Info over glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 20:37
Ik wil voor een lan party twee switches aan elkaar verbinden. Nou heb ik al opgezocht wat voor een kabel ik nodig heb en al twee bedrijven gemaild.

Hij moet ongeveer 150meter zijn.

Naar mijn weten is dit de volgende kabel:
Een duplex multi-mode (zipcord 62,5/125 mu) glasvezelkabel met zowel aan
zijde A als aan zijde B twee SC connectoren

Ik kreeg een prijs van 285 euro, is dit een redelijke prijs?

Verder zat ik eraan te denken om de glasvezel te beschermen, hoe kan ik dit het beste doen? Is het bijvoorbeeld wat om een tuinslang open te snijden en daar de glasvezel in te leggen?

[ Voor 4% gewijzigd door mbuts op 02-06-2004 19:50 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:49
Voor welke lengte?
Voor dat bedrag mag je wel 200-250 meter krijgen, anders is het te duur.
http://www.connecthome.nl/ heeft vrij goedkope kabel meen ik te herinneren. Je moet ze wel even mailen voor grotere stukken, want op de site staan enkel lengtes tot 10 meter.

Je hebt hier zipcord, dat zijn 2 van die 'aderen' naast elkaar, zoals bij luidsprekersnoer.. Er is ook zipcord met n extra beschermlaag, die is ongeveer 10-20% duurder, maar natuurlijk n stukje sterker.
Wil je helemaal goede bescherming hebben dan kom je bij gepantserde kabel, maar dat is echt heel duur.

[ Voor 85% gewijzigd door FatalError op 02-06-2004 19:47 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05
Als het alleen voor een lan is zou je ook kunnen huren :)
Ik weet bijvoorbeeld dat www.pronetworks.nl bijvoorbeeld ook verhuurt, onder andere aan GameParty :)

Voor een 3daagse lan met 150m kom je aan de site te zien op € 42,- uit :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock