Toon posts:

[Win98SE] Probleem met volumeregeling...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc waar Windows 98 op geinstalleerd is.

De drivers voor de geluidskaart zijn geinstalleerd. En in de configuratie worden geen fouten weergegeven. Het geluid heeft het ook gewoon gedaan.

De oorzaak van het probleem is al gevonden. Bij het venster Volumeregeling staan een aantal balken. De eerste is voor het Volume, maar deze kan niet worden ingesteld. Zodra ik de waarde van die regelaar verander, loopt hij langzaam maar zeker weer naar beneden, totdat hij niet verder kan.

Hij loopt dus langzaam terug... Echt heel vreemd, is er iemand die weet waar dit aan ligt, en hoe het te verhelpen is, want dit is echt irritant! :)

Alvast bedankt...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-05 18:09
Meestal is het een andere speler die (nog) verkeerd ingesteld staat.
Of het bij de geluidskaart geleverde mix-programma staat nog verkeerd ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel.

Er de spelers die geinstalleerd zijn, dat zijn:

RealPlayer
Windows Media Player
Quick Time Player

Maar hier zijn de instellingen gewoon goed (voor zover bij mij bekend.)

Nog iemand die suggesties heeft? Ik ben ten einde raad! 8)7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben; maar dan met zijn microfoon:

[rml][ Skype] Microfoon volume gaat automatisch omlaag? *[/rml]

Welke drivers heb je precies geinstalleerd? Eventuele additionele utilities van de soundcard misschien?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De drivers die geinstalleerd zijn: Is zooi van EssAudio met dit type geloof ik: r-1461-41-2

...

Ik uninstall de drivers wel even, en installeer ze daarna opnieuw...

Maar volgens mij is het gewoon RealPlayer die roet in het eten gooit... Maar jah, die gast wil dat programma per se houden... Hmz!

Edit: Ess Alegro-1 zo heet de driver software...

Edit 2: Dank je wel! het is gelukt. Heb andere drivers opgezocht. En hiermee werkte het wel! Heel vreemd... :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 15:09 ]