Toon posts:

LinkSys WRT XP en 98 wel internet geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam in het archief een artikel tegen dat hier ook overging maar daar was de oplossing de 98 pc upgraden naar xp, dat lijkt me wat te simpel (en geen optie voor mij). Maar goed het probleem;

LinkSys WRT54G router (wireless dus) met bijbehorende netwerkkaarten
1 Win XP home
1 Win 98 SE

Beide kunnen op internet, maar ze vinden elkaar niet in een netwerk.
Firewall XP staat uit.
Zelfde werkgroep en er staan mappen gedeeld.

Wat is de oorzaak dat de beide computers elkaar niet in een netwerk kunnen vinden terwijl ze beide wel gewoon de router bereiken (tenslotte internetten ze allebei)? Belangrijker nog, hoe los ik het op? :P

Verwijderd

Heb je misschien op 1 van de 2 pc's norton internet security staan o.i.d ?
Schakel deze dan ook uit (of verwijder hem voor de test)

Wat ook wel eens wil helpen is op de Win98 pc in te loggen met de zelfde naam als die je onder windows xp gebruikt inclusief het wachtwoord.

Groeten en succes,

Tom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 17:02 ]

Verwijderd

Kun je elkaar wel bereiken met \\\[ip-adres] en \[computernaam]? Staat op de Windows XP-computer de Guest-account aan? Staat op diezelfde machine "NetBIOS over TCP/IP" aan bij de properties van je TCP/IP-protocol?

Verwijderd

Bytheway !

Kunnen beide pc's elkaar wel bereiken middels een PING opdracht, dat moet zowiezo kunnen.

Greetzz,

Tom

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies.

Geen Norton Internet Security (op XP staat wel de Antivirus)

Tot mijn grote verbazing kan ik de pc's wel bereiken door \[computernaam]
Dus wat zegt dat dan?

Verwijderd

Dat dat wel werkt, das mooi !

Tom

Verwijderd

Topicstarter
Herstel, van XP naar 98 lukt het wel met \\computernaam maar andersom niet.
...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:10:
Bedankt voor de snelle replies.

Geen Norton Internet Security (op XP staat wel de Antivirus)

Tot mijn grote verbazing kan ik de pc's wel bereiken door \[computernaam]
Dus wat zegt dat dan?
Probeer anders eens de guest account te enable op de XP machine. Dit heeft bij mij goed geholpen... Je moest geloof ik ook op beide pc's met dezelfde gebruikers en wachtwoord inloggen en daardoor zagen ze elkaar wel in de netwerkomgeving.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de guest enabled, maar dit maakt geen verschil. Ik kan nu wel vanaf de XP pc de 98 pc bereiken door \\computernaam te gebruiken, maar niet via "zoeken naar computers in werkgroepen".

Via de 98 pc kan ik helemaal niets, ook \\computernaam werkt daar niet (behalve de eigen naam dan natuurlijk)

Ik log helemaal niet in met gebruikersnaam en wachtwoord. Bij xp gewoon al niet en bij 98 heb ik windows aanmelding aanstaan.

Waarom werken dingen nu eens niet gewoon zoals ze zouden moeten zijn?! (is de frustratie te lezen :D)
Pagina: 1