[unix / OS X] hoe bepaalde files in subdirs deleten?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb ergens een dir met een hele zooi subdirs, en in een aantal van die dirs heeft Mac OS X ongevraagd een bestand genaamd .DS_Store neergezet. Hoe delete ik al die .DS_Store files?

Heb zitten prutsen met rm -dr .DS_Store en weet ik wat allemaal, maar helaas :/

Verwijderd

Kun je niet zoeken op *.ds_store en dan alle zoek items verwijderen, mits deze natuurlijk verwijderd moeten worden!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
oke probeer dit eens:

rm `ls .DS_Store `

Let op geen ' maar ` (dat ding links boven). Op deze manier delete je alles wat ls teruggeeft. Alleen nekt je het feit dat hij niet het hele path terugeeft. Die hier onder werkt denk ik wel

[ Voor 94% gewijzigd door Viva Vince op 02-06-2004 17:26 ]

Verwijderd

code:
1
find naam_basis_dir -type f -name '.DS_Store' -exec rm {} \;

Vind alle bestanden (-type f) onder de directory "naam_basis_dir" met de naam "DS_Store" en voer daar een remove op uit.

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:19:
Kun je niet zoeken op *.ds_store en dan alle zoek items verwijderen, mits deze natuurlijk verwijderd moeten worden!
Jep, ze moeten allemaal beslist weg. Maar helaas, dat Find Files geval in OS X vindt geen files die met een punt beginnen, ook al zijn ze er wel :X

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat Niels zegt ja :)
Bijna altijd is find wat je zoekt bij dit soort dingen, simpele find-vaardigheden zijn bijna een must voor de basis van UNIX-kennis, iets wat wel gevonden had kunnen worden denk ik, maargoed, hiermee moet het wel lukken denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.