Windows Outlook express accepteert wachtwoord niet, Mac wel

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb hier een heel raar probleem.

Bij een kennis van mij heb ik zijn pc laatst opnieuw geinstalleerd, alles geupdate etc en hij draait weer als een zonnetje. Ik krijg echter z'n e-mail niet aan de praat.

Ik vul alle gegevens in, voor de zekerheid nog even de instellingen nagekeken op de website van de internet leverancier (hetnet). Als ik echter ga kijken of er nog mail is geeft hij aan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect is.

Als ik echter een account aanmaak op zijn apple iBook met precies dezelfde instellingen en gebruikersnaam en wachtwoord werkt het wel!

Ik heb alle opties binnen Outlook express al doorgelopen om te kijken of er iets raars zou staan maar ik kan verder niets vinden.

Heeft iemand al eens te maken gehad met dit probleem en weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Gr. MishMash

• Mishmash
Kan nou echt niemand mij helpen? (kickje)

• Mishmash
:(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kzou zegge laat het wachtwoord gewoon veranderen door de ISP :) Dan sluitje dat probleem al uit, kijk verder op de site van je isp of de instellingen in OE allemaal goed staan, beveiligd aanmelden enzow moet meestal uit

[ Voor 56% gewijzigd door domi235 op 04-06-2004 14:06 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Natuurlijk heb je geen type gemaakt? Draai je een firewall op de machine in kwestie? Heb je toevallig de verkeerde manier van authenticeren gekozen? Weet je zeker dat je de juiste username en wachtwoord hebt ingevult?

edit:
je wordt ouder, F_J_K :P

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 04-06-2004 14:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Open deur die je toch wilt checken: check caps lock + num lock B)

Verder: gewoon POP3 neem ik aan? Of iets meer exotisch? Gaat het via bijv. webmail wel goed? En check of er geen virusscanner, spamscanner of firewall tussen zit die bokt.

edit:

Stomme snelle Spider.007 :(
Beide twee dagen wachten met reageren en dan in dezelfde minuut :D

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2004 14:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mishmash
Ok komt ie:

- gebruikersnaam en wachtwoord zijn 100% in orde, op de andere machine werken ze ook

- Geen capslock of numlock probleempjes

- Geen verkeerde authenticatie, staat echt precies hetzelfde als op de mac

Ik ben er zelf nog een uurtje mee bezig geweest maar kom er echt niet meer uit :'( Dit probleem ben ik echt nog nooit in al mijn jaren tegen gekomen

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 18:20
wat voor verbinding hebben beide? want providers willen vaak alleen vanaaf hun eigen netwerk pop3 verkeer toestaan

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Heb je het ook met een ander programma in windows ? zo als Eudora , Opera's M2 , Mozilla Thunderbird .

anders denk ik een windows prob :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Reptile209
  • Laatst online: 18:25

Reptile209

- gers -

* Hetnet POP3 kan je vanaf ieder netwerk binnenhalen
* Al eens geprobeerd om het hele mailaccount weg te mikken en opnieuw te proberen?
* Kom je er wel in als je telnet naar pop.hetnet.nl:110?

Zo scherp als een voetbal!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01
Ethereal even mee laten lopen en daarmee je verbinding aftappen zodat je zeker weet dat het goede wachtwoord gestuurd wordt?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 10:53
(jarig!)
Ik heb hier vandaag juist het zelfde meegemaakt. Het paswoord op de oude pc met ethereal 100% zeker gecontroleerd, maar niet willen werken op de nieuwe pc. Ik heb het dan opgelost door de account te exporteren in outlook en in de andere outlook te importeren... Maar op mac gebruik je waarschijnlijk niet outlook?

• Mishmash
- Beide machines staan op dezelfde verbinding (routertje)

- Kheb al geprobeert de verbinding opnieuw aan te maken, werkt nie

- Heb het nog niet met een ander programma geprobeert, kan ik ook wel eens ff proberen.

- Telnet ook nog niet geprobeert, maar zou toch moeten kunnen want de andere machine kan er wel gewoon in (dit moet ik niet te hard zeggen met windhoos :)) Verbasteringen van Windows moet je ook niet te hard zeggen; dat is namelijk niet gewenst op GoT

- Op de mac gebruik ik wel outlook (isser ook voor de mac :))

Ok de volgende dingen ga ik proberen:

- Ander mailprogramma proberen
- nogmaals opnieuw aanmaken van de account
- Telnetten naar de pop server
- ethereal mee laten lopen

Jongens bedankt tot zo ver, helaas staat de machine niet hier en kan ik pas over een paar dagen gaan testen. Jullie horen iig nog de uitslag!

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 05-06-2004 13:45 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 18:25

Reptile209

- gers -

Mishmash schreef op 04 juni 2004 @ 23:02:
- Telnet ook nog niet geprobeert, maar zou toch moeten kunnen want de andere machine kan er wel gewoon in (dit moet ik niet te hard zeggen met windhoosows :))
Daarom juist: als het met telnet wel werkt, weet je iig zeker dat het aan outlook ligt, en niet aan windows. :) En als het niet werkt vice versa natuurlijk :+

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1