Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compaq Armada M700 USB probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe Compaq Armada M700, omdat me oude Compaq m700 mobo kapot was. Nu wil het probleem dat als ik via me Sony P8 (digicam) of me Externe DVD+cd writer (philips jackrabbit) foto's wil overzetten naar me M700 via USB de foto's zo worden weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?id=4505896&outx=600&noresize=1&nostamp=1
-verkleind-

(foto's zijn wel in de juiste resolutie)

Met me oude M700 had ik dit probleem niet, vandaar dat ik dus net het oude USB kaartje heb overgezet naar me nieuwe M700. Onderaan het oude kaartje zat een stickertje met daarop> j0105 en op me nieuwe zat het stickertje met> j0055. Ik neem aan dat dit de usb versies aangeven.
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen..?

Al gedaan :

- nieuwe install XP + SP1 + alle up-dates (Dus geen progamma's die kunnen 'storen' ) XP herkent me camera en installt m goed!

- Naar aanleiding van de search een aantal patches geprobeerd

- DigiCam op ander systeem aan gesloten ( werkte wel perfect!)

- In BIOS "herkenning oude USB" op "aan" :?

- Usb kaartjes omgewisseld van oude naar nieuwe M700

- Onder apparaatbeheer usb controllers verwijdert en opnieuw laten installen.

( wel doen alle USB apparaten het verder goed, ook foto's van me GSM naar M700 doen het ok) :?

:/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:17 . Reden: something vergeten... ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Dus als je een CD waar foto's opstaan uitleest met je externe DVD drive krijg je corruptie.. Waar ik dan meteen aan denk : kan je een gewone cd/dvd wel goed uitlezen met de externe cd/dvd drive, en voor zover je dat met je cam kan doen : kan je gewone files als b.v. een executable wel goed van je cam lezen?

En wat bedoel je met een "USB kaartje"? USB op je laptop is 99% zeker integrated in je southbridge, die zit hoogstwaarschijnlijk niet op een kaartje.

Een "oplossing" die je wel kan proberen is een pcmcia/cardbus USB kaart kopen. Daarmee weet je iig zeker dat je USB poorten in orde zijn, als je cam/cd/dvd dat dan ook is dan moet alles weer werken. Tenzij je pcmcia lezer ook al stuk is natuurlijk, maar dan is het zo langzamerhand misschien tijd voor een nieuwe laptop :+

Een andere mogelijkheid, als het probleem verder echt hardnekkig is, die je kan proberen is zien of je onder een totaal ander OS ook problemen hebt. Win9x of Linux bijvoorbeeld. Als je daar ook problemen hebt weet je iig zeker dat het niet aan de software ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 03-06-2004 04:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 03 juni 2004 @ 04:37:
Dus als je een CD waar foto's opstaan uitleest met je externe DVD drive krijg je corruptie.. Waar ik dan meteen aan denk : kan je een gewone cd/dvd wel goed uitlezen met de externe cd/dvd drive, en voor zover je dat met je cam kan doen : kan je gewone files als b.v. een executable wel goed van je cam lezen?.
Dat is juist het rare ervan via me externe Drive (DVD) kan ik geen afbeeldingen(van i net) en geen foto's bekijken maar wel alle eigenschappen ervan. Word documenten doen t ook gewoon goed kopieren plakken lezen enz.
En wat bedoel je met een "USB kaartje"? USB op je laptop is 99% zeker integrated in je southbridge, die zit hoogstwaarschijnlijk niet op een kaartje.

