Toon posts:

IC7-Max3 + Asetek + P4 2.8 / 3.0 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola.
Mijn IC7-Max3 met Asetek Antarctica blok, L30, BlackIce Extreme dual (2x120 papst) en asetek vga en nb chips wil ook graag een P4 in z'n koelcircuit zien.
Ik twijfel echter nog steeds of ik een 2.8 1mb wil of een 3.0 1mb.
Of moet ik (for the sake of OC'ing) een 512kb proc nemen?
Geheugen zijn twee reepjes GeIL PC3500 Ultra Platinum.

Maakt 't uiteindelijk verschil? Ik ben namelijk geneigd om een 2.8 1mb te kopen, maar als die 3.0 1mb normaliter hoger zou moeten gaan, is de keus natuurlijk simpel.....

Anyone?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 14:12 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een prescott 1mb is trager dan een northwood 512kb en warmer, dus waarom zou je zo'n processor willen kopen?

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 02 juni 2004 @ 14:16:
Een prescott 1mb is trager dan een northwood 512kb en warmer, dus waarom zou je zo'n processor willen kopen?
Ik zou 'm alleen kopen met 't oog op de '1 mb cache' en het feit dat 't de nieuwe chip is, en daardoor wellicht veel potentie om lekker op te clocken.
Downside is echter dattie inderdaad relatief warm is, en daarnaast 1mb cache alleen maar meer koeling vereist dan de 512kb variant.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
ik zou voor de northwood 2.8 ghz gaan maar als je een hogere multiplier liever hebt zou ik voor de 3.0 ghz northwood gaan, maar cker geen prescott, miss als je een prommie mach 2 hebt is dat een optie maar onder normale watercooling worden deze alsnog wel warm en de prestatie zijn nou ik ook niet bepaald beter maar eerder slechter dan de northwood.

nortwood 2.8 ghz zou ik gaan

Verwijderd

Geloof me, een prescott wil je "nog" niet :p

Ik heb de mijne toen geruild omdat die belachelijk heet werd. Waardeloos!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 14:21:
[...]

Ik zou 'm alleen kopen met 't oog op de '1 mb cache' en het feit dat 't de nieuwe chip is, en daardoor wellicht veel potentie om lekker op te clocken.
Downside is echter dattie inderdaad relatief warm is, en daarnaast 1mb cache alleen maar meer koeling vereist dan de 512kb variant.
Ja, hij klokt wel beter over, maar omdat het langere pipelines heeft, is de prescott per kloktik trager en de prescott klokt niet zo heel goed over. Dus het compenseert niet genoeg. Op dit moment is de northwood nog steeds het interessantst: goedkoper, sneller en koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allen dan voor de input.
Duidelijk de Northwood dus.

En dan een 2.8 of 3.0? maakt dat uit in oc-baarheid momenteel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:53:
Thanx allen dan voor de input.
Duidelijk de Northwood dus.

En dan een 2.8 of 3.0? maakt dat uit in oc-baarheid momenteel?
Jeps een 2.8 heeft lager MP dus kunde hoger FSB gaan draaien wat resulteert in een sneller machine . Dit is aan te raden mits goed ram enzo.

Anders met die 3ghz, lagere MP en lagere fsb en beetje meer kans om meer mhzen te halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:57:
[...]

Jeps een 2.8 heeft lager MP dus kunde hoger FSB gaan draaien wat resulteert in een sneller machine . Dit is aan te raden mits goed ram enzo.

Anders met die 3ghz, lagere MP en lagere fsb en beetje meer kans om meer mhzen te halen
RAM is een dual kitje Corsair van 2x256, cas 2 met 400mhz.
Volgens de leverancier van dat corsair geheugen moet die de 460 toch wel halen.
Interessanter om de 2.8 te nemen denk ik hè?
Trouwens, wat vinden jullie van die IC7-max 3?
Zat te twijfelen tussen deze en de P4C800-E deluxe.. hoop wel dat 't de goeie keus is geworden :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:05 ]

Pagina: 1