Toon posts:

ATi saphire 9600 pro troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ati 9600 pro van saphire. ik heb nu ook een cooler voor mijn vga kaart
de Chipset Cooler Revoltec VGA - Radeon + GF2-4MX . alles deed het goed, maar toen ik die cooler op men vga kaart had gemonteerd en daarna de PC heb opgestart krijg ik flikkerend beeld. in windows heb ik dan flikkerende lijn horizontaal op het scherm die willen niet weg. ik heb de oude cooler terug gemonteerd maar ik heb er nog steeds last van :(
kan iemand mij helpen???

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 13:00
waarschijnlijk geen goede geleiding; koeler erafhalen, schoonmaken, goede koelpasta ertussen en de koeler er weer op, dan zou die et volgens mij weer goed moeten doen...

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Of je hebtm beschadigd tijdens het monteren. In dat geval isie verloren. Dat soort verhalen hoor ik alom.

Verwijderd

Topicstarter
Nou beschadiging daar is geen sprake van, ik ben uitersst voorzichtig geweest, maar je spreekt over koelpasta, ARTIC silver of zoiets. Kan het er ook aan liggen dat de koeler niet dich genoeg tegen de core aan zit?
in ieder geval bedankt

• _Ernst_
  • Laatst online: 12-08 14:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Of er is koelpasta op een chip ofzo gekomen zodat er kortsluiting ontstaat. Even goed schoon maken en koeler met niet te veel en niet te weinig koelpasta opnieuw monteren.
Heb ik ook weleens gehad, koelpasta op een memchip en ik kreeg allemaal strepen door mijn beeld. Schoon gemaakt en hij werkte weer goed.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
rondom de chip zitten zeer kleine, chips ofzo daar zitten zeer kleine restjes silver koelpasta op dat moet ook helemaal schoon zijn. kan dat met spiritus??

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Spiritus of alcohol is goed. Ik gebruik altijd wasbenzine, werkt ook goed.

Last.fm

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Bij de manual van m'n zalman vga cooler stond dat je moest uitkijken dat de gpu socket geen opstaande rand heeft, en je gpu dus wat verzonken is.
je moest dan volgens zalman een dikkere laag prut aanbrengen.
Was hier gelukkig niet nodig, less is better :+

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een screen gemaakt van hoe het eruit ziet
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lizettefrijsen/Vaag%20beeld.jpg
zo flikkert het de hele tijd. Bij spellen is het helemaal erg
ik ben nog ff naar computerwinkel gegaan, core doorgebrand :(
die gast daar smeert me meteen een nieuwe aan 8)7 maar ik ga nu een 9800 pro kopen. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 22:36 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Core doorgebrand? Dan zul je dus toch je koeler er verkeerd op gemonteerd hebben, te weinig of geen contact laten maken.
Das pech, alhoewel, mooi gelegenheid om een R9800 aan te schaffen :P

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem ff in een andre systeem testen, maar volgens mij is het echt gedaan. Dan hang in hem aan men schooltas :*) als hij het niet meer doet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 14:55 ]

Pagina: 1