Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg flex-sleeves niet om voedingskabels

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:06
Ik heb onlangs deze flexsleeves aangeschaft : http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1541

Het is natuurlijk mijn bedoeling om wat orde te brengen in de chaos van kabels. Daarnaast vind ik dat het er gewoon netjes uit ziet als alle kabels mooi zwart zijn.

En nu heb ik dus mijn sleeves binnen, maar het lukt me voor geen meter om ze om mijn kabels te krijgen. Wat ik geprobeerd heb ik de molex-stekkers van mijn voedingskabels af halen om daarna de sleeves er over te trekken. Maar buiten het feit dat dat een enorm tijdrovend rotwerkje is beschadig ik ook bijna al mijn molex-stekkers en lukt het soms bijna niet om ze weer goed terug op de kabels te plaatsen.

Daarnaast zijn de sleeves die ik nu heb ook niet alles. Ze zijn namelijk opgebouwd uit een hele hoop draadjes die als een soort netje door elkaar geregen zijn. Zodra ik de sleeve op maat knip gaat het geheel helemaal rafelen en is het niet echt meer netjes. Ik heb al geprobeert met een aansteker te draadjes aan elkaar te smelten, maar dat lukt op de een of andere manier ook niet.

Mijn vragen zijn eigenlijk.

- Is een een makkelijke manier om molex-stekkers te verwijderen en weer terug te zetten op de kabels zonder het een en ander te verbuigen en te beschadigen?
- Zijn er andere manieren of materialen waarmee ik de kabels uit mijn voeding mooi kan bundelen. Op het moment gebruik ik wat ty-wraps, en het zit wel goed, maar is niet echt mooi.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Molex verwijderen: met een oude naald of met een klein schroevendraaier de weerhaakjes die bij elke pin van de molex zitten terug buigen, dan kun je de molex makkelijk verwijderen...

Rafelen: Ff een aansteker erbij....

Er staat ook nog een tutorial op www.casejunkies.com, om precies te zijn http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=485

[ Voor 17% gewijzigd door tafkaw op 02-06-2004 15:44 ]

Verwijderd

1. een stukje afgebroken antenne (holle dunne buis) of een molex'wipper' - en anders lossolderen vanaf de voeding en andersom monteren.
2. krimpkous.

Tip: knip ze niet op maat, maar een cm of wat langer ivm ontrafelen met aansteker + afwerking met krimpkous (simpel te bevestigen met haarddroger op hoogste stand of verfstripper op laagste stand - wel de warmte regelmatig verdelen ivm 'bubbelen').

http://moddin.net/review.asp?ReviewID=127&PageNo=2
http://www.virtual-hideou...able_sleeving/index.shtml

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 15:55 ]

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 16:04

• Fevida
Bedankt voor de tips!

Ik denk dat een hol buisje (antenne) idd de beste manier is op de pinnetje naar binnen te drukken. Ik heb dat gister dus geprobeert met een klein schoevedraaiertje, maar dat ging dus best wel hardhandig.

En kripkous, dat klinkt als een nette oplossing. Ga zo als ik klaar met "werken" ben meteen even langs de Praxis hier om de hoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Fevida op 02-06-2004 15:51 ]

Verwijderd

Het nadeel van een schroevendraaier is dat deze vaak te groot is - en dat je het vlakje te ver inbuigt. Op de lange duur breken dan die plaatjes af en moet je er dus een nieuwe op solderen (zijn [rml]los te koop bij een electronicahandel[/rml]).
Een naald is een stuk kleiner, maar dan nog moet je uitkijken dat je het plaatje niet te ver inbuigt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33928/full.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:03 ]

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Verwijderen van MOLEX-stekkertjes:
Gebruik een oude 3.5 mm mono jack plug (zo'n audio-plug, wat aan het eind van je headsetje zit).
Knip met een tangetje het einde van je plug, zodat de holle binnenkant zichtbaar wordt.
Druk de plug over de Molex-stekker zodat de weerhaakjes naar binnen klappen en trek de stekker er aan de andere kant van het MOLEX-plastic eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.broward.k12.fl.us/learnresource/images/Male_3.5_mm_mono_plug.jpg

Easy peasy, japanesey! :)

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Deegroller schreef op 02 juni 2004 @ 16:47:
Gebruik een oude 3.5 mm mono jack plug (zo'n audio-plug, wat aan het eind van je headsetje zit).
Knip met een tangetje het einde van je plug, zodat de holle binnenkant zichtbaar wordt.
Druk de plug over de Molex-stekker zodat de weerhaakjes naar binnen klappen en trek de stekker er aan de andere kant van het MOLEX-plastic eruit.

[afbeelding]

Damm had je dat niet ff uurtje eerder kunnen posten :) ben net klaar :p

• Fevida

[afbeelding]

Kijk! Daar kan ik iets mee. Ga thuis meteen my-first-sony om zeep helpen ! >:)

Verwijderd

[afbeelding]
Geniaal _/-\o_
Shawshank Redemption, The (1994) :Y)

Verwijderd

[afbeelding]

nice one ... werkt dit ook met ATX stekkers? ik kreeg tot nu toe alles los behalve de 20-polige ATX stekker =/

Verwijderd

^ Faq'ed :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:14:
[...]

nice one ... werkt dit ook met ATX stekkers? ik kreeg tot nu toe alles los behalve de 20-polige ATX stekker =/
atx en p4 stekker met een paar recht gebogen nietjes..

dat miniplugje werkt super :)

Verwijderd

waarom gebruik je geen spiralflex dat is veel handiger en hoef je dus ook je stekkers en zo niet los te maken .

dit draai je gewoon om je bekabeling heen tot 1 strakke massa
is in zwart en transparant te verkrijgen, en kan makkelijk hergebruikt worden

hier kun je het zien
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.kooij/divx1d.jpg

vanaf de voeding naar het moederbord en van de voeding naar de hd
de transparante versie dan.

Verwijderd

goed toegepaste Sleeving staat imho een stuk professioneler dan spiralflex

spiralflex is heel mooi spul als je je kabeltjes netjes en geordend door je case wilt laten lopen, maar je zit dan vaak nog steeds met alle kermiskleurtjes van je voedingsdraden.

sleeving geeft alle bedrading een afgewerkte look en zeker wanneer de niet gebruikte kabels mooi worden weggewerkt dan vormt het een veel afgewerkter resultaat. vandaar de extra moeite om flexsleeve te gebruiken =)

Verwijderd

Het nadeel is dat spiralwrapping een stuk dikker is, minder glad qua airflow, dat je het veelal niet echt mooi strak om je kabels heenkrijgt tenzij je het zo strak gaat doen dat je de draden weer ziet zoals op jouw foto en dat een stukje zakbinder dan nog efficienter/goedkoper is en minder ruimte inneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:43 ]

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
het sleeven van de atx stekker (van bit-tech gehaald) Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pc.net/images/sleeving.jpg

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

linde002 schreef op 03 juni 2004 @ 16:17:
het sleeven van de atx stekker (van bit-tech gehaald) [afbeelding]
Ook niet slecht, maar met nietjes gaat het echt gelijk niets! Beetje wrikken, eventueel eens testen op een oude/kapotte voeding, en dan aan je 'echte' voeding beginnen..

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
ScSi_009 schreef op 03 juni 2004 @ 18:57:
[...]

Ook niet slecht, maar met nietjes gaat het echt gelijk niets! Beetje wrikken, eventueel eens testen op een oude/kapotte voeding, en dan aan je 'echte' voeding beginnen..
zodra ik mijn spullen van de inkoopactie binnen heb ga ik dit eens testen.
Pagina: 1