picophone?????

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik wil praten via picophone van mijn computer naar een andere computer die op dezelfde breedband aansluiting zit (multipcmodem) . Maar picophone heeft een ip nummer nodig en die is voor alle drie de computers achter de multipcmodem hetzelfde. Weet iemand een oplossing?

thanx

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
1 woord:

Portforwarding

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Je kan niet dezelfde ip adressen hebben in een netwerk. Krijg je conflicten van. :)

[ Voor 30% gewijzigd door MADG0BLIN op 02-06-2004 14:52 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik ken het programma niet, maar als het direct een verbinding opbouwt met de andere partij, dan kun je gewoon je interne IP's gebruiken.

• sunthere
hoe verander je dan ip adres?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sunthere schreef op 02 juni 2004 @ 14:53:
hoe verander je dan ip adres?
Dat hoef je waarschijnlijk niet, achterhaal eerst maar de ip-adressen.

Dit doe je bij XP met ipconfig.
m33p schreef op 02 juni 2004 @ 14:51:
1 woord:

Portforwarding
Het gaat om een thuisnetwerk, dus er zit helemaal geen NAT-router tussen het verkeer.

[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 02-06-2004 14:54 ]

{signature}

• MADG0BLIN
Als je DHCP aanzet krijg je automatisch een IP. :)
Die kun je bekijken door het volgende te doen:
Ga naar start -> uitvoeren -> cmd (krijg je dos scherm)-> Typ in "ipconfig"
En voila daar staan ze.

• sunthere
er staat:

ip-adres xx.x.x.x
subnetmasker xxx.x.x.x
standaardgateway xx.x.x.xxx

Beetje domme vraag misschien maar wat is het verschil, welke moet ik nemen? Het gewone ip-adres? Die lijkt me zo kort.

• sunthere
is ipadres achter de modem en gateway het adres van de modem op internet?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

bonzz.netninja

Niente baffi

ip nummer bestaan uit x.x.x.x waar elke x max waarde van 255 heeft.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor beide vragen is het antwoord ja. :)

Voor uitleg kan je eerlijk gezegd het beste wat meer kennis opdoen over netwerken in de NT faq.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 02-06-2004 15:26 ]

{signature}

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

gatlarf

So say we all...

May the lords of Kobol guide you...

• MADG0BLIN
Voor intern verkeer hoef je toch geen port te forwarden. :? Heeft hier volgens mij helemaal geen toepassing.

• Whuzz
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

TS begrijpt het verschil tussen interne en externe IPs niet.

Je hebt een paar computers die in jouw huis staan. Die hebben allemaal een eigen (per PC verschillend) intern IP-adres dat alleen binnen je huis geld. Dát IP adres moet je hebben.
Daarnaast hebben ze ook allemaal één en hetzelfde IP voor internet, daar heb je nu niets mee te maken, want jij wilt verbinding maken tussen PC's in je huis en niet via internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Whuzz op 02-06-2004 15:31 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

gatlarf

So say we all...

MADG0BLIN schreef op 02 juni 2004 @ 15:28:
Voor intern verkeer hoef je toch geen port te forwarden. :? Heeft hier volgens mij helemaal geen toepassing.
Oeps, had topicstart verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat het ging om twee pc's achter een router bij dezelfde provider en dus niet in hetzelfde lan. |:( 8)7

May the lords of Kobol guide you...

• sunthere
bedankt ik ga poortmap verhaal lezen.

heeft iemand een suggestie hoe je tussen twee computers makkelijk kan up en downloaden. Twee pc's die niet in netwerk zitten. Wat verschil is tussen FTPen FXP of waar ik die informatie in verhaalvorm kan vinden?

Verwijderd

idd. Al je PC's hebben hun eigen IP adres. Het multi PC modem heeft dat ene IP adres van je profider. Maar alles daar achter heeft een eigen IP welke je modem heeft uitgedeeld. Het modem vertaald dan alle ip adressen.

Als al je PC's het zelfde IP adres zouden hebben, waarom zou je dan addressen hebben? Addressen gebruik je om te adresseren (duh), dus moeten ze verschillend zijn!

Gewoon op de DOS prompt ipconfig intypen op iedere PC en je weet het IP van die PC. Vermoedelijk zal dat beginnen met 10.0.0.x (x is dan een getal). Maar kan ook iets anders zijn (192.168.1.x bijvoorbeeld). Maar zo'n standaard KPN alcatel multi pc modem gebruikt default 10.0.0.x.

Nou moet je er wel uit kunnen komen toch?

• sunthere
hoe kan ik het makkelijkste voice chatten van de een pc naar de andere...?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Mischien is "Skype" wel wat voor jou, maar Ventrilo zou ook wat voor je zijn. Ventrilo is het makkelijkst als je niet via Internet wilt gaan prutsen, maar moet je dus wel een server draaien en de IP´s weten ;).

Skype heb je internet voor nodig, maar hoef je geen IP´s te weten. Het kan gewoon op gebruikersnaam / e-mail / naam, etc.

• MADG0BLIN
sunthere schreef op 02 juni 2004 @ 15:36:
bedankt ik ga poortmap verhaal lezen.

heeft iemand een suggestie hoe je tussen twee computers makkelijk kan up en downloaden. Twee pc's die niet in netwerk zitten. Wat verschil is tussen FTPen FXP of waar ik die informatie in verhaalvorm kan vinden?
Als je niet via het netwerk gaat is het makkelijkste om FTP te gebruiken.
Fxp is gewoon verkeer tussen 2 ftp servers. :)

Soorten ftp servers:
Bulletproof.
Serv-u.
En ga zo maar door. Gewoon ff zoeken op google of hier op GoT. Is heel veel over te vinden. :)

• Whuzz
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

@ TopicStarter:

Damn, wat een hoop vragen en nogal uiteenlopende onderwerpen. Het heeft niet veel nut die allemaal hier te gaan stellen, de meesten zijn heel basic vragen die je overal kunt vinden.
Gebruik de zoekfunctie op GoT en Google en er gaat een wereld aan kennis voor je open! :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik krijg als ik dit topic lees het idee dat de topicstarter absoluut geen moeite wil doen om zelf dingen uit te zoeken. GoT is echter niet bedoeld om je vraagjes zomaar even te dumpen. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Check zo tevens je mail.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.