Toon posts:

[w2k] nieuw moederbord -> kan geen drivers installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn oude moederbord het begeven heeft heb ik hem vervangen, zonder Windows (2000 Pro) opnieuw te installeren. Mede dankzij eerdere topics hier heb ik de "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" weten te vermijden en windows start gewoon op.

Bij het inloggen komt voor een aantal onderdelen de Wizard Nieuwe hardware tevoorschijn. Die lijkt normaal te werken, maar op het einde geeft hij de melding dat de installatie mislukt is met de fout: "De gegevens zijn ongeldig." Na een reboot komen alle wizards opnieuw langs (lijkt wel een Harry Potter film...)

Alle searches die ik heb geprobeerd leiden of naar bovenstaande inaccessible boot device problemen, of naar helemaal niets. :| Ik weet ook niet wat de letterlijke vertaling is van de foutmelding in het engels, dus in de knowledgebase van MS vind ik ook weinig.

De melding suggereert dat bij het installeren er een conflict is met bestaande (registry) instellingen, wsl van de oude systeemonderdelen zoals USB controller en onboard LAN. Heeft iemand een idee waar in de registry ik dat vind, of hoe ik dit op een andere manier oplos?

Edit:

Inderdaad wel handig om er even bij te zetten:

Het oude moederbord was een Gigabyte GA-7VRXP (VIA KT333 chipset)
Het nieuwe een Gigabyte GA7VT600-L (VIA KT600)

Edit2:

Ik heb al geprobeerd om de hardwaredetectie opnieuw te doen m.b.v.
"sysprep -nosidgen -pnp". Dat hielp echter ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:53 ]

Verwijderd

eh...... om welk moederbord gaat het...? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is de Engelse melding 'The data is invalid' - je zou eens kunnen proberen (na een volledige backup - uiteraard ;) ) om alle onderdelen van je device manager leeg te gooien en vervolgens te rebooten - dat wil nog wel eens helpen :)