Toon posts:

[ACCESS 2003] Importeren queries over gekoppelde tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem dit:

Tot en met access XP kon ik queries met relaties importeren uit een andere access database. De queries roepen gekoppelde (mysql) tabellen aan, die na het importeren van de queries worden gemaakt/gekoppeld.

Wanneer ik nu de queries open in de nieuwe database, dan worden de relaties niet meer weergegeven en word ieder veld weergegeven als
expr1: veldnaam
expr2: veldnaam enz.

Met als gevolg dat de query niet meer werkt.

Dit fenomeen komt me bekend voor:
Wanneer je een query opent, waarvan de tabellen niet meer bestaan, dan krijg je hetzelfde effect!

Nu bestaan de tabellen echter wel, maar het lijkt er dus op dat de queries eerst geopend worden en dan pas gesaved, bij de import actie. Voor access 2003 ging dit echter altijd goed!

Waar kan dit aan liggen en waarom kan ik er niets over vinden?

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is al even vaag te noemen:

Wanneer je vanuit een andere Access database een tabel importeert, die als laatst opgeslagen is in de SQL-view van de query, dan lukt het dus wel!

Is de query echter opgeslagen in de GUI-view van de query en je importeert hem dan, dan krijg je de fout die ik hierboven beschreven heb.

Fijn als je 3000 queries eerst weer moet openen in sql view en daarna opslaan en daarna weer moet importeren :-)

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:22:
De oplossing is al even vaag te noemen:

Wanneer je vanuit een andere Access database een tabel importeert, die als laatst opgeslagen is in de SQL-view van de query, dan lukt het dus wel!

Is de query echter opgeslagen in de GUI-view van de query en je importeert hem dan, dan krijg je de fout die ik hierboven beschreven heb.

Fijn als je 3000 queries eerst weer moet openen in sql view en daarna opslaan en daarna weer moet importeren :-)
Als je zoveel queries hebt, begin ik me wel af te vragen of het niet tijd wordt voor een serieus RDBMS.

Never underestimate the power of

Verwijderd

Topicstarter
Stond in Topicstart mysql, moet zijn MSsql.

Queries worden alleen gebruikt voor het genereren van rapporten.

Het zijn er ook geen 3000; eerder <100 nog, maar toch een mooie optie die ze in access 2003 gebouwd hebben, waarvan ik het nut even niet zie.
Zal wel een vlaggetje zijn in een van de hidden/system tabelletjes in access.