Toon posts:

Goedkope en simpele laptop gezocht; goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpele laptop. Het enige wat ik er mee wil doen is aan mijn scriptie of iets soortgelijks werken, als ik in de trein zit, met lekker weer buiten wil zitten of als mijn vriendin de computer nodig heeft.
Scriptie maak in WinEdt, af en toe zal ik 'm LaTeXen maar dat mag best even duren. Waarschijnlijk gebruik ik toch of een X11-Linux-equivalent ervan als ik er Debian op ga zetten.

De systeemeisen die ik zelf een beetje bedacht heb zijn
- hij moet in goede staat verkeren
- minimaal een pentium of gelijkwaardige processor
- 500 MB harddisk
- een accu die het minimaal 1.5 uur volhoudt.
- hoeft geen software bij te zitten (liever niet ivm prijs)
Ik heb er zo'n 50 à 75 euro voor over, ik heb er niet het geld voor over om voor zo'n 300 à 400 euro een nieuwe te kopen.

Zijn dit redelijke eisen voor een laptop, en zou ik voor zo'n bedrag zoiets kunnen krijgen?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Een goede p1 laptop gaat voor ongv. 100-, €

Maar dit is V&A werk :)

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/68

De accu zal btw niet de volle 1.5 uur mee gaan omdat p1 laptops vaak nog nicd of kleine nimh accu's hebben en ze natuurlijk al oud zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Roberto op 02-06-2004 18:03 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41
Probeer het via e-bay. Daar kom je vaak genoeg leuke speeltjes tegen

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:55
Even goed zoeken op marktplaats, het is best lastig om een p1-tje te vinden voor dat geld, zeker met een werkende batterij..

maar het is mogelijk!!!

ik heb laatst nog een toshiba met p2-233, 64MB, 4.0GB HD, usb en netwerk gescoord voor 45 euro! zelfs de batterij deed het nog vrij aardig, iets meer dan een uurtje...

dus :

vooral doorgaannn, blijven zoeken..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Het ging er meer om of dit realistische eisen waren voor een systeem :] Maar goed, ik zal idd de marktplaats.nl etc gaan afspeuren.

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:48:
Het ging er meer om of dit realistische eisen waren voor een systeem :] Maar goed, ik zal idd de marktplaats.nl etc gaan afspeuren.
met de eisen die je stelt zul je zeker een scriptie kunnen schrijven in LaTeX, misschien een iets grotere harddisk zou fijn zijn, zeg een gigabyte, ik neem aan dat je ook plaatjes wilt ;)

maar dan nog, is vooral de eis van de batterij denk ik niet haalbaar voor de 50 of 70 euro die je aangeeft, tenzij je heel erg mazzel hebt...

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Het probleem zal vooral zijn dat dergelijk goedkope laptops reeds vrij oud zijn en dat dus de battrerij ook zijn beste tijd heeft gehad.

Het hang er natuurlijk van af hoe die batterij behandeld is (opladen/afladen ...)

• WVL_KsZeN
en ja.. een nieuwe batterij is duur, waarschijnlijk duurder dan de waarde van zo'n laptop. maar misschien kun je zo'n externe batterij kopen? die heb ik wel eens gezien, zo'n platte waar je dan je laptop op legt. ik geloof dat die niet zo duur waren?

ik kan die dingen zo snel helaas niet meer vinden.., je moet dus zelf even zoeken.

Verwijderd

Ik heb een 3 jaar oude toshiba laptop - met een stukke accu.
90% van de tijd volledig opladen - volledig ontladen - volledig opladen cyclus toegepast. Dus na 3 jaar houdt het wel een beetje op met de accu's van een laptop, en dan kan je dus niet in de trein werken... :'(

Ik zou een nieuwe laptop kopen, zoals een toshiba. De oudere modellen zijn meestal niet zo verschrikkelijk duur en je hebt dan minstens 1 jaar support, en een goede accu... Maarja das wel meer dan 400 eurootjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu via martkplaats een leuke laptop gevonden; de verkoper beweert dat de accu 1.5 uur meegaat. Is het mogelijk om dat met behulp van een programmatje ofzo te meten als ik 'm ga ophalen? Ik heb geen zin om er 1.5 uur naast te zitten om te kijken of hij wel blijft werken :]

• WVL_KsZeN
je kunt er het beste naast gaan zitten en kijken naar de batterij stand. een kwartier kijken moet genoeg zijn.

wat heb je nou trouwens gekocht? :)

[ Voor 16% gewijzigd door WVL_KsZeN op 07-06-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog niks, heb op marktplaats op een paar p130-a-likes geboden voor rond de 50/60, maar ik ga denk ik niet zo'n goeie vinden als jij :(

Verwijderd

Topicstarter
:? "Laptop is deze week stuk gegaan, waarschijnlijke oorzaak is de stroom convertor bij de accu. Dit type gaat niet aan zonder accu dus geen stroom convertor geen werkende laptop."

Klinkt niet echt als werkende laptop :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We kunnen d'r denk ik wel van uit gaan dat de topicstarter zelf rond kan zoeken op Vraag & Aanbod, dat zelfs een onderdeel van T.net is. Linkjes naar een advertentie in V&A hebben dus niet veel zin. Ook heeft bijvoorbeeld marktplaats een prima zoekmachine, waarmee de TS ook prima advertenties kan vinden.
Pagina: 1