Vernieuwingsfrequentie met snelkoppeling instelbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb 2 pc's met 1 monitor 1 muis en 1 toetsenbord.
Deze zijn gekoppeld door een KVM switch.
Op de een of andere manier staat hierdoor, iedere keer wanneer ik mijn pc herstart, mijn frequentie van de monitor standaard terug op 60 Hz.
Vink niet zo leuk... Na een uur gaat het toch pijn aan je kop doen.
Nu ben ik het een beetje zat om telkens naar mijn beeldscherminstellingen te gaan en het terug te zetten op 75 Hz.

Ik vraag me af of er een manier is om dit met een batch of register aanpassing te doen, zodat ik dit kan laten meenemen in mijn startup van windows.
Ik gebruik trouwens WinXp

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Lijkt me meer een probleem in windows die de frequentie niet vasthoud. Heb je daar al naar gekeken?

• Guvner
Nee.....
ik schrijf dat het door die KVM switch komt.
zonder de KVM gaat het namelijk wel goed.

Dus de vraag blijft nog steeds hetzelfde

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

w0w

Je zou eens kunnen kijken voor Powerstrip, ik gebruik het zelf ook en je kunt gewoon instellen dat ctrl+alt+1 75Hz is (oid natuurlijk...)
Werkt echt fijn :)
Succes!

• Guvner
is dat ook mee te nemen in de startup van windows???

• w0w

w0w

Je kunt hem zo instellen dat hij met Windows mee boot... Maar je kunt later ook gewoon de .exe starten...
Je kunt elk programma toch mee laten booten met windows :?

[ Voor 26% gewijzigd door w0w op 02-06-2004 13:13 ]

• Guvner
dat snap ik... |:(
maar ik bedoel dat ie gelijk naar 75 Hz gaat

Verwijderd

ik heb ooit op tweakers een tooltje gevonden waarmee je beeldscherm via de commandline kon instellen

changeresolution.exe kan het je mailen als je wil?

• w0w

w0w

maar ik bedoel dat ie gelijk naar 75 Hz gaat
Ja dat kan

Verwijderd

Batched resolutie veranderen

hier is dat tooltje

kun je een snelkoppeling aanmaken met je instellingen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Maar is het geen symptoombestrijding, er moet toch een manier zijn dat windows automatisch die 75hz vasthoudt?

• Guvner
graag.

maar kun je anders niet hier een linkje zetten.
dan kunnen meerdere mensen het in de toekomst ook nog hiervandaan halen als ze dit onderwerp toevallig vinden

• w0w

w0w

Duncan, ik weet niet waarom je mij quote (niet dat ik het erg vind hoor ;) ) Maar ik blijf toch bij Powerstrip omdat ik dat toch makklijker vind qua kleueren schema's, clock schema's en resolutie schema's :Y)
Maar is het geen symptoombestrijding, er moet toch een manier zijn dat windows automatisch die 75hz vasthoudt?
Helaas zit die bug er al in sinds Win2000, de freq blijft helaas vaak niet hetzelfde, als je bv een spel op start gaat ie vaak terug naar 60Hz en daar blijft ie dan ook op... zelfs na het spel...

[ Voor 46% gewijzigd door w0w op 02-06-2004 13:58 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

windows leest bij het opstarten de DCC gegevens uit je monitor.

dit omvat:
• maximum resolutie
• maximum frequentie / resolutie.
• monitor naam
• fabrikant en meer van deze onzin.

blijkbaar zorgt je KVM ervoor dat de DCC aanvraag van Windows geblokkeerd wordt dus gaat Windows voor de zekerheid terug naar 60HZ om problemen te vermijden. dit is natuurlijk niet wat je wilt.

remedie:

het monitor stuurprogramma wijzigen naar een driver van een monitor waarvan je weet dat je monitor compatible mee is. hiermee zorg je ervoor dat windows zijn gegevens niet afhankelijk maakt van de DCC informatie die van je monitor afkomstig is maar afhankelijk van de gegevens die in het stuurprogramma staan ingesteld.

met powerstrip kun je ook een monitor driver maken geloof ik. dus eerst je KVM eruit, PC starten en met powerstrip een driver maken met behulp van je DCC gegevens. PC uit. KVM ertussen. booten en de gemaakte driver installeren.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Guvner
nog leuker:

ik heb dat exe proggie 1 keer gebruikt.
en sindsdien bewaart windows de instellingen 8)7 8)7
Pagina: 1