
mmm ja in mijn startpost staat dat mijn weekcode in alle 3 de landen werd gemaakt met heel verschillende overcockresultaten (zie mijn link in de startpost)

Van de code's op de verpakking word ik niet veel wijzer dus moet ik het maar eens gewoon op de core gaan bekijken als het zo ver is.

Ik ga trouwens over een maand ongeveer beginnen met modden, want dan heb ik zomervakantie en ale tijd van de wereld :)

Ik heb hier nog een oude koel/vries-combi liggen en miss ga ik die wel gebruiken.

Ik ga zeker nog zoveel mogelijk lezen voor ik eraan begin en als het zover is heb ik miss nog wel wat vragen op dit forum over koeling met een compressor.

Voor nu is dit topic wel ffies genoeg geweest,

bedank voor alle reacties,

Alex

deze kan dicht
Pagina: 1