Toon posts:

FTP opent geen datasocket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd probleem:

Sinds kort krijg ik geen datasocket meer open met FTP. Connectie gaat goed, maar dan de dir binnen halen...

Zowel via programma's als in commandline. Als ik in bijvoorbeeld CuteFTP de connectie op PASSIVE zet, werkt het allemaal wel. Active FTP wordt niet meer ondersteund.

Erg vervelend gezien ik op kantoor werk met een fasxerver die via ActiveFTP uitgelezen kan worden. Kom er simpelweg niet bij.

Iemand enig idee?

Verwijderd

hmmmzzzz erg onduidelijk verhaal?!

zit je achter router?!

kun je duidelijkere omschrijving geven van de foutmeldingne?

ik vermoed dat je firewall hebt lopen die de zooi blokkeert ofzow?

Verwijderd

Het verhaal is an sich vrij duidelijk (active FTP werkt niet meer) maar zonder verdere informatie over je verbinding kunnen we hier 0 antwoord op geven.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit klinkt als FTP via een SSH tunnel, probeer eens de plugin voor tcmd?
(of gokte ik helemaal fout!?)

Verwijderd

Topicstarter
De FTP server die ik probeer te bereiken is op hetzelfde netwerk. Geen routering, geen firewall etc.

Op mijn ethernetkaart staat geen filteren
Geen firewaal op de pc geinstalleerd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me een netwerkissue; niet zozeer een Windows of Software :)

WOS > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt eraan. Het enige waar het in fout kan gaan is in Windows.
Zeker omdat het ook lokaal niet goed gaat en dit wel gewerkt heeft.

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Om even meer info te geven (Tinusz is een collega van me);
de verbinding is echt enorm simpel; de faxserver en zijn PC zitten gewoon op een LAN. Niks te maken met firewalls, NAT of internet überhaupt. Lekker basic dus.

Mijn PC opent zonder moeite de connectie terwijl ik ook niks bijzonders doe. Op zijn PC is het er totaal mee opgehouden, op een passive verbinding na, maar daar kom je niet ver mee met die faxserver... Heel erg vreemd.

http://specs.tweak.to/9537

Verwijderd

NT > WOS dan maar weer? :P

Toch moet er in dit geval sprake zijn van een firewall oid (aangezien bepaald verkeer geblocked wordt), is op de client PC een anti-virus pakket geinstalleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Norton antivirus Coorporate. Maar die stond er altijd al op (ook toen het wel werkte)

Verwijderd

Topicstarter
Cisco Systems VPN Client bevat een Stateful Firewall... })
Pagina: 1