Na een tijdje te knoeien heb ik zowat het maximum gevonden waar mijn Athlon 2400+ Thoroughbred op wil draaien, namelijk 200x11,5 met 1,85V. Hoger voltage kan ik niet instellen op het moederbord zonder voltagemod. Alles goed en wel, maar de FSB kan nog hoger. Alleen denk ik dat hij niet hoger wil vanwege het geheugen. Elke keer als ik een aanpassing maak aan geheugensnelheden (al is het maar een paar MHz meer), wil het moederbord niet meer POSTen. Heb al een paar keer CMOS Reset kunnen doen om weer te kunnen booten. Als ik via de BIOS de FSB op 210MHz zet, moet ik het geheugen een stuk naar onder halen (146MHz werkte 1x) en zelfs dan nog wil het niet altijd. Ik heb 2x Infineon PC333 geheugen 512MB. Is dit geheugen echt zo waardeloos ? Timings staan op default trouwens.
Verwijderd
Mjah Het is PC333 geheugen he, dat krijg je niet echt veel hoger dan 200. Maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem alleen dan met ander geheugen. Ik haal de 205 x 11,5 op m'n asus deluxe rev2.0 boardje, alleen als ik hem hoger zet reboot hij spontaan, of krijg ik blauw scherm of hij wil gewoon helemaal niet meer booten.
Ik wil eigenlijk nog wel hoger clocken maar ik denk dat het door het geheugen komt. Ik heb TwinMOS PC 3200 Geheugen.
Verder zou je nog kunnen proberen om Uberbios erop te flashen die werkt veel fijner met voltages ( chip voltage kun je dan instellen ).
Ik wil eigenlijk nog wel hoger clocken maar ik denk dat het door het geheugen komt. Ik heb TwinMOS PC 3200 Geheugen.
Verder zou je nog kunnen proberen om Uberbios erop te flashen die werkt veel fijner met voltages ( chip voltage kun je dan instellen ).
Verwijderd
@TS: Als je 200 MHz haalt met PC333, dan is het geheugein niet zo slecht. Ik vraag me af of het bordje niet de belemmerende factor is. Ik zie dat R3CoN met TwinMos 400 een fsb van 205MHz haalt. Ik heb hier ook TwinMos/TwinMos PC3200, maar ik draai probleemloos 225 met strakke timings en 230 met losse timings. Er gaat dan wel 3,3V door m'n geheugen, maar aan de warmte te voelen is dat geen probleem.
Bij dat bordje kun je pech hebben dat je standaard niet zo hoog komt met je FSB. De chipset krijgt vrij weinig spanning.. Dat is met een voltmod overigens wel te verhelpen 
Verder kan het inderdaad je geheugen zijn. Niet al het PC2700 geheugen wil op PC3200 snelheid werken, laat staan daarboven. (zijn overigens wel voorbeelden van waarbij het wel goed werkt.. Ik heb zelf wat twinmos pc2700 modules waar winbond BH-6 chips op zitten. Die gaan met het 2.8V al naar de 225MHz FSB met 2-2-2-11 timings
)
Je kunt nog even proberen om met je timings te rommelen (langzamer zetten zodat je misschien wat hoger kunt komen). Maar als je echt ver wilt oc-en zul je toch wat meer werk moeten doen (vmods, ander geheugen enzo).
Verder kan het inderdaad je geheugen zijn. Niet al het PC2700 geheugen wil op PC3200 snelheid werken, laat staan daarboven. (zijn overigens wel voorbeelden van waarbij het wel goed werkt.. Ik heb zelf wat twinmos pc2700 modules waar winbond BH-6 chips op zitten. Die gaan met het 2.8V al naar de 225MHz FSB met 2-2-2-11 timings
Je kunt nog even proberen om met je timings te rommelen (langzamer zetten zodat je misschien wat hoger kunt komen). Maar als je echt ver wilt oc-en zul je toch wat meer werk moeten doen (vmods, ander geheugen enzo).
Ik bedoel dus dat het geheugen op 166MHz loopt en de CPU op 200MHz. Mijn geheugen doet a kuttig over 10MHz meer of minder. Alsof hij niet graag buiten standaard settings werkt. Bij de überbios werkt die Southbridge voltage toch niet 
De timings van het geheugen zijn al zo slecht als wat: 3-3-3-x
De timings van het geheugen zijn al zo slecht als wat: 3-3-3-x
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 02-06-2004 14:35 ]