[SCSI] A7M266-D & Compaq SA532, boot?

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:03
Ik heb me al dagen sufgezocht... of ik ben echt een stro***ongool, of tjah, niemand kan het oplossen... eerste is het meest waarschijnlijke....

Het volgende dus:
Ik heb een Asus A7M266-D, dual 2200MP, 2.5GB RAM, simpel agp vid kaartje, Compaq Smart Array 532, met daaraan 2 of 3 18 gieg 10K SCSI schijffies. Deze wil ik graag draaiend hebben op raid 1(+spare). Nu gaat het installeren van linux enzo allemaal probleemloos maar kan ik met geen mogelijkheid booten vanaf deze scsi schijven.

Ik heb alle ata devices eruit geplugged en in het bios van het mobo alleen de scsi aan gegeven als bootdevice; no-go.

Als ik een nieuwe array aanmaak met de setup utility van de controller is het enige wat ik nog als extra 'boot-optie' zie iets van 'enable maximal boot partition [4/8GB]? Maar dat heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken (ja mn boot partitie was 50 MB, ook nog geprobeerd met windows intall op 3 GB partitie)... Ik kan nergens instellen/vinden van welke ID de controller zou moeten booten, ik heb 0 en 1 al geprobeerd... Waar en hoe kan ik dat in het controller bios veranderen/aangeven ?

En waar ligt het nou aan, aan de controller of het mobo... allebei hebben ze trouwens het laatste bios...

Enige wat ik terug krijg is: "disk boot failure, insert system disk and press enter"

Whoo-ah.

• gavro
niemand? :'(

Whoo-ah.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, met ongeveer dezelfde opstelling.
a7m266-d (rev 1.03) 2 *AMD2000+
Compaq 532
6 * Atlas 7k2 9,1 GB externe bus
3 * IBM 10K 18,2 GB interne bus.

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn WindowsXP installatie.
Alleen heb ik niet echt lang naar een oplossing gezocht.
Ik boot dan ook van een 4 GB ATA drive.
Hier staan alleen boot.ini en NTLDR enzo op.

Maar ik zou ook wel het antwoord willen weten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik kan nergens instellen/vinden van welke ID de controller zou moeten booten, ik heb 0 en 1 al geprobeerd
verklaar je nader!

het is namelijk zo, als je een raid array hebt, dan kan je NIET kiezen van welke scsi disk je wilt booten

max boot part, moet je op standaard laten, kan me alleen niet herinneren waarop ie standaard staat :D
heb zelf een boot partition van 36gb, geen probs here

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
Volgens mij is het antwoord dat het niet werkt.
Heb ooit (jaar geleden of zo) deze kaart te koop gehad.
Iemand met een mobo met MPX chipset heeft de kaart gekocht en bij hem werkte het ook niet. Hij (en ik) zijn hier uren mee bezig geweest.
Vervolgens de kaart getest in een Compaq server en perfect draaien :)

Inmiddels heb ik zelf een MSI K7T Master. Helaas heb ik de Compaq 532 niet meer, maar wel een HP Netraid 4M: ook deze werkt niet goed. XP is niet te installeren, 2000 wel, maar geeft naar verloop van tijd problemen. De kaart werkt perfect op een mobo met BX chipset.

• gavro
Ik vind het allemaal een beetje zonde; op zich een behoorlijk robuuste kaart, en dan in feite alleen 100% werkend in een compaq bakkie. Jammer hoor....

Whoo-ah.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
Waarschijnlijk ligt het probleem echt bij de MPX chipset. Op een Opteron systeem blijkt het wel te werken: http://www.tweakers.net/benchdb/testcombo/181

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wezep schreef op 07 juni 2004 @ 21:23:
Waarschijnlijk ligt het probleem echt bij de MPX chipset. Op een Opteron systeem blijkt het wel te werken: http://www.tweakers.net/benchdb/testcombo/181
Staat toch niet bij dat dat systeem ook van die schijven/arraycontroller boot ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1