Hi,
Een simpel probleempje, maar ik kan er toch geen oplossing voor vinden.
Stel ik heb de volgende twee (proef) tabelletjes:
fabrikant
-----------
+ naam
Product
----------
+ naam
f fabrikant_naam
+ staat voor primary key uiteraard, f voor foreign
Waardes:
fabrikant
-----------
fabr1
fabr2
product
----------
prod1 fabr1
prod2 fabr2
Nu heb ik nog een andere tabel, waarin ik bijvoorbeeld orders in wil voeren. Dit wil ik doen door in een bij de ordertabel behorend form in een drop down boxje een fabrikant te kiezen, en vervolgens daarbij een product te kiezen, maar bij dat kiezen wil ik natuurlijk alleen de producten van de gekozen fabrikant zien. Maar wat gebeurd er? Wanneer ik een fabrikant kies, krijg ik ook gewoon de producten van de andere fabrikant te zien. Dus:
Ik kies fabr1 in combo1
in combo2 kan ik nog steeds prod1 en prod2 kiezen tewijl prod2 van fabrikant 2 is.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar Access blijft vrolijk alle producten weergeven.
Tnx in advance
Een simpel probleempje, maar ik kan er toch geen oplossing voor vinden.
Stel ik heb de volgende twee (proef) tabelletjes:
fabrikant
-----------
+ naam
Product
----------
+ naam
f fabrikant_naam
+ staat voor primary key uiteraard, f voor foreign
Waardes:
fabrikant
-----------
fabr1
fabr2
product
----------
prod1 fabr1
prod2 fabr2
Nu heb ik nog een andere tabel, waarin ik bijvoorbeeld orders in wil voeren. Dit wil ik doen door in een bij de ordertabel behorend form in een drop down boxje een fabrikant te kiezen, en vervolgens daarbij een product te kiezen, maar bij dat kiezen wil ik natuurlijk alleen de producten van de gekozen fabrikant zien. Maar wat gebeurd er? Wanneer ik een fabrikant kies, krijg ik ook gewoon de producten van de andere fabrikant te zien. Dus:
Ik kies fabr1 in combo1
in combo2 kan ik nog steeds prod1 en prod2 kiezen tewijl prod2 van fabrikant 2 is.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar Access blijft vrolijk alle producten weergeven.
Tnx in advance