Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kapot wit beeldscherm (motorola v525)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er meerdere mensen die last hebben van een "kapot" beeldscherm?
Sinds 3 dagen geleden geeft het binnenste beeldscherm van mijn Motorola v525 alleen nog maar wit licht als ik hem open maak. Mijn motorola v525 doet het nog wel gewoon. Want als ik de telefoon open klap en een nummer intyp en op bellen druk belt hij wel gewoon dat nummer.. Bovendien hoor ik het ook als ik door het menu blader. Uitzetten of batterij eruit halen en vervolgens weer aanzetten helpt ook niet..

Soms als ik een bericht heb of een oproep gemist heb doet hij het wel weer als ik hem open klap. Totdat ik hem weer dichtklap

Nou ben ik gister naar een Vodafone Citypoint geweest en nou zeiden ze daar dat ik hem wel op kon laten sturen, maar dat ik dan 35 euro moet betalen voor verzend en kijk kosten. Daarna gaan hun bepalen of het onder de garantie valt. Zo niet dan ben ik mijn 35 euro kwijt zonder dat er dan iets aan gedaan is..

Ik weet 100% zeker dat het niet door mezelf komt omdat er nix met de telefoon gebeurd is. Wat denken jullie dat ik moet doen?

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 09:37

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Het is klinkklare onzin dat jij zou moeten betalen als je nog gewoon in de garantieperiode zit. Ergo: hoe zit het je garantie?
Da's lekker een drempel opwerpen om minder garantiegevallen te krijgen.
Ik zou dan zeggen dat ze hem gratis mogen opsturen en dat jij een afgiftebewijs krijgt zodat je kan bewijzen dat jij de telefoon daar hebt ingeleverd.

Als je niet meer in de garantieperiode zit dan zou ik eens bij een andere winkel langs gaan en het daar vragen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

alle produkten die binnen 1 jaar kapot gaan, vallen in de garantie mits anders vermeldt staan van garantie jaar korter dan 1 jaar en/of op onderdelen.

dit is duidelijk een onderdeel dat in de garantie moet zitten ... duzzz why wait ?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds een enkel jaar is het zo dat volgens europeese regelgeving je in elk geval op electronische apparatuur (GSM valt daar dus ook onder) 2 jaar garantie zit. Onderdelen die slijtage gevoelig zijn, bijvoorbeeld batterij of een een mogelijke stekker, kan hier van uitgesloten zijn. gewoon teruggaan en niets betalen. Is duidelijk dat het garantie moet zijn. Anders zorgen dat als het geen garantie is je de kosten pas achteraf betaalt.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:10:
Nou ben ik gister naar een Vodafone Citypoint geweest en nou zeiden ze daar dat ik hem wel op kon laten sturen, maar dat ik dan 35 euro moet betalen voor verzend en kijk kosten. Daarna gaan hun bepalen of het onder de garantie valt. Zo niet dan ben ik mijn 35 euro kwijt zonder dat er dan iets aan gedaan is..
Wat is dat toch met die Vodafone City Points? Heb daar ook al problemen mee:
[rml][ Recht] Mobiel niet gerepareerd, geen acceptabel alternatief[/rml]
Iig vette onzin idd van die garantie. Je hebt gewoon 1 jaar fabrieksgarantie, ze moeten de telefoon gewoon opsturen en je hoeft daarvoor niks (van te voren) te betalen.

En als ze erop staan, ik zou het nooit doen (van te voren betalen). Voor hetzelfde geld verzinnen ze iets ("waterschade") zodat het jouw schuld lijkt en dan kun je fluiten naar je geld.

Mochten ze bij Vodafone moeilijk doen, vragen of ze het even willen navragen bij een 'hoger' iemand en anders contact opnemen met Motorola zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruzor op 02-06-2004 18:52 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog in de garantie ja, want ik heb hem pas sinds februari.
Ik vind het ook onzin. Echt slecht zo'n service :(
Degene die mij hielp zei dat ik het ook kon proberen bij een motorola zaak. Maar god weet hoe ver ik dalijk moet reizen om nog nix te horen.

