Toon posts:

[IE] Iframe geeft ASP pagina niet weer door overflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uitkom. hoop dat er iemand is die dit ook wel eens gehad heeft.

ik gebruik op mijn site een iframe. In principe ging er niets mis en leek alles netjes te werken. bij het linken van de pagina in het iframe, kreeg ik constant een witte rand onder en rechts van het frame. dit was niet weg te krijgen.

search van GOT gaf aan dat je dat kon weghalen door overflow:auto; te gebruiken in de style van het iframe. Dit werkt inderdaad.

nu heb ik in 1 asp bestand ( een bestand dat een xml bestand omzet naar een html bestand) dat uitgelezen moet worden in dat iframe, maar dat wordt niet weergegeven in IE ( mozilla doet dit wel zonder problemen). Gewone html bestanden worden zonder problemen weergegeven....

is er iemand die me een hint kan geven waar ik naar op zoek moet? onderstaand een screenshot van het probleem:

zonder overflow:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/schoots/pics/1.gif

met overflow:auto;
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/schoots/pics/2.gif

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Hmm, het klinkt een beetje alsof eventuele cookies worden geblokt door IE, waardoor de weergave mis gaat. IE doet dit in frames wanneer je geen P3P headers mee geeft.
Mozilla doet zoiets niet.

zet eens dit boven je ASP:
Response.AddHeader "P3P","CP=""CAO PSA OUR""

en probeer het dan nog eens ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
hmm, that´s a shame... dat werkt ook niet... ik zoek nog verder, maar mochten er mensen iets meer weten.. please!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dat asp bestand doet het met en zonder overflow niet? Of is er gewoon iets mis met de asp?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 02 juni 2004 @ 15:53:
Dat asp bestand doet het met en zonder overflow niet? Of is er gewoon iets mis met de asp?
zodra ik in die style de overflow op welke manier dan ook aanzet, dan laat hij het bestand niet zien. Zet ik em uit, dan hou ik een wit scherm, en laat hij niets zien binnen die iframe ( wanneer het een normaal html bestand is, wordt deze met overflow wél weergegeven)

• André

André

Analytics dude

Dus een normaal bestand gaat wel goed en de asp niet, dan zou ik de output van de asp eens bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 02 juni 2004 @ 15:59:
Dus een normaal bestand gaat wel goed en de asp niet, dan zou ik de output van de asp eens bekijken.
het rare is, dat als ik die asp gewoon in de browser open ( dus niet in die iframe) er niets aan de hand is.. dan doet ie et zonder problemen.. het is een asp bestand wat een xml uitleest.. zal de code posten, ik zie nix raars:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<%
'Declareer lokale variabelen.
Dim objXML
Dim objXSL

'Instantieer het XMLDOM Object.
set objXML = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")

'Zet asynchroon bestand laden uit.
objXML.async = false

'Laad het XML bestand.
objXML.load(Server.Mappath("highscore.xml"))

'Instantieer het XMLDOM Object voor de XSL stylesheet.
set objXSL = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")

'Zet asynchroon bestand laden uit.
objXSL.async = false

'Laad het XSL bestand.
objXSL.load(Server.Mappath("highscore.xsl"))

'Gebruik de methode "transformNode" van het XMLDOM om de stylesheet
'aan het XML document te koppelen.

'Stuur het vervolgens naar de client.
Response.Write(objXML.transformNode(objXSL))
%>

• André

André

Analytics dude

Die code is goed, het lijkt erop dat het iframe de output niet accepteerd. Dan gaat er iets fout in de output misschien.
Pagina: 1