[HTML] iframe inhoud opmaak bepalen (css)

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 09:05

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Is het mogelijk om de inhoud van een iframe vanuit de bovenliggende html pagina te bepalen?
In het iframe wordt telkens een andere pagina geladen, deze zou dezelfde opmaak moeten hebben als de bovenliggende pagina.

Uiteraard ben ik ermee bekend dat de pagina die in het iframe weergegeven wordt op te maken is met een extern css file en zodoende 1 stylesheet heb voor alle pagina's. Echter zijn de pagina's die in het iframe worden getoond elke keer anders.

Ik heb het volgende al gevonden, maar dit lijkt niet te werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
BODY,IFRAME 
    {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
    font-weight: normal;
    color: #ffBBBB;
    }

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Volgens mij is dit niet op een simpele manier mogelijk. Of je gebruikt een externe stylesheet zoals je al zegt.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Je hoeft er toch alleen maar voor te zorgen dat de pagina in de iframe telkens naar dezelfde stylesheet verwijst?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik voor een WYSIWYG editor een iframe gebruikte. Een vieze maar werkende oplossing is om het met javascript te doen.

code:
1
2
3
4
5
<script language="Javascript" type="text/javascript">
document.getElementById('myIframe').contentWindow.document.body.style.fontSize = "12px";

document.getElementById('myIframe').contentWindow.document.body.style.fontFamily = "Arial";
</script>
Bijvoorbeeld.

Let wel op dat dit als je met Javascript dingen gaat veranderen in andere frames/vensters dit alleen werkt als de pagina in dit venster op het zelfde domein staat, anders gaat hij permission denied errors geven.

Verwijderd

Omdat je in frames mag rotzooien als ze in hetzelfde domein staan kun je de vorige reply proberen. Maar is het niet slimmer om met bijvoorbeeld javascript de css link van de bovenliggende pagina te zoeken, en dan met een document.write dezelfde link maken in je frame?

edit:
vorige reply niet goed genoeg gelezen, de poster was al op de hoogte van de restrictie :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 11:30 . Reden: vorige reply niet goed genoeg gelezen ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 09:05

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 11:29:
Omdat je in frames mag rotzooien als ze in hetzelfde domein staan kun je de vorige reply proberen. Maar is het niet slimmer om met bijvoorbeeld javascript de css link van de bovenliggende pagina te zoeken, en dan met een document.write dezelfde link maken in je frame?

edit:
vorige reply niet goed genoeg gelezen, de poster was al op de hoogte van de restrictie :P
Maar dan moet ik dit toch weer u de onderliggende pagina toevoegen, en dat wil ik juist niet. De opmaak moet vanuit de bovenliggende pagina bepaald worden. Ik ga nog eens even prutsen met het hierboven gegeven scriptje.

Ik meen trouwens bij hotmail wel eens mailtjes ontvangen te hebben die ook de tekstkleur van de gehele pagina oranje maken. Is dit op eenzelfde manier gedaan?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

kareltje_de_grote schreef op 03 juni 2004 @ 13:26:

Ik meen trouwens bij hotmail wel eens mailtjes ontvangen te hebben die ook de tekstkleur van de gehele pagina oranje maken. Is dit op eenzelfde manier gedaan?
Dat denk ik wel ja. :)

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 20:13
Hey Kareltje de Grote,

Sorry dat ik geen antwoord heb op dit topic, maar ik kan je niet op een andere manier bereiken. Deze topic is vrij recent en er zijn weinig mensen die hierop hebben gereageerd, dus hoop ik via dit off-topic bericht jou te bereiken,

Ik heb een GP32 en snap van sommige zaken nog niet zoveel, met name devutil etc... Via google zag ik topics beantwoord van jou over GP32 en XBOX (xlink kai evo VII).

Misschien kunnen we informatie uitwisselen...

Groeten,
Ian Hoogeboom.

email: ian punt hoogeboom at tip punt nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

crisp

Devver

Pixelated

airell: kom op, we zijn geen contact-site...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.