ATI Remote Wonder

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Helaas werkt de search weer eens niet,
maar ik vroeg mij af of iemand versie 1 of 2 had van deze AB.

Ik weet dat versie 1 een aantal definieerbare toetsen heeft, maar in hoe verre je deze zelf kan toewijzen weet ik niet.

Ik ben zelf namelijk op zoek naar een AB, met de mogelijkheid om PowerDVD en Winamp te kunnen bedienen en daarnaast wil ik absoluut de mogelijkheid om mijn pc uit te kunnen zetten met de AB.

Als iemand mij kan melden of de ATI RW dit kan, stel ik dat zeer op prijs :)

Remote Wonder I
Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/puce20000/divx%20box/Image1.JPG

Button Layout
Afbeeldingslocatie: http://www.htpcnews.com/snapimages/remotebuttons.jpg

Remote Wonder II
Afbeeldingslocatie: http://www.puissancepc.com/photo/012C000000059694.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 04-06-2004 12:41 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

ik heb de ati RW 1 en de meeste toetsen kun je zelf definiëren (de a tem f toets) Daar kan je bijvoorbeeld een bat bestand aan koppelen om je pc af te sluiten. Winamp en Powerdvd doen het hier perfect, zijn hele goeie plug-ins voor te vinden! Vind het een knap apparaaat, alleen jammer dat ik er mijn pc niet mee kan opstarten ;)

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 20:41
Je kunt ook je eigen plug-ins maken:

http://www.ati.com/developer/ammosdk.html

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier zijn kant en klare plugins te downloaden voor de Remote Wonder. De plugin voor PowerDVD werkt heel lekker.

http://remotew.free.fr/plugins.htm

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ok chill chill :)

Denk ik dat ik toch maar deze Ati ga bestellen :)
Jammer dat nergens versie 1 tegen 2 staat vergeleken. Het enige wat te zien is op de ATI site dat het bereik met 20 meter is verlengd, maar 100 meter is al ver genoeg voor mij ;)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De PC uitzetten met dit ding gaat prima, maar stel je niet te veel voor van het bereik. Bij mij thuis kan ik net door één gipswandje heenkomen. Als ik door het plafond probeer te komen hapert de muiscursor als de ziekte en is lekker werken met dit apparaat onmogelijk geworden. (met volle batterijen overigens)
Valt mij eerlijk gezegd toch wat tegen. Verder is het een prima ding hoor ;-)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb hem net gehaald in de winkel voor maar 19 Eurie :)
Werkt goed :) en ik heb niet zoveel last om van een redelijke afstand mijn pc te bedienen... door beton gaat wel moeilijk ;)

PC gaat nu ook ermee uit :) Het enige wat minder is, dat een applicatie zich op de voorgrond moet bevinden om te kunnen bedienen... maar daar is die muisfunctie dan wel handig voor.

Nu zit ik wel met de vraag of er een mogelijkheid is om naar je desktop te togglen.
Als ik die toggle knop in notepad gooie, krijg ik netjes dit eruit:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Ik heb dit in een tekstfile gegooid en gesaved als desktop.sfc maar die kan je niet binden (werkt niet) aan ATI. Maar hij werkt wel als toggle knop :?
Blijkbaar kan je alleen excutables met ATI laten uitvoeren. Dus iemand een batch bestand oid ervoor?

[ Voor 61% gewijzigd door n00bs op 02-06-2004 19:13 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb de mijne vandaag ook toevallig binnen gekregen, werkt prima ook op grote afstand door 2 vloeren heen :)

Is het op de PC mogelijk hem aan te zetten hiermee ? Ik heb 'm aan mijn iMac hangen en het lukt me wel om 'm in slaapstand te zetten, maar eruit lukt niet.

De ontvanger lijkt echter nog wel aan te staan aan de led te zien, hoe zit dat ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dat die led nog brand, komt waarschijnlijk door het feit dat er spanning op de USB blijft staan. Mijn computer zet ik bv. aan met mijn spatiebalk, maar ik weet niet of er een mogelijkheid is om je pc aan te zetten dmv USB.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

Is de versie 2 al ergens in Nederland te krijgen?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Geen id, nergens gezien. Op geen enkele site of winkel

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

n00bs schreef op 02 juni 2004 @ 20:15:
Dat die led nog brand, komt waarschijnlijk door het feit dat er spanning op de USB blijft staan. Mijn computer zet ik bv. aan met mijn spatiebalk, maar ik weet niet of er een mogelijkheid is om je pc aan te zetten dmv USB.
Da's juist de kunst, vanuit bed he ;)

Toen ik vroeger Wake On PS/2 aan had staan (PC) brandde ook altijd het Numlock lampje. M'n Mac zet je ook aan met een willekeurige toets of muisklik, maar de optische led brandt niet.
Maar goed, ik zal wel ff wat Apple fora uitpluizen :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik hoop dat er nog een plugin komt voor Traktor DJ :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik deze remote ook al een tijdje.
Inmiddels heb ik een HTPC waarop deze remote hangt en mijn gewone PC, de HTPC staat echter in een kast ver opgeborgen, opstarten gaat niet via de remote helaas ;( Ik doe dat nu via WOL vanaf mijn gewone PC.

Remote Wonder 2 is er overigens wel al in Nederland geloof ik:

http://www.tweakers.net/p...watch&Query=club3d+remote

[ Voor 23% gewijzigd door itsme op 03-06-2004 10:50 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 23:48
ik heb hem vandaag binnen gekregen (RW I). Ziet er zeer degelijk en goed uit... Moet hem nog goed gaan uit proberen, maar moet nu eerst leren... De RW II is zekers al te koop, zoek maar op remote wonder II (weet niet of ik naam shop mag vermelden waar ik hem al gezien heb).

enne zijn er nog meer sites met plugins voor de RW I??

