Toon posts:

Hoe ver een pentium 133 oc'en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een 133 die ik wil overclocken.
Mobo gaat tot 233 mhz, en er zit een koeler op van 8 x 8 cm (case fan die taps toeloopt) en een koelblok van 6 x 6,5 cm.
Hoever kun je gaan? 150, 180, 200 Mhz?

Greetz,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kocht in september '95 een P133 en ik had de pech dat er precies in die periode door Intel een multiplier lock op de CPU's werd gezet. Dus.. Die van mij liep niet harder dan 133MHz. Dat terwijl genoeg andere tot 3*60=180MHz haalden, dus je kan mazzel hebben :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
180 mhz is echt de grens?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, en dat was toen spectaculair. Iedereen was in die tijd al blij als ie 10% tot 20% kon overclocken. We zijn nu verwend door de veel beter overclockbare chips zoals de Duron en de Celeron. Maar goed, tegenwoordig is de die-size ook een stuk kleiner, snellere caches, etc. Koop gewoon een 233MMX als je sneller wil, hij kost bijna niks.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb wel ff mijn P75 (1,5*50overgeclockt naar 133(2*66) das wel wat meer dan 10% 20%
(Of niet???????)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik heb een P133 die niet sneller wil en een P120 die op 133 wil, maar dan heel instabiel loopt (de eene foutmelding na de andere in windows)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet om de snelheid (is toch al bagger :) ), maar meer de lol die je er van hebt.
Ik ga maar eens kijken hoe ver ie wil.

Verwijderd

166 zou ik zeggen

Verwijderd

Het is gewoon uitproberen, de ene cpu gaat verder dan de andere.

Verwijderd

Je merkt het vanzel als hij niet meer sneller kan........ (brandlucht enz.) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op 166 lopen.
Kan ik hoger gaan zonder dat ie kapot gaat?
Is temperatuur het enige dta telt, of kan hij ook kapot gaan als ie zo rond de 50 graden is?

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
heb 133, langzaam opgevoerd tot 200 en toen kreeg ik allemal foutmelding van de windows kernel, nu loopt hij op 187 STABIEL

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Waarom zou je eigenlijk een 133 over willen klokken. Stel dat je 150 haalt of zo, dan merk je er toch niets van?

Grtzzz

Verwijderd

Ik heb een Pentium 200@300 :)
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91925

Heb ooit zelf een p133 gehad (in een ver grijs verleden;)) Die kon tot 180 Mhz, maar dan was ie amper sneller dan op 166. Dat komt natuurlijk door de bussnelheid (60 ipv 66 gaat toch wel tenkoste van je memory performance).
Op donderdag 21 december 2000 17:41 schreef Exirion het volgende:
Koop gewoon een 233MMX als je sneller wil, hij kost bijna niks.
Ja, maar dat is wel eentje met mmx en die lopen op dual voltage (2,8/3,3) en dat moet je mobo maar net ondersteunen (da's vaak niet het geval). Dus zou je dan een 200 zonder mmx ergens moeten vinden, maar die zijn erg zeldzaam en nog redelijk hoog geprijsd... (is (was?) veel vraag naar...)
Pagina: 1