Toon posts:

Wil externe HD kopen. Ervaring met shuttle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil externe HD kopen om bij crash van systeem kennissen de hulpende hand te bieden bij bewaren data van gecrasht systeem. Wie heeft hier ervaring mee. Ik wil op de shuttle hd ook bijv xp installeren om zodoende systeem te kunnen opstarten zonder gebruik te maken van bestaande hd. ;)

Verwijderd

Het lijkt me geen probleem mits de BIOS het booten vanaf USB of Firewire (Wat je niet veel tegenkomt) ondersteunt. Ook moet je rekening houden met het formateren van die schijf neem je FAT32 of NTFS?

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 21:17
Volgensmij ondersteunen alleen de recentere moederborden het booten vanaf usb devices.. Mijn IC7 bijv. kan het wel, maar verwacht maar dat een P2 met usb ook al vanaf usb kan booten.. Ik zou er dus niet op rekenen als ik jouw was..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35

Duinkonijn

Huh?

de shuttle ondersteund het..

de oudere niet.. je moet het er bij hun op gokken...

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Hier een draadje

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Veel systemen kunnen nog niet van USB booten, dus zou ik als toevoeging ook een Knoppix cd of iets dergelijks meenemen, want die ondersteunt wel USB HDD's dus kan je dan in Knoppix bestanden overzetten van de gecrashte systeem HDD (NTFS of FAT maakt niet uit) naar de USB HDD.
Pagina: 1