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

boemboem schreef op 03 juni 2004 @ 15:05:
ik heb hem vandaag binnen gekregen (RW I). Ziet er zeer degelijk en goed uit... Moet hem nog goed gaan uit proberen, maar moet nu eerst leren... De RW II is zekers al te koop, zoek maar op remote wonder II (weet niet of ik naam shop mag vermelden waar ik hem al gezien heb).

enne zijn er nog meer sites met plugins voor de RW I??
De winkel mag je best noemen hoor, via de pricewatch vind ik hem iig niet en ook niet via google, de got search levert ook geen winkels op.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je met die grote ronde knop je muis besturen?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Yub :)

• NightCruiser
  • Niet online
omg ik ga 1 bestellen :x

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 18:58
Stomme vraag misschien maar werkt hij ook als je geen Ati kaart in je pc hebt? WinAmp en PowerDVD zijn niet Ati gerelateerd maar als dat ding verder alleen software bevat die alleen met Ati werkt dan heeft het dus voor mij geen zin. Om nu een nieuwe grafische kaart te kopen alleen voor dit lijkt me te ver gaan :)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Volgens mij boeit dat echt helemaal niets welke kaart je erin hebt.
Maar het enige nadeel van de remote wat ik heb gevonden is dat sommige apps die je wilt bedienen zich in de voorgrond moeten bevinden. En dat kan wel eens vervelend zijn met bv Winamp 5 (die 3 layers kan hebben)

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 23:48
hoeft geen ATI kaart te hebben, want heb hem ook ff getest op laptop en werkt net zo goed... het is echter wel fijn als je ATI All In Wonder hebt, zodat je ook TV tuner en alles hebt, maar volgens mij kan je die ook apart kopen... maar de basisfuncties (winamp, media player etc) kan je ook gewoon besturen als je geen ATI kaart hebt

en de winkel voor remote wonder II is www.4launch.nl (club3d ati remote wonder). Hij is 20 euro duurder dan de I.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

n00bs schreef op 04 juni 2004 @ 00:01:
Volgens mij boeit dat echt helemaal niets welke kaart je erin hebt.
Maar het enige nadeel van de remote wat ik heb gevonden is dat sommige apps die je wilt bedienen zich in de voorgrond moeten bevinden. En dat kan wel eens vervelend zijn met bv Winamp 5 (die 3 layers kan hebben)
Je zou ook gewoon winlirc met IRassistant kunnen gebruiken? Dan kan je winamp en alle programma's gewoon bedienen, ook al zijn ze niet op de voorgrond. Je wijst een command bijvb gewoon aan het .exe bestand. Zo ziet IR assistant heb altijd. 8)

Of bouw voor 5/7 euro zelf 1. Ik heb 2x in mijn leven een soldeerbout in mijn hand gehad en zelfs ik kan heb maken. 1 tip; probeer als noob hem niet in zo'n klein stekkerhulje te krijgen ( don't ask :X )

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maar voor dat geld heb je geen radiogolf maar IR. Ik vind IR toch wel heel erg nadelig.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

n00bs schreef op 02 juni 2004 @ 18:54:
Ik heb hem net gehaald in de winkel voor maar 19 Eurie :)
Werkt goed :) en ik heb niet zoveel last om van een redelijke afstand mijn pc te ?
Waar heb je deze gehaald?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
http://www.computer-land.nl/ :) die zitten dus in alle grote steden.

• NightCruiser
  • Niet online
na het zien van de bsplayer plugin is mijn order geplaatst 8)

• NightCruiser
  • Niet online
kan je die tv/dvd/web knoppen enzo ook ergens anders aan binden? lukt me nml niet

• NightCruiser
  • Niet online
^

• Exirion
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

n00bs schreef op 04 juni 2004 @ 13:18:
Maar voor dat geld heb je geen radiogolf maar IR. Ik vind IR toch wel heel erg nadelig.
Nadeel van RF is dat het gevoelig is voor interferentie en ik spreek uit ervaring. Ik heb de Remote Wonder 1, en soms als de antenne ongelukkig gericht is dan genereert de ontvanger willekeurige events terwijl de remote control niks doet. Opzich is het een prima ding :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• itsme
  • Niet online
NightCruiser schreef op 08 juni 2004 @ 17:28:
kan je die tv/dvd/web knoppen enzo ook ergens anders aan binden? lukt me nml niet
Dat kan helaas niet nee, tenzij je een girder plugin gaat gebruiken, de ATI software gebruik je dan niet meer, alleen de (X10?) driver die daar bij zit. Nadeel hiervan is dat je muis versnelling die de ATI software heeft kwijt bent. Al is hier ook weer een oplossing voor.
Het kan dus wel, maar het vergt enig werk en configureren, ikzelf heb ervoor gekozen om deze knoppen dan maar niet te gebruiken, met de overigen knoppen kan ik alles wat ik ermee wil.

Ik gebruik de remote wonder overigens in combinatie met MyHTCP.
Bij mij gaat de remote zelfs door een betonnen muur heen van zo'n 15 CM (eerder meer dan minder). Ontvangst is dus goed. Van de Remote Wonder 2 heb ik echer mindere geluiden gehoord.

@Exerion, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt, en ik gebruik toch de nodige apparatuur, aan de PC waar de remote op zit zijn 2 tv's, de remote wonder en een Cordless Desktop van logitech aangeloten. Geen enkele last van storing oid.

[ Voor 13% gewijzigd door itsme op 11-06-2004 16:03 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kan iemand me uitleggen hoe dit apparaat werkt? kan het precies hetzelfde als een muis? Wat maakt het uit als het programm niet op de voorgrond staat dan klik je er toch op en dan staat ie toch wel op de voorgrond?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Pagina: 1