Toon posts:

WinXP rekencluster bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een heel clusteravontuur achter de rug met twee windows 2003 servertjes. Om de fault tolerance te verbeteren.

Nu ik dat gezien heb wil ik ook wel eens twee xp'tjes clusteren zodat ze één worden, puur om de rekenkracht te verhogen. Aangezien dat (denk ik) standaar niet ingebouwd is in xp zal ik hier een third party tool voor nodig hebben. Iemand een ideetje?

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 08:39
Geen idee. Maar gezien het drastische verschil tussen typen clusters lijkt het me verstandig te melden wat die cluster moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet niks gaan doen, het is een experiment. De bedoeling is om van twee pc'tjes (PIII 866) één straffere machine te maken door hun krachten te bundelen via ethernet of eventueel met scsi.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 21:02

killercow

eth0

er is wel een third part tool die dit voor je voor elkaar kan krijgen, die tool heet: linux met beowolf support)

is nog gratis ook!

maar ff ontopic, waarom wil je in godsnaam xp machines aan elkaar knopen? dat is er niet voor bedoeld, daarom heeft het er niet in ziten.
win2003 kan het wel, Omdat het daar ook gedeeltelijk voor gebouwd is.

Mischien is een Dual systeem (in een kast) met een Os licentie nog en stuk goedkoper ook (of neem jij het niet zo nouw met de licenties?) een dual Athlon (mobo + cpu's) kost je waarschijnlijk al minder dan 2 licenties winxp professional.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
De Windows servers zijn er inderdaad voor gemaakt maar ook niet echt om rekenkracht te bundelen. Meer om bij het uitvallen van een server het werk te laten overnemen door een andere. Rekenkracht bundelen is ook niet echt voorzien.

Waarom: het lijkt me wel een uitdaging

Waarom Win XP:
- ik ben er een stuk straffer in als in linux
- de uitdaging is groter met Windows (omdat het er niet voor gmaakt is :) )

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 21:02

killercow

eth0

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:55:
Waarom Win XP:
- ik ben er een stuk straffer in als in linux
Hoezo contradictie?

Je weet niet precies hoe het in linux werkt, dus begin je daar maar niet aan, want in windows is het een echte uitdaging?

Ik gok erop dat je met linux (en zeker met beowolf) veel leuker zult kunnen klooien, en dat de uitdaging veel groter is. Daarnaast heb je veel meer aan je eventueel opgebouwde linux kennis, en is er een veel grotere en beter community om je te helpen mocht het echt niet werken.

openkat.nl al gezien?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:55:
<knip>
En omdat Windows XP hier ook niet voor gemaakt én voorbereid is, is clustering met dit desktop besturingssysteem ook niet mogelijk. ;)

Wil je met clustering op een ander OS dan de Windows 200x serverversies hobby'en dan zul je dus echt moeten gaan kijken naar Linux of Unix ofzo.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1