Ik denk wel dat ik het ga doen met die garantie. Want het moet echt aan het toestel zelf liggen.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Welke service? |:(
Degene die mij hielp zei dat ik het ook kon proberen bij een motorola zaak. Maar god weet hoe ver ik dalijk moet reizen om nog nix te horen.
Een Motorola zaak :? Bestaan die dan :? Maar iig je hebt 'm toch bij Vodafone gehaald, dan moeten hun het toch ook oplossen.
Ik denk wel dat ik het ga doen met die garantie. Want het moet echt aan het toestel zelf liggen.
Tuurlijk, als ze bij Vodafone niet meewerken ( :( ) gewoon even contact opnemen met Motorola idd en vragen wat het beste te doen.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:10:
.... nou ben ik gister naar een Vodafone Citypoint geweest en nou zeiden ze daar dat ik hem wel op kon laten sturen, maar dat ik dan 35 euro moet betalen voor verzend en kijk kosten. Daarna gaan hun bepalen of het onder de garantie valt. Zo niet dan ben ik mijn 35 euro kwijt zonder dat er dan iets aan gedaan is..

Ik weet 100% zeker dat het niet door mezelf komt omdat er nix met de telefoon gebeurd is. Wat denken jullie dat ik moet doen?
Misschien is het beste gewoon dat je kunt betalen en dat ze er dan naar kijken... als er volgens jou echt niks gebeurd is ( geen valschade etc. ) hoef je niet bang te zijn dat je je geld niet terugkrijgt. Dit soort dingen valt te vergelijken met bijvoorbeeld een provider die jou een rekening stuurt, echter jij zegt dat het niet klopt, zal je toch eerst moeten betalen alvorens je de opgevraagde specificaties krijgt.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Le0032 schreef op 02 juni 2004 @ 22:57:
[...]
Misschien is het beste gewoon dat je kunt betalen en dat ze er dan naar kijken... als er volgens jou echt niks gebeurd is ( geen valschade etc. ) hoef je niet bang te zijn dat je je geld niet terugkrijgt. Dit soort dingen valt te vergelijken met bijvoorbeeld een provider die jou een rekening stuurt, echter jij zegt dat het niet klopt, zal je toch eerst moeten betalen alvorens je de opgevraagde specificaties krijgt.
En dan gaan ze iets verzinnen, waterschade ofzo, krijg je niet je geld terug. Want dan moet jij gaan bewijzen dat dat niet zo was 8)7

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ruzor schreef op 03 juni 2004 @ 12:48:
[...]

En dan gaan ze iets verzinnen, waterschade ofzo, krijg je niet je geld terug. Want dan moet jij gaan bewijzen dat dat niet zo was 8)7
maar ze kunnen altijd wat verzinnen, als het geld vooraf wordt betaald heb je het al ingecalculeerd. Als je er nu voor kiest om niet te betalen is ook prima, maar dan wordt ie niet gerepareerd.
Vodafone gaat heus niks verzinnen en ze zijn heus wel redelijk, ze hebben ook een naam om hoog te houden.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Le0032 schreef op 03 juni 2004 @ 15:18:
[...]

maar ze kunnen altijd wat verzinnen, als het geld vooraf wordt betaald heb je het al ingecalculeerd. Als je er nu voor kiest om niet te betalen is ook prima, maar dan wordt ie niet gerepareerd.
Dan zou ik het regelen via Motorola (reparatie dan).
Vodafone gaat heus niks verzinnen en ze zijn heus wel redelijk, ze hebben ook een naam om hoog te houden.
Daar heb ik dus andere ervaringen mee...bij mij is hun naam al iig naar een dieptepunt gedaald, ik raad het echt aan om daar niks meer te kopen. Maar het probleem is dat het toestel niet door Vodafone gerepareerd wordt (dus dat verzinnen kunnen ze niet :)) maar door Dynafix en dat is dus ook een onbetrouwbaar bedrijf.

Maar naar mijn mening moeten ze gewoon het toestel opsturen zondar dat je ervoor hoeft te betalen...ik bedoel dat is bij mij ook gebeurd. Lijkt me sterk dat de policies onderling verschillen.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

En om je even te helpen (ben er nu ook mee bezig):
Als de verkoper u een ondeugdelijk product heeft verkocht, dan mag u in de volgende gevallen wel verwachten dat hij het kosteloos repareert:

- Het gebrek aan het product is niet uw schuld
- U had het gebrek nog niet mogen verwachten
- Een reparatie verlengt de levensduur van het product niet

Om een onwillige verkoper ervan te overtuigen dat hij u een ondeugdelijk product heeft geleverd, kunt u het volgende doen:

- Vraag de fabrikant wat de oorzaak van het gebrek kan zijn
- Schakel de geschillencommissie in
- Kies toch voor vervanging met bijbetaling van een gebruiksvergoeding

Als u recht hebt op reparatie van het product hoeft u ook geen kosten voor onderzoek, voorrijden of transport te betalen.