Een "oplossing" die je wel kan proberen is een pcmcia/cardbus USB kaart kopen. Daarmee weet je iig zeker dat je USB poorten in orde zijn, als je cam/cd/dvd dat dan ook is dan moet alles weer werken. Tenzij je pcmcia lezer ook al stuk is natuurlijk, maar dan is het zo langzamerhand misschien tijd voor een nieuwe laptop :+
Dit zijn de foto's van de usb kaartjes die ik bedoelde die ik net 5min. geleden van me GSM heb getrokken via usb.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F1TM5XP7NUAE/picserver.jpegAfbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q4WN58N2VON7/picserver.jpeg

Ik snap er helemaal niks van. Me communicatie met me GSM is perfect via usb, ook me muis doet t als ik deze op me usb zet. Als ik een CD-rom met foto's in me INterne cd-rom speler stop heb ik ook geen problemen met het zien van de afbeeldingen en foto's. Dit is echt vaag :?
Een andere mogelijkheid, als het probleem verder echt hardnekkig is, die je kan proberen is zien of je onder een totaal ander OS ook problemen hebt. Win9x of Linux bijvoorbeeld. Als je daar ook problemen hebt weet je iig zeker dat het niet aan de software ligt
Dit zou een optie zijn maar ik denk niet dat het aan de OS ligt. Waar ik aan zit te denken is dat er mischien ergens stroom lekt :? of dat er een standaard iets in XP de afbeeldingen en foto's corrupt maakt...Dit lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat ie t op een ander systeem met exact de zelfde versie van XP geen problemen geeft :?

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

is er niemand die zo soort gelijk probleem heeft gehad...? Ik kom er echt niet uit namelijk, ken ik t niet iets proberen met een progamma die foto's van je Digitale camera download ofzo. (als zoiets uperhaubt bestaat ?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:51:
Ik heb sinds kort een nieuwe Compaq Armada M700, omdat me oude Compaq m700 mobo kapot was. Nu wil het probleem dat als ik via me Sony P8 (digicam) of me Externe DVD+cd writer (philips jackrabbit) foto's wil overzetten naar me M700 via USB de foto's zo worden weergegeven:

[afbeelding]
-verkleind-

(foto's zijn wel in de juiste resolutie)

Met me oude M700 had ik dit probleem niet, vandaar dat ik dus net het oude USB kaartje heb overgezet naar me nieuwe M700. Onderaan het oude kaartje zat een stickertje met daarop> j0105 en op me nieuwe zat het stickertje met> j0055. Ik neem aan dat dit de usb versies aangeven.
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen..?

Al gedaan :

- nieuwe install XP + SP1 + alle up-dates (Dus geen progamma's die kunnen 'storen' ) XP herkent me camera en installt m goed!

- Naar aanleiding van de search een aantal patches geprobeerd

- DigiCam op ander systeem aan gesloten ( werkte wel perfect!)

- In BIOS "herkenning oude USB" op "aan" :?

- Usb kaartjes omgewisseld van oude naar nieuwe M700

- Onder apparaatbeheer usb controllers verwijdert en opnieuw laten installen.

( wel doen alle USB apparaten het verder goed, ook foto's van me GSM naar M700 doen het ok) :?

nog maar een laatste kickje. :|

Er moet toch een tweaker zijn die dit probleem ook ooit heeft gehad met zijn USB. Ik zit met me handen in t haar nu want ik ga binnekort op vakantie en heb nu al 3 volle memorysticks (die zou ik wel kunnen branden, maar zet ze liever op mijn verder-wel-goed-werkende-laptop natuurlijk :) ) Alle suggesties/ideeen/oplossingen/opties zijn welkom _/-\o_

offtopic:
of heb ik dit topic onder een verkeerd onderwerp geplaatst
:?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 05:11 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Je hebt een kansje dat USB drivers helpen (normaal gesproken moet wat er in Windows zelf zit ook werken, maar je weet maar nooit, trying never hurts).

Alleen kan ik niet voor je opvissen wat voor chipset die M700 heeft. Meer dan dat het vast geen i440BX is vanwege de maximale hoeveelheid geheugen van 576MB kan ik niet zien. Dus dat zal je eerst moeten bekijken (SiSoft, wcpuid) en dan de drivers/patches/wat er maar beschikbaar is downloaden.

Maar had je nu al een pcmcia USB kaart geprobeerd :?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2004 05:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Zet er eens een actief USB hubje tussen, werkt het dan wel?
Pagina: 1