Stotterend Sony systeem i.c.m. Creative Extigy

Pagina: 1
Acties:

• etjewild
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07-2021
Ik heb sinds december 2003 een notebook van Sony (PCG-GRT896HP). Erg tevreden over het apparaatje.
Maar sinds ik mijn externe geluidskaart, een Creative Extigy (die bij mijn vorige notebook overigens perfect werkte, een Tulip 300P) aangesloten heb wil het systeem nog weleens een paar seconden volledig stil gaan staan, geen schokje ofzo - als ik typ wordt het stuk gewoon weggelaten wat ik typte in die stotter.
Bij het uitpluggen van de geluidskaart werkt alles weer prima.
Ik heb vele dingen probeerd, o.a.: interne geluidskaart drivers verwijderd, systeem opnieuw installeren, andere USB poorten.
Heeft iemand een oplossing voor dit uiterst hinderlijke probleem?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
etjewild schreef op 02 juni 2004 @ 14:52:
Ik heb sinds december 2003 een notebook van Sony (PCG-GRT896HP). Erg tevreden over het apparaatje.
Maar sinds ik mijn externe geluidskaart, een Creative Extigy (die bij mijn vorige notebook overigens perfect werkte, een Tulip 300P) aangesloten heb wil het systeem nog weleens een paar seconden volledig stil gaan staan, geen schokje ofzo - als ik typ wordt het stuk gewoon weggelaten wat ik typte in die stotter.
Bij het uitpluggen van de geluidskaart werkt alles weer prima.
Ik heb vele dingen probeerd, o.a.: interne geluidskaart drivers verwijderd, systeem opnieuw installeren, andere USB poorten.
Heeft iemand een oplossing voor dit uiterst hinderlijke probleem?
Irq van je usb poort in conflict met een andere poort?
Nieuwe drivers?

• etjewild
RS_003 schreef op 02 juni 2004 @ 16:00:
[...]

Irq van je usb poort in conflict met een andere poort?
Nieuwe drivers?
Sorry, ben niet zo'n technisch-woorden-figuur :o, wat bedoel je precies met Irq? Heb van alles de laatste drivers, dacht dat de drivers eerst het probleem waren, al geprobeerd dus.

Verwijderd

Heb je de nieuwste firmware van de extigy al geïnstalleerd? Die verhelpt een aantal isseus en geeft een dramatische verbetering in de geluidskwaliteit.
Volg deze link, kies je besturingssysteem en daarna voor driver, en dan krijg je de nieuwste firmware.

• etjewild
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 21:48:
Heb je de nieuwste firmware van de extigy al geïnstalleerd? Die verhelpt een aantal isseus en geeft een dramatische verbetering in de geluidskwaliteit.
Volg deze link, kies je besturingssysteem en daarna voor driver, en dan krijg je de nieuwste firmware.
Ja, heb ik al geïnstalleerd voordat ik deze notebook kreeg. Heb daarna ook die update weer gedraaid op deze notebook zodat de drivers ook vernieuwd werden. Dat gedeelte is dus up-to-date.