Toon posts:

[HT] TV-signaal door Pioneer DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! 8)

We zijn momenteel bezig met een verbouwing, en hierdoor komt een kamer vrij die we dan als TV/Film-kamer willen gebruiken.
In deze kamer hebben we al gekozen, nog niet gekocht, voor een Infocus X1 - beamer. Nu willen we natuurlijk TV kijken op die beamer, maar er zit geen TV-tuner in die beamer. Ik heb dus een TV-tuner nodig. Het TV-signaal via een videorecorder doorsluizen vind ik maar niks, heb gelezen dat via RGB ? het signaal zwart/wit kan worden, en dan t niet altijd even scherp is.

Aangezien we ook een speakerset nodig hebben, is mijn keuze gevallen op de Pioneer DCS-515 DVD+Receiver+5.1 Speakers ([http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1724]klik][/url]). Er staat receiver , maar ik als n00b snap niet wat hier mee bedoeld wordt. :? Kan ik hier nu TV mee doorsluizen? Of heb ik een externe TVtuner nodig, en zo ja, waar koop ik die/waarmoet ik naar zoeken/hoe duur?

Het liefst heb ik een apparaat waar alles in 1 zit, bestaan die?

Bedankt!

Verwijderd

Die receiver van de surround-set heeft een radio tuner, geen TV.
Je hebt dus inderdaad nog een externe TV-tuner nodig. De videorecorder lijkt me toch de goedkoopste en makkelijkste optie. Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan werken.
Een alles-in-een oplossing bestaat voor dit geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 13:41:
Die receiver van de surround-set heeft een radio tuner, geen TV.
Je hebt dus inderdaad nog een externe TV-tuner nodig. De videorecorder lijkt me toch de goedkoopste en makkelijkste optie. Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan werken.
Een alles-in-een oplossing bestaat voor dit geval niet.
Bedankt voorje antwoord, ik heb dus een videorecorder nodig (heb een oude sony), of een externe tv tuner.. Kan je mij advies geven over een tv tuner?

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je al eens gedacht over een pc met capture kaart en goeie VGA/geluidskaart.
Die kun je zo universeel maken als je zelf wil. En vga is volgens mij nog altijd veel beter dan composiet of s-video.

Bv met een Hauppauge PVR 250 of 350. Deze heeft real-time hardwarematige MPEG-compressie aan boord en d'r zit een afstandbediening bij. Kun je ook meteen mee opnemen en timeshiften.

Verwijderd

Het TV-signaal via een videorecorder doorsluizen vind ik maar niks, heb gelezen dat via RGB ? het signaal zwart/wit kan worden, en dan t niet altijd even scherp is.
In composiet is het altijd kleur (mits Pal/NTSC goed ingesteld is). Wat jij bedoelt is S-video. Juist bij RGB zul je (als je beamer dat ondersteund) de beste kwaliteit kunnen verwachten.

Zit op de beamer een RGB aansluiting? Zo ja, dan heb je de beste kwaliteit met een tuner die RGB uitspuugt (mijn VCR spuugt oa composiet + RGB over 1 SCART uit, ik heb geen idee hoe dat zit met huidige videorecorders).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
chewbacca schreef op 02 juni 2004 @ 13:56:
Heb je al eens gedacht over een pc met capture kaart en goeie VGA/geluidskaart.
Die kun je zo universeel maken als je zelf wil. En vga is volgens mij nog altijd veel beter dan composiet of s-video.

Bv met een Hauppauge PVR 250 of 350. Deze heeft real-time hardwarematige MPEG-compressie aan boord en d'r zit een afstandbediening bij. Kun je ook meteen mee opnemen en timeshiften.
Ik heb momenteel een medion tv kaart, ben daar zeer tevreden over, en een 9800XT.. Dat zou dus moeten werken. Het probleem is wel, de kamer bevindt zich een etage onder mij..

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Dan heb je denk ik vier opties:

- geen PC-based oplossing maar toch een videorecorder of tvtuner.
- klooien met verlengkabels.
- wireless: een video-zend/ontvangst systeem.
- een 2e systeempje als HTPC aanschaffen (bv een barebone of zoiets).

Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan. Dat is namelijk het meest flexibel en levert toch een goeie kwaliteit beeld/geluid op.

Uhh correctie, hoef niet meer te gaan, want ik heb het eigenlijk al. Maar dan zonder de beamer :)

[ Voor 5% gewijzigd door chewbacca op 02-06-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick!

Inmiddels hebben we de BenQ PB6100 aangeschaft, nu nog zoeken naar een goede hifi-set. Bij de modern-electr. stond een sony dvd/VHS-combo inc. 5.1 speakers voor 399. Dat ding ging aardig hard maar ik weet niet of t een goed ding is :? Hier in ieder geval het type: SONY DAV D150E DVD/VCR .

En hier Sony's informatie.

Dit is eigenlijk precies wat ik zoek, 't mag max. 500 euro kosten. Deze set kost op internet min. 350. Ik kan er ook voor kiezen om voor ongeveer de zelfde prijs een setje te kopen, maar dan zonder VHS, en dan hou ik nog 100 euro over voor een externe TV-tuner. Maar, ik kan die krengen nergens vinden?! Ik heb al flink gegoogled en termen als usb, pc en firewire weggelaten. :?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 09:01 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:20
Nog héél even iets waar je misschien nog niet zo heel veel rekening mee had gehouden, anders kan je dit gewoon negeren :P
Als je je beamer als TV gaat gebruiken, ga je behoorlijk snel door je lampen heen zitten, wat natuurlijk weer een aardig grote kostenpost met zich meebrengt.
Als je hier al bij stil had gestaan, nevermind. Anders heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 19 juni 2004 @ 21:19:
Nog héél even iets waar je misschien nog niet zo heel veel rekening mee had gehouden, anders kan je dit gewoon negeren :P
Als je je beamer als TV gaat gebruiken, ga je behoorlijk snel door je lampen heen zitten, wat natuurlijk weer een aardig grote kostenpost met zich meebrengt.
Als je hier al bij stil had gestaan, nevermind. Anders heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan :P
Ik weet dat die lampen duur zijn :) . MAar ik ga m niet gebruiken als vaste TV, die staat ook beneden. T is meer voor in t weekend een DVD'tje en voetbal kijken (mits ik dat nog kan aanzien van oranje ;) ).

Maar niemand antwoord op mijn vraag?

Verwijderd

Topicstarter
dan hou ik nog 100 euro over voor een externe TV-tuner. Maar, ik kan die krengen nergens vinden?!
Kick! Niemand?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt helelmaal niemand?! Ik moet morgen namelijk iets kopen :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Koop een losse videorecorder want die losse TV-tuners zijn voor dat geld niet te krijgen en de kwaliteit van een videorecorder (als tuner) is in de meeste gevallen gewoon goed. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteindelijk de Sony DAV-D150E gekocht (DVD/VHS-combi), nog niet geinstalleerd oid, moet nog even de kamer schilderen en projectiescherm kopen. Hou jullie evt. op de hoogte :)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb laatst bij de mediamarkt een losse tv tuner zien staan, onder een tftje. Je kunt ook een tvkaart in een pctje vrotten.

o wacht: Google is je beste vriend!

Hmm die is niet handig voor kabeltv

deze is speciaal voor jou gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.thuisbioscoop.nl/uploadedfiles/producten/TVBox5.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verdicampo op 27-06-2004 12:09 ]

Pagina: 1