[NT4 icm XP]1 user kan server niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Het is een beetje moeilijk om een goeie topictitle te verzinnen voor deze zeer vage situatie die ik bij een klant heb...

Eerst ff een plaatje maken van hun netwerk:

2 servers: nts1 en sbs
2 domeinen: nts1_doman(primary logon domain) en sbsdomain
het is een constructie niet door mij neergezet en men wil dat ook niet veranderd hebben aangezien dat hun geld kost :?

op nts1 spul staan files en een specifieke applicatie.. dit werkt allemaal naar behoren
op sbs spul staat de exchange server te pruttelen en een koppel applicatie die diverse data uitleest en dat stuurt naar de applicatie op de nts1 servert.

Beide servers zijn NT4 (waaronder de sbs 4.5)

Nu heb ik gebruikers Piet en Klaas.

User piet kan op alle pc's zijn mail openen en de specifieke appl. m.a.w. dat werkt. :)

User Klaas kan op alle pc's zijn mail en de specifieke appl.. Behalve op de ene XP pc die daar staat (degene waar Piet wel alles op kan)

Nou heb ik volgens mij zo'n beetje alles wel getest:

1. username opnieuw aangemaakt op beide servers
2. local administrator rights gegeven op de pc
3. profile overgenomen van Piet
4. alle patches geinstalleerd (incl. sp1)

Ik weet het niet meer.

Klaas heeft genoeg rechten op de SBS server om die share te kunnen openen.

Het lijkt dat hij met de gegevens van nts1 op sbs probeert te komen want als ik net use o: /sbs/share /user:sbsdomain/Klaas doe dan komt ik wel op O: maar anders niet.. :? :? :? :?

eventlogs geven nada niks aan errors.. dus daar wordt dus niks naartoe geschreven. jammer genoeg..

Ik weet het echt niet meer.... Hellup!!

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 02-06-2004 17:10 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Als ze beiden volledig dezelfde rechten hebben. Kan je dan geen kopie maken van de werkende en paswoord en login veranderen. Als dat nog niet werkt zit je echt wel met een probleem.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
dat ben ik dus vergeten neer te zetten

Klaas is een F8 van Piet. (copy dus :) )

Verwijderd

En hij kan ook alle andere shares openen die hij nodig heeft. Er is nergens een onderliggende waar enkel Piet mee kan werken en voor de rest everyone deny full control heeft?

Als het toch een kopie is moet je het probleem volgens mij daar ergens gaan zoeken

Verwijderd

Heb je bij de share (/sbs/share) inheritance aangezet, zodat deze alle rechten naar onder toe pakt en niet alleen op de share (root map) zelf. Dit zou ik eens nakijken. Hierdoor kan de gebruiker niet alle rechten hebben in die map en daardoor niet naar behoren kunnen werken.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:12:
En hij kan ook alle andere shares openen die hij nodig heeft. Er is nergens een onderliggende waar enkel Piet mee kan werken en voor de rest everyone deny full control heeft?

Als het toch een kopie is moet je het probleem volgens mij daar ergens gaan zoeken
nope.. alles is goed.
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:15:
Heb je bij de share (/sbs/share) inheritance aangezet, zodat deze alle rechten naar onder toe pakt en niet alleen op de share (root map) zelf. Dit zou ik eens nakijken. Hierdoor kan de gebruiker niet alle rechten hebben in die map en daardoor niet naar behoren kunnen werken.
Yep

Want Klaas die kan als hij op een ander station inlogged WEL bij die data komen..
Dat is nou juist het vreemde... op XP pc iedereen behalve hij.. en op NT4 stations hij ook..

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Iemand anders nog ideetjes?? :?

• RoRoo