ONKIO gekocht maar juiste keus?

Pagina: 1
Acties:

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Hoi ik heb een ONKIO TX-DS777 (B) gekocht maar had ook de keus kunnen maken om een YAMAHA RX-V1000 tekopen

ik wil graag alle meningen horen van jullie allemaal dus AUB geef mij advies ik kan hem nu nog terugbrengen namelijk!!!

TNX!

Spelfouten voorbehouden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ahh ik zie dat je nu wel het juiste forum een post geplaatst hebt.

Zelf zal ik voor Yamaha gaan, had zelf eerst een onkyo 838 maar heb nu een yamaha DSP A2
en die is een stuk beter.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Een Yamaha kan alleen niet zo goed omgaan met normaal stereo geluid in tegenstelling tot surround films, daar is die juist weer goed in.
Als je voornamelijk muziek draait zou ik m houden kijk anders eens hier http://www.audioreview.com/reviews/AVReceiver/product_6391.shtml en hier http://www.audioreview.com/reviews/AVReceiver/product_68174.shtml voor ervaringen van gebruikers.

Waarom luister je ze gewoon niet alle 2?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 20:44

ALH

Ik heb ook een Onkyo, maar die is met die van jou denk ik niet te vergelijken. Het zijn beide goede merken en volgens mij zijn die van Yamaha over het algemeen wat kieskeuriger wat betreft speakers.
Maar je kan ze volgens mij inderdaad het beste gaan luisteren.

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 19:55
Het is met name ook een kwestie van smaak. Ik heb een jaar of 7 geleden een Onkyo receiver (geen surround-type)gehad, en heb nog steeds spijt dat ik die ooit heb weggedaan. Gelukkig heeft een goede vriend van me er nu alweer jarenlang plezier van. De surround-Onkyo (515) die hem opvolgde was in stereo erg 'saai': geen enkele pit!
De 7-serie van Onkyo-receivers is echter al langer (vanaf de 717 en 727) de beter klinkende surround-receiver van Onkyo. Als ze die lijn hebben vastgehouden zit je zeker niet slecht. Yamaha is over het algemeen in surround weer iets beter. Ik zou de Onkyo dus houden, tenzij je bepaalde features mist...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Anoniem: 10775

Is toch een kwestie van persoonlijke smaak, kapot gaan ze allebij ooit, dus gewoon ff luisteren en dan de voor jou best klinkende kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile

raptile

Topicstarter
Ik miste toch wat bass die ik gewend ben dus heb hem maar terug gebracht .. nnu moet ik een weekje wachten totdat die RX-V1000 binnen is.

Bovendien gaat mijn oude DSP-A990 van YAMAHA en bijbehorende TUNER van YAMAHA weg voor 1300 piek dus als jullie iemand weten ...

TNX voor de Info in iedergeval,als die rx v eris dan laat ik het nog wel horen :)

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:50
Kweenie of dit hetzelfde model is, maar een of ander Yammie toestel schijnt erg te rocken... Maar was ook duur, geloof iets van 5 rooie... Ik hou het fijn bij Sony ES... :9~

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 18:58

Jag

Te weinig bas wordt echt niet door een receiver veroorzaakt hoor, als dat de enige reden was dat je hem weg hebt gedaan, heb je er niet verstandig aan gedaan.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Op vrijdag 22 december 2000 01:41 schreef Jag het volgende:
Te weinig bas wordt echt niet door een receiver veroorzaakt hoor, als dat de enige reden was dat je hem weg hebt gedaan, heb je er niet verstandig aan gedaan.

Jag
Heb je gelijk in... Een echt apparaat laat het geluid met rust en laat het alleen maar door zich heen stromen en stuurt het naar de speakers. Niks te effecten en trebles/bass spul... Gewoon geluid maken, das zat. Het zijn in de meeste gevallen de speakers die uiteindelijk het klankbeeld bepalen; iedere speaker is anders, en heeft sterkere/zwakkere bass, hoge tonen, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10775

