Toon posts:

Port openen/forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik dacht, mooi, op GoT staat de oplossing. En inderdaad. Wil het niet dat m'n hele pc iedere keer opnieuw opstart als ik Winroute heb geinstalleerd.

Het zit zo: (dit verhaal hebben jullie vast al 20 keer gehoord, of eigenlijk meer, zoals uit de zoekfunctie bleek...)
Ik wil dus een CS server opzetten, maar ik zit achter een router. Ik moet de ports forwarden/openen/mappen (is dat btw allemaal hetzelfde? lol) Dus ik lees het Grote mapverhaalding en download Winroute Pro. Ik installeer het, start de pc opnieuw op en dan zie ik een blauw scherm waarop staat: BAD_POOL_CALLER.
Oke dus ik die modem uitgezet (Speedtouch 510) en spul weer van de pc afgehaald. Zo kan ik dus blijkbaar niet mn ports forwarden.

Maar: ik geloof dat het ook gewoon op explorer kon door 10.0.0.138 in te typen?
Dan krijg ik dit scherm: (tenminste, als dit het goede menu is)

http://members.chello.nl/amdeblaauw/Untitled1.jpg

Kan ik hier ook doen, wat Winroute doet?
Zo ja, wat moet ik waar invullen (lol), waar moet m'n public/extrenal IP, waar moet 10.0.0.150 (internal, en waar moeten die CS ports?

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest en ik hoop dat iemand kan helpen.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Waarom je Winroute Pro erbij haalt is mij een raadsel :?
met http://10.0.0.138 kom je in het menu van je router uit. Daar staat ergens de optie napt. Daar kan je aangeven welke poort je wilt forwarden en naar welk intern ip. (het scherm van je screenshot dus)

Bij inside ip vul je het interne adres van je server in.
outside ip laat je gewoon zo staan.
inside port en outsite port het poortnummer dat je wilt forwarden. Dan nog het protocol kiezen (tcp of udp).

[ Voor 30% gewijzigd door Andre-85 op 02-06-2004 18:51 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Een poort openen wil gewoon zeggen dat die poort op die computer open is. Een poort forwarden of mappen wil zeggen dat je tegen een computer/apparaat zegt 'stuur al het verkeer op die poort door naar die computer'.

Jij hebt van je ISP 1 publiek IP-adres gekregen. Dat adres heeft je modem nu, en die verdeelt het verkeer naar de andere PC's. Je hebt dus geen winroute nodig.

Stel ik wil op jouw gameserver een spelletje spelen. Dan geef jij mij jouw publieke IP. Als ik dan mijn spel opstart, maakt het spel verbinding met jouw modem. Een speedtouch is niet zo'n denderende gameserver, dus wil je dat jouw modem dat doorstuurt naar jouw computer.

Dus maak je een port-forward aan vanaf je speedtouch naar je computer.

Dit kan inderdaad in het scherm wat je hier gepost hebt. Bij 'inside ip' vul je het IP-adres van je modem in, outside IP laat je leeg (0.0.0.0). Dan bij zowel inside en outside poort de poort die je wilt forwarden, en bij protocol het protocol. Voila.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:52 ]

Verwijderd

Is leuk een aardig, maar je kan maar 30 poorten mappen in dat ding en Alligiance van MS heb er al 100 nodig (en dan heb ik het alleen nog maar over tcp kant). Zit zelf dus met dat probleem, al heb ik nog wel een router erachter hangen (voor me draadloos gebeuren naar de laptop).

Mijn idee is dus om de speedtouch alleen als modem te laten fungeren en niet als router, maar ja : hoe doe je dat nu weer????

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie (hele snelle) hulp. Ik heb nog een vraagje.

Ik moet voor de CS server dan:

Incoming UDP to local destination 27015.
Outgoing UDP to remote destination 27010, 27012.
Outgoing TCP to remote destination 5273.
Outgoing TCP to remote destination 7002.

Deze ports forwarden. Dan maak ik dus een UDP met internal IP (external laat ik 0.0.0.0) en vul ik twee keer 27015 in (zie link). Dat doe ik dan ook voor 27010 en 27012.
Voor 5273 en 7002 ook maar die doe ik TCP.

Hier een screen:
http://members.chello.nl/amdeblaauw/Untitled2.jpg

En Walden: uh ik weet echt niet hoe je dat kan doen, want de router zit toch geintegreerd in de Speedtouch modem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:01 ]

Verwijderd

Wat is je vraag eigenlijk? Ik mis een beetje een vraag, je geeft aan wat je doet (en dat ziet er goed uit)..

Voor walden: er is ontzettend veel info te vinden over de 510 bij google. Zo'n beetje elke mogelijke instelling is wel een webpagina over. Je kunt eventueel ook een 'default server' instellen, dan forward hij AL het verkeer wat hij niet kan plaatsen naar die server.

Verwijderd

Topicstarter
He, hij doet het btw al, hartstikke bedankt voor jullie hulp.
(op server.counter-strike.net duurde het ff, te lang)

Verwijderd

ik heb een modem (speedtouch 510) met daarachter een router. Moet ik op router en/of modem port forwarding instellen?voor cs server
Pagina: 1