Toon posts:

Pinnacle Studio 7 en 8 renderen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen over de problemen met deze progjes maar misschien heeft iemand toch nog een oplossing:

Heb Studio DV plus (= Pinnacle firewire card + studio7) en Studio 8 (zat als software bij m'n DVD brander).
Ik wil mijn minidv op DVD zetten. Capturen gaat prima. Vervolgens bewerk ik de film met overgangen e.d.
Dan wil ik gaan renderen. Na enkele seconden staat mijn systeem compleet vast en moet ik weer opnieuw opstarten.

Windows XP prof.
Asus a7n8x
AMD2600+
Geforce 3 ti200
3x 256mb pc3200

Alle patches e.d. gedownload.

Verwijderd

studio 8 heeft grote problemen met wegschrijven naar DVD,
vaak niet op te lossen.

Als je kiest voor image op HDD maken loopt die dan ook vast?

in het scherm maak video zit een knop "instellingen" oid
daar kan (links onderin geloof ik) kiezen voor DVD of image

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kies je dat? Ik heb dit probleem met zowel versie 7 als 8 als ik de derde stap ga uitvoeren (maak film).

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bij gebrek aan reacties heb ik uiteindelijk dat gedaan wat Pinnacle juist niet adviseert:

Heb mijn oude bios teruggeflashed (voor asus a7n8x versie 1.3 teruggezet ipv 1.7)
Meegeleverde drivers van mijn videokaart weer erop gezet ipv de nieuwe nvidia 4 in 1

Vervolgens studio 8 geinstalleerd. Kreeg meteen een foutmelding over de licentie maar daar was een reg file voor te halen op de site van Pinnacle. Studio 8 update gehaald.

Nu doet studio 8 het van a tot z!! Zelfs als je Studio8 je dvd laat branden is er geen enkel probleem!!

Ik hoop dat andere gebruikers hier iets aan zullen hebben.