Wat is volgens jou dan wel belangrijk voor de bas ?
De versterker is wel degelijk verantwoordelijk voor de bas, ik heb het hier niet over toonregeling enzo maar gewoon het pure geluid van een versterker is echt heel verschillend van fabrikant tot fabrikant en zelfs ook nog van versterker tot versterker van de zelfde fabrikant en van het zelfde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Op vrijdag 22 december 2000 01:48 schreef AE-35 het volgende:
Wat is volgens jou dan wel belangrijk voor de bas ?
De versterker is wel degelijk verantwoordelijk voor de bas, ik heb het hier niet over toonregeling enzo maar gewoon het pure geluid van een versterker is echt heel verschillend van fabrikant tot fabrikant en zelfs ook nog van versterker tot versterker van de zelfde fabrikant en van het zelfde model.
Kan best kloppen, maar daar zie ik geen heil in. Het geluid staat op de cd, en dat moet naar de speaker toe. Daar zorgt de versterker voor, en die moet de tonen zo brengen zoals ze op de cd staan. Geen gemod, gewoon basics. Speaker keus heeft meeste invloed in het uiteindelijke geluid; je kent de regel van de zwakste schakel? Die geldt dus 50x voor de speakers; speaker is gewoon het essentieelste deeltje van elke stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Sja, hier wordt heeeel wat over afgediscussieerd in audioland. Mijn eigen ervaring is dat speakers op z'n minst voor een groot deel het uiteindelijke geluidsbeeld.
Niet dat versterkers geen verschil uithalen. Ik heb zelf wel eens een keuze moeten maken tussen twee power amps, eindversterkers dus. De verschillen waren absoluut niet zo groot als tussen speakers. Maar toen ik hetzelfde nummer door de tweede versterker hoorde, zei ik na 20 sec van stop maar, ik weet het al. Maar vaak zijn verschillen tussen twee typen versterkers subtiel, zo niet niet waarneembaar.
En het kan in ieder geval niet zo zijn dat de ene receiver veel meer bas geeft dan de ander.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Op vrijdag 22 december 2000 02:12 schreef Jag het volgende:
Sja, hier wordt heeeel wat over afgediscussieerd in audioland. Mijn eigen ervaring is dat speakers op z'n minst voor een groot deel het uiteindelijke geluidsbeeld.
Niet dat versterkers geen verschil uithalen. Ik heb zelf wel eens een keuze moeten maken tussen twee power amps, eindversterkers dus. De verschillen waren absoluut niet zo groot als tussen speakers. Maar toen ik hetzelfde nummer door de tweede versterker hoorde, zei ik na 20 sec van stop maar, ik weet het al. Maar vaak zijn verschillen tussen twee typen versterkers subtiel, zo niet niet waarneembaar.
En het kan in ieder geval niet zo zijn dat de ene receiver veel meer bas geeft dan de ander.

Jag
Wij begrijpen elkaar... :)

Ik bedoelde eigenlijk: zijn de enige die het snappen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5820

Maar vaak zijn verschillen tussen twee typen versterkers subtiel, zo niet niet waarneembaar.
Wat ook vervelend is. Vaak hoor je wel een erg klein verschil, maar weet je niet wat mooier is. En tevens hangt het af van welke CD je op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
je had beter de YAMAHA kunnen kopen, want nu ben je genaaid, die ONKIO die je gekocht hebt is nep, met nep onderdelen, tja als je nou een echte ONKYO had gekocht, dan had je een goede keus gemaakt :+

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptile

raptile

Topicstarter
LOL

ja ik heb ook die ONKYO en heb hem nu al weg gebracht,ik moet nu alleen een week wachten totdat die andere weer aanwezig is:(
Die versterkers maken wel degelijk een heeeel ander geluid.
die DSP-A van yamaha had een veel vollere BAS niet zon digitaal basje daarom is die ONKYO niets.
Ik hou het voortaan maar bij YAMAHA dan weet ik tenminste zeker dat het goed is.
YAMAHA heeft een veel mooier geluid dan die ONKYO.
En het THEATRE systeem van YAMAHA is ook nog eens beter als dat van ONKYO wat stom ben ik geweest zeg.
Ik heb hoge eisen wat geluid betrefd en mijn vorige verterker is ook TOP! maar die is niet met DTS en dat wou ik juist.Ik was weer toe aan wat meer cinema :)

daarom is mijn vorige ook tekoop voor maar 1250,-
ik heb hem zelf gekocht voor 3000,- met TUNER erbij en front effect speakers.
iemand intresse?

Spelfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Een digitaal basje :? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Als je geen DSP gebruikt, is er niks digitaals aan een receiver, en al zou dat wel zo zijn, wat is daaar dan mis mee?

Jag
Pagina: 1