nieuwe kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Epyon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik heb op dit moment een Ge Force TI4200 128 MB 8x AGP, maar mijn moederbord kan maar tot 4x AGP. Ik wil graag upgraden naar een nieuwe videokaart, maar moet ik nu eerst mijn mobo upgraden, of maakt die AGP niet zo veel uit?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er van af wat je wilt doen. Als je een hardcore gamer bent zou het wel handig zijn. Maar ik heb her en der gelezen dat het verschil tussen 4x en 8x in praktijk niet echt schokkend schijnt te zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
het verschil tussen AGP 4 en 8 zal nauwelijks merkbaar zijn met de huidige graka's . Tenzij je naar een X800 of Gef6800 gaat. Aan de andere kant weet ik niet welke chipset je hebt maar door je mobo upgrade krijg je er ongetwijfeld allerlei feutures bij en zal het wel iets sneller worden denkt ik

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je hoeft absoluut niet te upgraden; het verschil is echt te marginaal om zelfs maar een euro aan uit te geven...
wat niet wil zeggend atd it niet kan veranderen; games belasten alsmaar zwaarder de AGP bus, du na verloop van tijd zal het wel nodig zijn, maar dan ben je veel kans ook aan een nieuwe cpu (en dus mobo) toe, dus hou die upgrade maar tot dan!

• Epyon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
ok, thanx, ik ga denk een 9800 pro kopen, en het is idd voor games (vooral half-life 2 8) )

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:58
Bij een asus 9600pro/9800pro krijg je half-life 2. Met een 9600 valt ook heel goed te gamen. Heb zelf farcry gespeeld met alle instellingen op high, is een hercules 9600 pro.
Als ik jou was zou ik nog even wachten met de videokaart. De x800 is net uit als die een goed gaan verkopen wordt de 9800pro stukken goedkoper.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Hier is serieus genoeg over te vinden. Bottom-line; je bent gek als je puur om het AGP verhaal van een AGP 4x bord naar een 8x bord opwaardeerd.

En bedenk de volgende keer een ietwat meer inspirerende title ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.