[nec1300a] princo's dvd-r 4x speed probleem

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
heb paar spindels princo's gekocht dvd-r en die van een paar maanden geleden kon ik wel gewoon op 4 speed branden

heb nu schijfjes met nieuwe media code

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Disc Information:
Status: Incomplete
Erasable: No
Sessions: 1
Sectors: 2.276.187
Size: 4.661.630.976 bytes
Time: 505:51:12 (MM:SS:FF)
Free Sectors: 2.276.192
Free Space: 4.661.641.216 bytes
Free Time: 505:51:17 (MM:SS:FF)
Supported Write Speeds: 2x, 4x

Pre-recorded Information:
Manufacturer ID: PRINCO

Physical Format Information (Last Recorded):
Book Type: DVD-R
Part Version: 5
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 1
Track Path: Parallel Track Path (PTP)
Linear Density: 0.267 um/bit
Track Density: 0.74 um/track

maar deze kan ik niet branden op 4 x speed wel op 2 speed (geen 2.4 maar 2)

heb al verschillende firmwares geprobeert. 1.09 en 1.0b en 1.07v2 geloof ik.

maar bij elke geven ze aan KALIBRATIE ERROR.. en da geeft ie in elk programma aan.

wel firmware kan ik nog proberen dat het wel werkt.?

[ Voor 13% gewijzigd door andreict op 02-06-2004 15:10 ]

• andreict
bijna 24 uur nog paar minuten *SCHOPJE* ;)

Verwijderd

andreict schreef op 03 juni 2004 @ 15:02:
bijna 24 uur nog paar minuten *SCHOPJE* ;)
Ik heb zelf ook met princo's DVD-R last op 4x. Snap er geen *%$# van...
De een kan wel met zijn brander het branden de ander niet. Waaronder ik er een van ben. Wil niet klagen maaruh princo word het meeste gebruikt.
Zou ook eens goed doen als de firmwares erop aangepast waren zodat je ze wel kan branden. Want ik zie en zag hier veel mensen erover blaten dat princo een klote dvd is maar als ik de verschillende merken kwa uiterlijk bekijken ziet een princo er steviger uit,.. Waarom de ene nec 1300 het wel kan branden en de andere niet ? is mij een raadsel.. Zal aan de firmware liggen kennelijk !!! maar hoe en welke versie deze Princo's ondersteund ?

• andreict
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf ook met princo's DVD-R last op 4x. Snap er geen *%$# van...
De een kan wel met zijn brander het branden de ander niet. Waaronder ik er een van ben. Wil niet klagen maaruh princo word het meeste gebruikt.
Zou ook eens goed doen als de firmwares erop aangepast waren zodat je ze wel kan branden. Want ik zie en zag hier veel mensen erover blaten dat princo een klote dvd is maar als ik de verschillende merken kwa uiterlijk bekijken ziet een princo er steviger uit,.. Waarom de ene nec 1300 het wel kan branden en de andere niet ? is mij een raadsel.. Zal aan de firmware liggen kennelijk !!! maar hoe en welke versie deze Princo's ondersteund ?
als er nou iemand hier op het forum is die wel die princo's op vier speed kan branden wil die dan even zijn firmware online zetten.. aub... misschien dat er dan meerdere mensen geholpen zijn..

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 23:03
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met princo 4x

Zowel met een liteon brander als met een Pioneer 106D, beiden met de meest recente firmware had ik problemen op het einde van de dvd als er meerdere bestanden op stonden en bij dvd video's allerlei vastlopers etc... altijd problemen als ik iets afspeelde op een KISS DP-450, soms waren de dvd's nog wel te lezen op de branders en soms ook niet, in mijn laptop waren ze ook niet volledig uit te lezen.

Uiteindelijk heb ik 20 princo's gebrand en geen enkele keer zonder problemen, dan heb ik enkele spindeltjes MAME gekocht en daarmee werkt alles perfect

Voor mij nooit meer princo...

• andreict
StGermain schreef op 10 juni 2004 @ 19:12:
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met princo 4x

Zowel met een liteon brander als met een Pioneer 106D, beiden met de meest recente firmware had ik problemen op het einde van de dvd als er meerdere bestanden op stonden en bij dvd video's allerlei vastlopers etc... altijd problemen als ik iets afspeelde op een KISS DP-450, soms waren de dvd's nog wel te lezen op de branders en soms ook niet, in mijn laptop waren ze ook niet volledig uit te lezen.

Uiteindelijk heb ik 20 princo's gebrand en geen enkele keer zonder problemen, dan heb ik enkele spindeltjes MAME gekocht en daarmee werkt alles perfect

Voor mij nooit meer princo...
hmmmja die problemen heb ik nooit gehad met princo vind allen KL*TE dat ze niet op 4x speed branden

• andreict
dit is heel raar doe net er weer een princo in en die brande hij welop 4x speed :S

hoe kan dat dan?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 11:09

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

andreict schreef op 10 juni 2004 @ 22:14:
dit is heel raar doe net er weer een princo in en die brande hij welop 4x speed :S

hoe kan dat dan?
Princo heeft 7 verschillende productielijnen! Vaak heb je op een spindel van 100 stuks, schijfjes van 4 of 5 verschillende productielijnen. 1 of 2 daarvan doen het OK op 4x, de andere productielijnen slechts 2x!

webOS all the way!