Onderhoudskosten vanwege normale slijtage maken een product niet gebrekkig. Die zult u dus gewoon moeten betalen.

Afhankelijk van de ouderdom van het product, zult u vaak een deel van de reparatiekosten moeten betalen. Dat heeft er mee te maken dat uw product na reparatie een langere levensduur zal hebben.
van www.staiksterk.nl

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb last gehad van softwarematige problemen met m'n Motorola V525 ik heb het advies van deze website opgevolgd (-> informatie over reparaties) en de telfoon naar het Vodafone city point gebracht, hij werd kosteloos in behandeling genomen (garantie) en is kosteloos gerapareerd.

Volgens bovenstaande site worden als het goed is altijd motorola's bij evic gerepareerd (site van hun is down), maar ik zou daar ook me foon niet heen sturen (portokosten heensturen + slechte ervaringen met evic van mensen uit het motorola V525-topic)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Als de verkoper u een ondeugdelijk product heeft verkocht, dan mag u in de volgende gevallen wel verwachten dat hij het kosteloos repareert:

- Het gebrek aan het product is niet uw schuld
En daar zit juist de clou van het verhaal...mss heeft de klant die met zo'n geval terugkomt het toestel wel laten vallen, laten zwemmen, laten whatever...?

Maar al te vaak zegt een klant in de winkel glashard dat er niks gebeurd is en blijkt vervolgens het toestel van binnen helemaal in diggelen te liggen of knalgroen van de corrosie (vochtschade).

Iemand er misschien al eens bij stil gestaan dat een heleboel mensen opzettelijk misbruik proberen te maken van dat "consumentenrecht" ?
ik zeg niet dat de TS dat doet

Bovendien, is het een "fout" van de fabrikant, dan krijg je die 35 euri gewoon weer terug.
En bedenk wel, ook de provider/verkoper is er niet bij gebaat als een tst met waterschade/valschade terugkomt van reparatie (boze, ontevreden klanten en een boel onbegrip)

An Explanation of l33t Speak

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dan zal ik het volgende ook even quoten (ook van www.staiksterk.nl):
Defect product - Is het probleem ontstaan binnen de garantieperiode?
Binnen de garantieperiode hoeft u niet zelf te bewijzen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan. Als de verkoper of dienstverlener denkt dat het uw schuld is, dan moet hij dit proberen aan te tonen.
Dus de verkoper of dienstverlener moet eerst kunnen aantonen dat het idd de klant z'n schuld is voordat hij uberhaupt enige kosten kan verekenen.

Ik snap ook wel dat er mensen zijn die misbruik daarvan maken, maar daar mogen de eerlijke mensen niet de dupe van zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Ruzor op 04-06-2004 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ga ik het toestel toch maar laten versturen.. Ik ben benieuwd wat het resultaat van deze actie zal zijn...

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 13:28:
Vanmiddag ga ik het toestel toch maar laten versturen.. Ik ben benieuwd wat het resultaat van deze actie zal zijn...
Maar ga je dan ervoor betalen? Zou wel fout zijn :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar een andere vodafone citypoint gegaan.. En daar werd ik über vriendelijk behandelt.. Ik hoefde nix te betalen en ze zouden contact opnemen wanneer hij gerepareerd was.. _/-\o_

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:44:
Ik ben naar een andere vodafone citypoint gegaan.. En daar werd ik über vriendelijk behandelt.. Ik hoefde nix te betalen en ze zouden contact opnemen wanneer hij gerepareerd was.. _/-\o_
zo hoort het....ik vond ze bij mij, bij ook zoiets heel klantvriendelijk.
alleen zoals ze zelf al aangeven, duurt het bij een softwarematige reparatie echt 3weken voordat je je foon weer terug hebt, helaas...
Pagina: 1