Toon posts:

eth0 could not reserve IRQ0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een 3com 3c905 TX NIC en mijn Broadcom Corpopration BCM4400 NIC.

Als ik het systeem start (Redhat 9.0) krijg ik een probleem als ik mijn netwerk probeer te starten. Dit is als volgt:

eth0: Could not reserve IRQ0

Ik zie ook meldingen van PCI no IRQ known for interrupt pinf .. of device ...

Ik heb een Asus P4S8L mainboard.

Weet er iemand wat dit betekent? Ik zou graag mijn NIC aan de praat willen hebben :? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt :?

Verwijderd

Heb je niet teveel devices op hetzelfde interrupt hangen? Kun je checken door /proc/interrupts te bekijken en/of devices aan/uit te zetten in je bios.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28
is het stom als ik zeg dat je een ander pci-slot kunt proberen :?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel een ander PCI slot proberen echter ik vind het vreemd dat ik deze storing krijg. Ik heb zoveel mogelijk daemons uitgeschakeld met chkconfig. Bij PCI wordt toch automatisch een IRQ aan toegekend? Waarom IRQ 0??

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:23:
Ik kan wel een ander PCI slot proberen echter ik vind het vreemd dat ik deze storing krijg. Ik heb zoveel mogelijk daemons uitgeschakeld met chkconfig. Bij PCI wordt toch automatisch een IRQ aan toegekend? Waarom IRQ 0??
Waarschijnlijk omdat je BIOS bugt. Je kan eens proberen om te spelen met de pci= parameters, zie Documentation/kernel-parameters.txt in de kernel source. Verder dit d'r on de BIOS vaak ook een Plug & Play OS parameter, die zou je op 'yes' kunnen zetten, en pci=nobios als bootparameter.