• andreict
Hermanvh schreef op 11 juni 2004 @ 11:05:
[...]

Princo heeft 7 verschillende productielijnen! Vaak heb je op een spindel van 100 stuks, schijfjes van 4 of 5 verschillende productielijnen. 1 of 2 daarvan doen het OK op 4x, de andere productielijnen slechts 2x!
ah damnit gewoon vette pech dus :(

als ik me niet vergis ben jij die firmware hacker toch?

nahja je hebt er iig verstand van dus ik geloof je :)

maar ligt het nu aan men brander dat hij die gewon niet goed leest ofzo of is er iets bij princo fout? dat ze in de media code zetten 4x maar eigenlijk 2 x is?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 21:54

Smarron

The bend

Probeer de laatste gehackte van Herman even.

ff kijken ... NEC ND-1300A 1.0B RPC2 (Herrie)

Maar Princo is idd vaag. Logica en Princo gaan in ieder geval niet samen, om nog niet eens te spreken van kwaliteit. Succes ermee.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Hermanvh schreef op 11 juni 2004 @ 11:05:
[...]

Ik zelf kan niet met de laatste 1.09 versie die princo's branden.
Op 2,4 gaat het niet en met 4,4 volgens nero DVD-R niet.
Het engiste wat me wel gelukt is op TDK's te branden op 4,4 DVD-R.
Dus mijn vraag is meer aan je ligt het aan die flashhack ?
En zijn de nec 1300 flashs op je site wel geschikt voor een 1100 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 15:01 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 14:59:
[...]

Ik zelf kan niet met de laatste 1.09 versie die princo's branden.
Op 2,4 gaat het niet en met 4,4 volgens nero DVD-R niet.
Het engiste wat me wel gelukt is op TDK's te branden op 4,4 DVD-R.
Dus mijn vraag is meer aan je ligt het aan die flashhack ?
En zijn de nec 1300 flashs op je site wel geschikt voor een 1100 ?
Nee, zijn niet geschikt voor de 1100! Ik heb ook nooit gezegd van wel!

webOS all the way!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 12 juni 2004 @ 16:02:
[...]

Nee, zijn niet geschikt voor de 1100! Ik heb ook nooit gezegd van wel!
Uh das nooit gezegt,. Het is een vraag (don't be avanted) of het mogelijk was !!
Meer in de zin van ik heb een hack gebruikt voor me nec1100 en nu heb ik de mogelijkheid om DVD-R te branden.
Dus ging ik er vanuit dat deze flash voor een deel overspoelbaar is.
Kennelijk niet !! :P
Ik heb ergens hier wel gelezen dat mensen reageerde met het antwoord dat flashes voor de NEC 1300 konden gebruikt worden voor een NEC 1100 na het flashen van de NEC 1100 naar een NEC 1300 toe. Dus voor iedereeen geldt dit dus als een waarschuwing die zijn NEC 1100 heeft geflashed naar een NEC 1300 en dan NEC 1300 flashes eroverheen knalt zijn brander kan verklooien als ik het goed begrijp is dit de boodschap van Hermanvh.

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:14:
[...]

Uh das nooit gezegt,. Het is een vraag (don't be avanted) of het mogelijk was !!
Meer in de zin van ik heb een hack gebruikt voor me nec1100 en nu heb ik de mogelijkheid om DVD-R te branden.
Dus ging ik er vanuit dat deze flash voor een deel overspoelbaar is.
Kennelijk niet !! :P
Ik heb ergens hier wel gelezen dat mensen reageerde met het antwoord dat flashes voor de NEC 1300 konden gebruikt worden voor een NEC 1100 na het flashen van de NEC 1100 naar een NEC 1300 toe. Dus voor iedereeen geldt dit dus als een waarschuwing die zijn NEC 1100 heeft geflashed naar een NEC 1300 en dan NEC 1300 flashes eroverheen knalt zijn brander kan verklooien als ik het goed begrijp is dit de boodschap van Hermanvh.
Het kan geen kwaad, alleen je kan geen DVD-R branden met MIJN 1300A firmwares! Met die van http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300.html kan het wel!

webOS all the way!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een goede firmware kom voor deze DVD brander voorheen NEC 1300-A ik heb al heel wat firmware's geprobeerd maar deze zijn niet compatible met deze iomega dvdrw4216ind-a
Ik kan alles branden wat ik maar wil. Maar met een uitzondering de (commodore DVD-R 4X 50 stuks in het bezit als ik wil branden met alochol120%/nero geeft hij de zelde melding aan dat het een illegale disk is hier iemand die ook deze ervaring deelt of er een oplossing voor weet?

Alvast bedankt voor de medewerking
Gr Robin.
Pagina: 1