[Ervaringen]ZoneAlarm Security Suite

Pagina: 1
Acties:

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 13:27
Medetweakers,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor Norton InternetSecurity en Norton AntiVirus, omdat ik daar de laatste tijd niet echt tevreden over ben.
Ik heb ondertussen aardig wat draadjes hier bekeken en zie voornamelijk dezelfde programma's langskomen.

Ik heb echter nog niet de ZoneAlarm Security Suite voorbij zien komen.
Zie hier en hier voor meer info.
Het pakket bevat:
-Firewall
-Virusscanner
-Email Security
-Content & Communication Protection
-Powerfull Identity & Privacy Protection

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die ervaring hebben met dit pakket, en zo ja, of het een beetje een goed pakket is.

Alvast bedankt voor de reacties :)

hopende dat dit een goede startpost was

[ Voor 4% gewijzigd door Ben.Hahlen op 02-06-2004 17:39 ]

Blog

Verwijderd

Het AV gedeelte wordt door CA verzorgd, wat een aardige maar niet echt spectaculaire AV is.
Gebruik van een dedicated Anti-Trojan is erg aan te raden hierbij, aangezien CA op dat gebied niet bepaald sterk is.

Er zijn nogal wat mensen die klagen over de bugs die in de nieuw gereleaste ZoneAlarm edities zitten, dus het is aan te raden eerst intensief te trialen voordat je hem koopt. :)
Sla google er maar eens op na.. :P

• Ben.Hahlen
Wat zou een dedicated Anti-Trojan dan zijn?
Ik ben niet heel erg bekend op dit gebied nl...
Het was bij mij zo "Norton = Goed" 8)7 |:( (schaam, schaam)

Of zou ik dan niet beter ZA met een "losse" virusscanner kunnen nemen?
Of een andere combi?
Zoals ik al zei, ben op zoek naar een vervanger voor NIS en NSW, want die nemen mij teveel geheugen in, en die geven de laatste tijd nogal wat problemen... vandaar

[ Voor 56% gewijzigd door Ben.Hahlen op 02-06-2004 22:59 ]

Blog

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik heb ervaringen met ZoneAlarm Security Suite 5.0, ik vind hem goed draaien, het is snel en stabiel, je kunt ook de regels gemakkelijk instellen (in zoverre ze worden opgeslagen bij mij). Virusscan doet het ook gewoon goed bij mij, nog geen last van virussen gehad dus heb ik niet echt kunnen testen. Verder de werkt de content & privacy protection gewoon perfect.

Ik heb alleen één probleem wat ik hier dan ook maar post (onzin voor een nieuw topic):
Ik sla gewoon alle programmarules op, maar als ik dan de computer opnieuw opstart moet ik ze allemaal weer opnieuw instellen :? nu zou ik graag willen weten wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb winxp sp1

• Ben.Hahlen
Heb je ook al wel eens mailtjes met een virus binnengehad? Scant ie die ook? (krijg er de laatste tijd weer een aantal binnen... :'()

Misschien is proberen om na het opslaan van je prog-rules ZA af te sluiten en weer opnieuw op te starten (dus niet de hele comp). Kan zijn dat ie door het "geforceerd" afsluiten door Windows zijn settings niet kan exporteren ofzo...
(Tsja, ik doe ook maar een gooi)

Blog

• BonzO
E-mail protection heb ik nog niet echt mee gemaakt maar als ik sommige mails van me moeder scan (waar gegarandeerd email's met virussen tussen zitten), dan pakt hij de virussen er zo uit dus het lijkt me tijdens het binnenhalen ook wel. Ik heb nu het programma opnieuw opgestart en nu moet ik dus ff afwachten tot ik hem een keer opnieuw ga opstarten... (nu geen zin in :P ), ik edit dit bericht ff wanneer ik hem opnieuw heb opgestart :)

• Ben.Hahlen
hoe is die ad-blocker trouwens van de suite?
Want die van Internet Security vind ik gewoon echt meesterlijk eigenlijk :)
Die houdt zelfs dus ook de ads van Lycos tegen (heb ik op dit moment mijn website staan). Weet jij of ZA dat ook doet? Of moet ik daar een ander pakket voor aanschaffen?

Bedankt wederom! :)

Blog

• BonzO
Ad-blocker is ook wel goed blokkeerd niet alles, maar wel vrijwel alle overbodige dingen op een website. (wordt gewoon wit gelaten) Maar ondanks dat het niet ALLES blokkeerd vind ik deze beter als die van norton omdat die van norton vaak te veel blokt (kwam ik achter toen ik norton uninstallde). Verder is dat eerst afsluiten en daarna opstarten van de suite gelukt hij slaat de regels dan wel op :) _/-\o_ . Ik heb net ff gekeken of hij lycos reclame blokkeert maar dat doet hij niet. :+

• Ben.Hahlen
Heb em sinds vandaag ook op me computer staan. Gewoon ff om te testen :)
Eerst nog het probleem van een paar BSOD's... Maar dat kwam volgens mij door een conflict van NIS en ZA.
Die blocker is idd goed, en je kan ook tenminste op site-niveau aangeven wat er wel en niet geblocked moet worden.
De e-mail-scanner werkt ook toppie. :)

Blog

Pagina: 1