Toon posts:

[XP] upload limiet geven?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb al een tijdje lopen zoeken naar een goed werkend tooltje en heel wat tijd lopen zoeken maar meestal kwam er alleen een antwoord met behulp van een server en dat heb ik hier niet dus hier is me vraag.

Ik heb een barricade router en daar zitten 2 pc's aanvast. 1 pc met XP en 1 met 98
het probleem is als er op de pc van 98 de webcam aangaat het hele internet stervens traag is en daar heeft de XP machine heel erg last van (vooral met online gamen)
Is daar niet een handig tooltje voor dat je op 1 machine draait waarmee je kan zorgen dat de 98 pc bv. 2kb upload krijgt en die XP machine de rest?

Zodat er gewoon met de webcam kan worden gekloot en online gegamed kan worden?

En zoals ik al zei ik heb met search lopen zoeken alleen dan krijg je vaak tooltjes die je op een win2k server ofzo moet installen en ik ga geen server neerzetten om alleen het verkeer te regelen. Er moet vast ook wel een tooltje zijn waarmee het makkelijk kan?

die barricade router is type: smc7404bra

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Een mooie dikke Cisco Router... Die hele dure ;)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

netlimiter op je win98 pc installe :)

linkje:
www.netlimiter.com :D

[ Voor 38% gewijzigd door Symsonic op 02-06-2004 16:40 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Zet op allebei de PC gewoon het programma Netlimiter en stel het zo in dat de Windows 98 PC 20% van de upload krijgt en de Windows XP PC 80%.

Is 2 KB/s upload trouwens niet een beetje weinig voor een webcam? ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
2kb vind ik genoeg ik webcam niet ik wil alleen gamen zonder lag :D
en nu heb ik elke keer ping die verandert van 20 naar 250 en het lagt nog erger dan als je met een 56k modem speelt

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 15:46
Ik heb ooit een programmatje gehad, en daar kon je dat dus mee regelen (per netwerkkaart kon je dus de verbinding beperken of niet)
Als ik het goed heb heet dat: Bandwith Limiter (volgus mij)
Werkte ideaal.
Heb het op Xp gewoon gedraaid, dus geen gezeur met aparte servers, ofzo

Verwijderd

December schreef op 02 juni 2004 @ 16:37:
Zet op allebei de PC gewoon het programma Netlimiter en stel het zo in dat de Windows 98 PC 20% van de upload krijgt en de Windows XP PC 80%.

Is 2 KB/s upload trouwens niet een beetje weinig voor een webcam? ;)
Alsof dat wat boeid, zolang je zelf maar kan gamen })

maar met netlimmiter is het heel goed te doen :)
heb ik thuis ook en 't werkt perfect....

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Bandbreedte beperken

Internet delen brengt een groot nadeel met zich mee; over het algemeen wordt de bandbreedte over alle gebruikers 50-50 verdeelt. Streaming video kijken is er bijvoorbeeld niet bij als een andere client KaZaA heeft draaien ;)
Dit onderwerp (Het beperken van clients) komt dus erg vaak voorbij in de verschillende netwerken fora. Toch is het nogsteeds iets wat erg moeilijk op te lossen is.
Hier onder een lijstje met manieren van de schamele mogelijkheden om de bandbreedte te beperken:

Hardwarematige router
De meeste 'home-use' routers hebben geen mogelijkheden om de bandbreedte te beperken. Wil je dit toch kunnen doen, zul je een profesionele router moeten kopen. Maar vanwege de prijs is dit voor bijna niemand een alternatief.

Via een server
Er zijn meerdere mogelijkheden. Hieronder een aantal links welke terzake doen:

Onder windows:

BandWithController
Dit is een soort van plugin op microsoft ICS. Shareware.
Sygate Office
Een NAT-routings programma, welke de mogelijkheid geeft om per client prioriteiten toe te kennen. Snelheden toekennen is dus niet mogelijk; wel kun je aangeven dat client A altijd voorrang heeft op client B. Shareware.
InetShaper
Proxy software. Shareware.
Total Traffic Control
Netlimiter
Shareware
Zie ook: [rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml]
NetPeeker
Hiermee kun je ook de bandbreedte die bepaalde processen mogen uitgeven beperken. Bijvoorbeeld Apache een upload van maximaal 15kB/s geven.

Onder Linux:
Onder linux zijn er tal van mogelijkheden. Zie ook hier en hier (met dank aan Bladiebla)

FreeBSD heeft dummynet icm IPFirewall.

Rechtstreeks uit de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
heb dat netlimiter geprobeerd daar zie je wel netjes instaan wat een internet verbinding heeft en je kan zeggen hoeveel upload heb max mag gebruiken maar zoals gewoonlijk komt er weer net niet te staan die webcam zodat ik die een limiet kan opgeven :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:54:
heb dat netlimiter geprobeerd daar zie je wel netjes instaan wat een internet verbinding heeft en je kan zeggen hoeveel upload heb max mag gebruiken maar zoals gewoonlijk komt er weer net niet te staan die webcam zodat ik die een limiet kan opgeven :S
En de rest van de links die worden gegeven? Hier is meer dan genoeg over te vinden met een beetje zoekwerk; als je dan met zo'n uitgebreidde post van Icey er nog niet uitkomt kunnen wij je verder ook niet helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.